Moederbord Athlon!?!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 241 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-08 14:58
Ik wil een Athlon kopen, maar de moederbord keuze is beperkt. Waarop moet ik letten en wie weet misschien de juiste keus?

Is het verstandig een Athlon te kopen voor eht bewerken van teksten, foto;'s en het spelen van spelletjes?

Dank

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

Verwijderd

Hmm, ik zou gewoon voor ASUS kiezen... zijn altijd al de beste geweest als het gaat om moederborden en de K7M is super goed....
of je moet wachten op de nieuwe K7V met 133Mhz chip!

meer info op: http://www.m3dzone.com

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-08 18:17
De Asus is idd goed maar niet zo goed als de MSI K7Pro. Gooi dat maar eens in de search op Tweakers.net. Dan vind je genoeg reviews. Ik heb dat bordje ook in combo met een Athlon 600. Draait Rock Stable. Overklokken van FSB met stappen van 1 Mhz! Ideaal! :)

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01:10

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb zelf een K7M en ik heb werkelijk nog nooit zo'n gare kutplank gehad.

Athlon 650: moest ik onderklokken anders liep 't niet stabiel. Het ding werd dan wel teringheet want het was een ouwe week 43 0,25micron.

Net heb ik er een Athlon 700 ingezet met de hoop dat ik deze wel fatsoenlijk kan overklokken (ik heb hier zo'n GFD'tje liggen die ik nog steeds uit moet proberen). Busspeed overclocking is zinloos want de plank gaat op 102MHz al op z'n bek. Ik had wat aan de memory timings gesleuteld met als gevolg dat het hele ding niet meer op wilde starten. Een CMOS reset jumper kennen ze niet bij Asus dus je moet de batterij eruit wippen en op die manier je BIOS settings clearen. Na een uurtje klooien werkte het uiteindelijk weer.

Ik heb er het nieuwe beta BIOS inflashed en dat lijkt te werken. Ik draai nu al een kwartiertje op 700MHz en dat lukte met dat oude BIOS al niet eens (die resette spontaan bij het inloggen van Windows 2000, zelfs toen ik 'm naar 630MHz had ondergeklokt.

Ik heb altijd gedacht dat ze daaro bij Asus stabiele borden maken :r.

• BansheeBoy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-06 11:01
Hallo,

Als ik jou was zou ik gaan kijken naar een plank met een kx133 chipset, dan ben je je tijd al vooruit. Maar het verschil in AGP2x en AGP4x is niet of nauwelijks merkbaar. Het grootste voordeel ten opzichte van de gewone brodjes is de ondersteuning van pc-133 geheugen. Je zou bijvoorbeeld kunnen kijken naar de EPOX.

Maar denk je net als ik en wil je geen risico's nemen? Dan raad je aan om een MSI K7 Pro te nemen: superstabiel plankje, zelfde overklockmogeljkheden als de K7M, en er zit geen gaar AMR slotje op.

En ook een groot voordeel is dat het een goedkoop bordje is, ik geloof ongeveer 360,-. Tevens zit er ook een sounblaster chipset op het moederbord voor het geluid.

Ik zelf ga dit bord ook binnenkort nemen, vooral omdat er geen via chipset op zit (denk ik)en omdat het satbiele overklockbaar moederbord is.

Nog veel succes en huntie bij de aankoop van je nieuwe mobo, ik hoop dat je wat aan deze tips hebt.

Hoi!

BansheeBoy Se ;)

:{ ²

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-08 18:17
K7Pro is ook zonder sound te krijgen! Dat scheelt nog een paar tientjes. :) Je moet alleen op letten bij de aanschaf. Er zijn namelijk 2 verschillende versie's. Er schijnt er 1 in de omloop te zijn die niet 'traploos' FSB kan veranderen. :( Daar zit er dus niets tussen 100 en 124 geloof ik. Als je op T.net zoekt naar reviews dan staat dat wel ergens opgenoemt in 1 van de gevonden reviews.

Verwijderd

Zoals je aan al deze opmerkingen al kunt zien, maakt het geen bal uit welk mobo je kiest. Alle Athlon-mobo's zijn gewoon prima, maar ze hebben natuurlijk wel allemaal hun eigenaardigheden, lastige of vage dingetjes, instellingen, driver-probleempjes, etc etc.
Dat heb je he, met hardware.

Ik heb zelf twee MSI6167 bordjes (prima, alleen geen overklok-opties en de IRQ's kun je niet veranderen), een K7M (mooie overklok-opties waar je helaas maar weinig aan hebt, veel bios-bugjes, maar langzaam maar zeker worden de biossen beter, met de laatste beta heb ik in ieder geval geen problemen meer) en een EPoX (redelijke overklok-opties waar je wel wat aan hebt omdat de KX-133 wat meer aankan dan de oude AMD-chipset, beetje kieskeurig met dimms, overige kleine probleempjes zijn opgelost met de laatste beta-bios).

Persoonlijk zou ik gewoon gaan voor een willekeurig mobo met KX-133 chipset, vanwege de PC-133 en de AGP-4x (wat dus wel uitmaakt, vooral de haperingen t.g.v. AGP-transfers worden minder! Je gemiddelde FPS wordt natuurlijk niet echt veel hoger omdat als je game veel van AGP afhangt, je FPS zowieso veel te laag is. Met een FPS van onder de tien is er een heel grote performance-winst, maar of je daar wat aan hebt...).

De Athlon is gewoon snel met alle software, dus tekstverwerking, foto-bewerking, video-bewerking, games etc. gaat allemaal lekker vlot.
Neem de goedkoopste Athlon die je kunt krijgen en klok die over met de soldeerbout (of, als je daar niet van houdt, met een Goldfinger device) en je hebt echt een beest van een processor!

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:06
Bunny slaat de spijker op zijn kop ! :)

Alleen mijn K7M laat zich wel redelijk opvoeren. Mijn FSB gaat stabiel tot 112 en instabiel tot 115 (op deze snelheid blijft de koe nog wel doorgrazen, maar loopt Q3A vast).
Ik heb een Athlon 500.

Oh ja, als je de Msi K7Pro wilt kopen, moet je er inderdaad goed op letten dat je de OEM versie neemt, maar deze is wat lastiger te krijgen in Nederland. Vraag er gewoon specifiek naar.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

ik heb zelf een k7m en die werkt zeer goed... moet je natuurlijk wel het goede geheugen erbij nemen. Ik heb NEC pc100 ECC.

ik heb er ook een v6800 inzitten. nu staat mijn 650@750 te draaien op 1,7v. Werkt perfect en stabiel. Volgens mij werken die K7M heel verschillend. Veel mensen hebben nergens last van en andere gaan zowat huilen.

Ik zou nu gewoon een epoxje nemen of een andere plank met een kx133 chipset
Pagina: 1