Legaal Windows XP Home downloaden

Pagina: 1
Acties:
  • 79 views sinds 30-01-2008

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2025

Deddiekoel

Gadget nerd

Topicstarter
Ok, deze topictitel vereist wat uitelg. Het zit als volgt. Mijn schoonvader heeft een PC bij Sky (Dixons) gekocht. Daarop zat geinstalleerd Windows XP home (hij heeft ook een product key). Nu stond de installatiebestanden hiervan op een speciale geheime partitie. Deze partitie maakte andere partities onmogleijk (voor mij iig) dus heb ik die verwijdert toen ik voor hem Windows 98 terug zette (XP kon bepaalde software niet draaien. Nu hij toch weer terug wil naar XP (software updates) hebben we dus geen installatie bestanden meer. De vraag is dus, kan windows XP home ergens legaal worden gedownload?

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Verwijderd

HAHAHA grappenmaker!
Modbreak:Zeg dan niets :/

[ Voor 49% gewijzigd door G33rt op 20-09-2004 22:39 ]

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Volgens mij kun je hem met je licentie opnieuw aanvragen bij Microsoft. Legaal te downloaden is ie iig niet voor zover ik weet... :+ Neem eerst contact op met Dixons of Sky zou ik zeggen.

[ Voor 20% gewijzigd door under-world op 20-09-2004 22:33 ]

Verwijderd

grapjurk inderdaad.

windows XP kan je niet legaal downloaden :)

als jij een OEM-licentie koopt is de retailer verplicht om jou de installatiebestanden te geven, op welk medium (hard disk, cdrom) dan ook.
vernietig jij die bestanden dan zal je zelf op moeten draaien voor vervanging. net als met een blikopener of een nietmachine.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:25

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Volgens mij kan je nergens legaal Windows downloaden :)

maar je zou eventuuel contact op kunnen nemen met Dixons, en uitleggen wat je probleem is.
Als dat niet lukt, probeer Microsoft te bereiken.

Wauw, een sig!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:44
De beredening van de TS klopt volledig, je betaald _niet_ voor de cd, maar voor de licentie.. :)

Echter, de Windows XP Home cd is niet normaal verkrijbaar, deze zou je via de wat minder legale manier kunnen bemachtigen, en dan de legale serial gebruiken.

Volgens de wet mag bovenstaande methode :Y)

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:01

ikbenwouter

! w t R

Mag je hem niet gewoon downloaden dan? Als je gewoon dezelfde versie binnenhaalt is het toch gewoon iemand die je een legale backup aanbiedt?

........................................................................................................................................................

• Thomasje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-05-2024

Thomasje

Semacode

Opzich moet dat wel kunnen denk, je betaalt tenslotte alleen voor de key. Miss kan je contact opnemen met Microsoft en sturen ze miss tegen een vergoeding cd op.

Verwijderd

SyS_ErroR schreef op 20 september 2004 @ 22:34:
[...]

De beredening van de TS klopt volledig, je betaald _niet_ voor de cd, maar voor de licentie.. :)

Echter, de Windows XP Home cd is niet normaal verkrijbaar, deze zou je via de wat minder legale manier kunnen bemachtigen, en dan de legale serial gebruiken.

Volgens de wet mag bovenstaande methode :Y)
toch niet. het gaat over software, en daarvan mag je alleen een kopie maken van een origineel dat je reeds zelf bezit. software downloaden of kopieren is altijd verboden, ook al heb je een licentie om het te gebruiken.

(itt muziek/films die je altijd mag downloaden, of je het origineel nou hebt of niet)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2004 22:36 ]

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Bel Microsoft eens, wellicht krijg je tegen vergoeding een CD als je een legale licentie kunt overleggen.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:01
Inderdaad, je kunt nergens legaal een Windows cd downloaden. Het lijkt me verstandig dat je contact opneemt met Dixons hierover, bij microsoft maak je denk ik niet veel kans aangezien het een OEM licentie is.

Voordat er reply's komen met warez linkjes, gaat dit topic op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.