Toon posts:

[W2K server] Instellingen Zwervende Profielen

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag is als volgt:

- hoe kan ik zorgen dat mijn gebruikersprofiel op alle computers in het netwerk hetzelfde is?

Mijn situatie:

Netwerk met server windows 2000 server, alle werkstations windows XP (sp2).

Ik heb geprobeerd:

- Profielpad aangeven in userinstellingen op de server
- aangemeld bij domein lokale pc
Het resultaat was dat mijn bureaublad er nog niet op alle computers er hetzelfde uitzag. Ik maakte een snelkoppeling aan op 1 computer, logde in op de andere (na uitloggen natuurlijk) en toen was deze weg. :'(

Hoe kan dit en hoe krijg ik het zo dat het wel lukt?

Search leverde een drietal relevante topics op, waarin helaas niet de benodigde instellingen te vinden waren... Search keywords: zwervende profielen, zwervend profiel

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:34
Je vergeet belangrijke info te vermelden, namelijk: gebruik je de active directory of zijn dit lokale users? Als je de active directory gebruikt, en je vult de paden in unc formaat in bij je gebruikers, krijg je dan een foutmelding op je clients?

Verwijderd

Topicstarter
leon1e schreef op 20 september 2004 @ 22:47:
Je vergeet belangrijke info te vermelden, namelijk: gebruik je de active directory of zijn dit lokale users? Als je de active directory gebruikt, en je vult de paden in unc formaat in bij je gebruikers, krijg je dan een foutmelding op je clients?
Ik heb gezien in Windows Help dat je een gebruiker uit de active directory moet halen en niet uit een windows NT domein. Hoe kan ik zorgen dat de gebruikersgegevens uit de active directory worden gebruikt? Volgens mij haalt hij ze op dit moment wel van het domein af.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-05 11:16

mutsje

Certified Prutser

Door een share Profiles$ (bijvoorbeeld) aan te maken op jou server. Hier geef je users List rechten. Als een nieuwe user hier nu inkomt na wegschrijven van zijn profiel zal deze full control krijgen... dus wordt het profile \\server\profiles$\%username% (%username%) wordt gebruikt zodat automatisch account naam goed ingevult wordt en je geen typefouten maakt. Zie ook [rml][ windows200X]Howto:roaming profiles & redirection & policies[/rml] als handson guide.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 22:30:
Ik heb geprobeerd:

- Profielpad aangeven in userinstellingen op de server
- aangemeld bij domein lokale pc
En waarom meld je je aan bij het domein lokale PC, en niet bij je Active Directory domein, en gebruik je dus je AD user account, zoals het hoort?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

mutsje schreef op 21 september 2004 @ 08:05:
Door een share Profiles$ (bijvoorbeeld) aan te maken op jou server. Hier geef je users List rechten. Als een nieuwe user hier nu inkomt na wegschrijven van zijn profiel zal deze full control krijgen...
Alleen List? Dan kan de user toch geen profile aanmaken? Dit gebeurd toch onder de securitycontext van de user die inlogt? Voor de reguliere homedirectories klopt LIST (This folder only) wel omdat deze directories worden gemaakt door het systeem als je ze opvoert via Users and Computers.

Bij mijn weten moet je de volgende rechten op de profile directory zetten (onder Advanced):

- List Folder/Read Data, Create Folders/Append Data (This Folder Only)

Of is dit sinds SP2 van Windows XP gewijzigd? Heb dit nog niet gebruikt icm roaming profiles.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2004 09:08 ]

Pagina: 1