Inmiddels toch gezwicht en heb tweedehands 2x256MB Corsair PC3500C2 Rev. 1.1 gekocht voor 70€. Dat zou volgens Xtremesystems BH5 zou moeten zijn :)!
Nou lekker,
Heb mijn XP-M 2500 denk ik een klein half jaartje geleden van Alternate vandaan gehaald, heb echt een shit stepping!!
IQYA O410 TMPW.....
Weet trouwens iemand hoe je bij een A7N8X rev1.04 bios 1.007 je multi hoger dan 12.5 krijgt???
Heb mijn XP-M 2500 denk ik een klein half jaartje geleden van Alternate vandaan gehaald, heb echt een shit stepping!!
IQYA O410 TMPW.....
Weet trouwens iemand hoe je bij een A7N8X rev1.04 bios 1.007 je multi hoger dan 12.5 krijgt???
Het kan zijn dat de cpu (ondanks de "slechte" stepping) toch nog een behoorlijke overclocker is. Wat voor resultaten heb je al met die cpu behaald?PeeGee81 schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 09:58:
Nou lekker,
IQYA O410 TMPW.....
Is het niet je mem dat gewoon klote is.
Als je een multi van bv 13 zit te piepen, weet ik niet wat voor fsb je nu draait, maar waarschijnlijk behoorlijk brak
Als je een multi van bv 13 zit te piepen, weet ik niet wat voor fsb je nu draait, maar waarschijnlijk behoorlijk brak
Nou, het is meer dat ik in mijn bios geen hogere multi can selecteren, die gaat maar tot 12,5 Dus niet m'n mem dat gaan piepen.PeeGee81 schreef op donderdag 09 december 2004 @ 10:56:
Klein vraagje,
Ik volg dit topic al een tijdje aangezien ik zelf ook een XP-M 2500+ heb, draaiend op 185x12.5@1.6V
verder:
A7N8X rev 1.4 met een 1.007 bios
1024 (2x512) Kingston PC3200 Valueram (2.7 volt @ 2-3-3-7)
Coolermaster Aero 7.
Antec Truepower 0,5kW voeding
Ati 9800 pro @410/370
Nu vroeg ik me dus af aangezien mijn multiplier op mijn mobo maar tot 12.5 gaat, of er een manier is om deze hoger te krijgen??
(Hogere FSB wil niet, zit met die waardeloze 1.4 rev bordjes)
Alvast bedankt!
Er staat wel 6,5(13), maar als ik dat selecteer, pakt'ie toch de 6,5 en niet de 13...
Vandaar de vraag.
Verwijderd
Ik las hetvolgende in het artikel op volgende link van Tweakers Australia, een XP-M op een Abit NF7-S mobo:
Ongelooflijk interressante Link
Iemand al eens uitgeprobeerd,... die driver te veranderenAfter a quick check of the temps (case=22°C, CPU=36°C) in the BIOS to ensure that the heatsink was installed correctly, and with everything else set to basically stock speeds (except for the RAM, of course), I rebooted. It loaded Windows just fine, and so now (before overclocking the processor) I ran a few tests and benchmarks to ensure that at stock speeds it was working perfectly, which indeed it was. Windows much like the BIOS didn’t recognize the CPU, but this is due to it reading the information from the motherboard, which as previously said couldn’t recognize the XP-M chip. There is no problem with this, all I had to do was check that Windows was using the correct driver for the XP-M processor, which it wasn’t. It was using the standard processor.sys driver and not the amdk7.sys driver. So I changed the driver to the correct one for AMD processors and rebooted. All was running smoothly, so now it was time to start the overclocking.
Heb je je FSB al eens omhooggeschroefd icm een lagere multi?PeeGee81 schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 12:08:
[...]
Nou, het is meer dat ik in mijn bios geen hogere multi can selecteren, die gaat maar tot 12,5 Dus niet m'n mem dat gaan piepen.
Er staat wel 6,5(13), maar als ik dat selecteer, pakt'ie toch de 6,5 en niet de 13...
Vandaar de vraag.
[Persoonlijke ervaring]
Ik had hiervoor een Asus A7N8X-E Deluxe icm Corsair TwinX PC3200c2 & een XP-M 2600+. Die wilde niet harder dan 11x210

Met alleen het mobo veranderd deed ik opeens: 11x235
Mobo is op weg voor RMA, een bekend defect blijkt
[ Voor 6% gewijzigd door aramdin op 10-12-2004 17:20 ]
Verwijderd
Ja haha, dat is egt k*t stepping, heb hier ook nog een 2400 met diezelfde stepping liggen, en wil net 2530mHz op 1.95Vcore.PeeGee81 schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 09:58:
Nou lekker,
IQYA O410 TMPW.....
Heb er nu een gpmw in, en die doet zelfde speed @ ~1.725
ehm hoe?Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 16:50:
Ik las hetvolgende in het artikel op volgende link van Tweakers Australia, een XP-M op een Abit NF7-S mobo:
[...]
Iemand al eens uitgeprobeerd,... die driver te veranderen
Verwijderd
Is niet zo moeilijk hoor
Rechtermuisknop op My Computer > properties. Tabblad hardware > device manager. Onder processors rechtsklikken op je proc > update driver. Kies " this time only" > next. Kies voor "Specific location", next. Kies voor "don't search", next. Klik op K7 processor, next, finish, reboot, klaar
ik wou net gaan vertellen waar je dat kon vinden. Well ff vermelden dat 'this time only' alleen bij SP2 zit hé. Met SP1 zal je dat met Windows Update moeten doen, of zelf die driver d/l en dan handmatig stuurprogramma bijwerken.
Trouwens zie nu op die link op extreme dat een XP-M 2500+ fqq4c aqya 0410 bij iemand op lucht al op 2885MHz heeft gedraaid. Ik heb precies dezelfde stepping draaien hier op me A7V8X. Kan dus pas over een tijdje testen hoe hard die gaat als me vervangende DFI LP binnen is.
Trouwens alles gaat kapot de laatste tijd
Zie me sig.
Trouwens zie nu op die link op extreme dat een XP-M 2500+ fqq4c aqya 0410 bij iemand op lucht al op 2885MHz heeft gedraaid. Ik heb precies dezelfde stepping draaien hier op me A7V8X. Kan dus pas over een tijdje testen hoe hard die gaat als me vervangende DFI LP binnen is.
Trouwens alles gaat kapot de laatste tijd
Er is nu ook een deel 5 daar aub verder gaan met posten
[rml][ OC] Barton mobile overclock resultaten - Deel 5[/rml]
(is natuurlijk in overleg met The Doctor geopend)
[rml][ OC] Barton mobile overclock resultaten - Deel 5[/rml]
(is natuurlijk in overleg met The Doctor geopend)
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320