Toon posts:

Mn computer wordt warm!

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ik mijn nieuwe videokaart heb wordt mijn pc heel erg warm, ik heb sindsdien 2 nieuwe fan's erbij gedaan, maar dit helpt niets, het lijkt zelfs wel of hij nog warmer wordt.

Heb 1 fan aan de zijkant van me kast, 1 in de bovenkant en 1 in de achterkant onder me voeding. Dan nog 1 op me processor en 1 op me videokaart.

De HD's zitten van elkaar, en niets zit vlakbij elkaar. Ook geen geluidskaart of andere kaart zit vlakbij me videokaart.

Me computer wordt voornamelijk aan de zijkanten aan de onderkant warm. Tot ongeveer 20% van de gehele hoogte. Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen. De fan's zijn 80mm en roteren heeeel snel :)

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Mijne wordt ook heeel heet :(

Geef eens wat meer specs over je PC, je temperaturen etc, dan kunnen we je wat beter helpen

Staan de fans goed gericht? blazen ze de goede kant op etc?

Heeft ook een computer!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-04 10:18
ik denk dat je een hele slechte airflow hebt en wat voor videokaart heb je dan en wat voor systeem want dat hangt er ook nog van af want het kan wel verschillen... maar ik zou maar is effe naar je airflow kijken....

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
"Sinds ik mijn nieuwe videokaart heb wordt mijn pc heel erg warm", waar baseer je dat op?
Handmatig gevoeld - speedfan ?

Heb je een beetje gelet op de airflow ?

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik had het probleem ook dat mijn computer heet(TI4800SE, Intel 7205 chipset passief, 3 harde schijven) zou worden maar 2 systeemfans blazen in de goede richting en nu geen enkel probleem alleen als ik het zou baseren op mijn bios die de temp meet zou qua hitte binnen 123 graden zijn. Nou iemand nog thee?? Water kookt zo.

De kast waarmee ik werk is een I cute met standaard 6 fans. Ja wat moet je daarmee zou je vragen(en dat voor 20 euro voor de kast zonder voeding). Nou koelen en de herrie valt wel mee want ik heb er nu 2 aan en dat gaat prima. Goed koelen en geen enkel probleem.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een AMD XP 2600+ 512mb ram, 120gig, Ati Radeon 9800 Pro. De buitenkant van me computer wordt warm, weet verder niet hoe warm hij wordt (iemand die een progje weet). Ik weet alleen dat hij aan de buitenkant onderaan warm wordt. En wat betekend airflow? en ik weet cker dat de fan's wel de goede kant opblazen!

De fan aan de zijkant draait net boven mijn videokaart, maar voornamelijk op het moederboard. Die van boven draait boven alles, gewoon in het midden van de kast. En die achteraan zit draait vlakbij me processor!

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 22:43:
De buitenkant van me computer wordt warm, weet verder niet hoe warm hij wordt (iemand die een progje weet).
matinez schreef op 20 september 2004 @ 22:14:
"Sinds ik mijn nieuwe videokaart heb wordt mijn pc heel erg warm", waar baseer je dat op?
Handmatig gevoeld - speedfan ?

Heb je een beetje gelet op de airflow ?
Ik weet alleen dat hij aan de buitenkant onderaan warm wordt. En wat betekend airflow? en ik weet cker dat de fan's wel de goede kant opblazen!

De fan aan de zijkant draait net boven mijn videokaart, maar voornamelijk op het moederboard. Die van boven draait boven alles, gewoon in het midden van de kast. En die achteraan zit draait vlakbij me processor!
Check de faq over vragen over airflow. Het is zeg maar het in- en uitprincipe. Nooit alle fans uit of in de kast maar dat spreekt voor zich het woord zegt het al "Flow" van lucht; luchtstroom bewegende lucht.

• Egg
  • Laatst online: 10-01 15:24

Egg

In der Schweiz jah!

wat voor een 9800 pro, een atlantis ultimate? dan wordt ie nl wel aardig warm ja, zonder fan.
je moet idd goed op je airflow letten, vanaf de linkerkant van je pc gezien:
rechtsonder je intake, en achterin je outtake. je voeding voert in principe ook een hoop warmte weg. je hdd voert de warmte ook behoorlijk op, die zou je ook moeten koelen.

offtopic:
...laat??..btje..

[ Voor 6% gewijzigd door Egg op 20-09-2004 22:48 ]

MSI GX660R for the win!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dat begrijp ik nu, al mijn fan's staan naar IN gericht. Hoeveel moet ik er naar buiten gaan richten en welke is dan het beste als je mijn verhaal hierboven leest. de zijkant, boven of de achterkant onder me voeding?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Je laatste vraag is i.i.g. al vaker beantwoord op GoT. Even zoeken in Die-Hard Overclocking & Cooling (daar hoort dit topic denk ik thuis). De vraag over airflow staat daar in de FAQ.

[ Voor 36% gewijzigd door Guardian Angel op 20-09-2004 22:57 ]

ARME AOW’er

• -Wahtah-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-12-2024

-Wahtah-

Geluk is met de dommen

Download anders even MBM om je temperaturen af te lezen.

http://mbm.livewiredev.com/download.html of

http://www.pcworld.com/do...ription/0,fid,7309,00.asp

Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

Verwijderd

Topicstarter
Ja sorry, ben vrij nieuw hier. Dus ik dacht, zet em maar hier neer.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 22:49:
Ok, dat begrijp ik nu, al mijn fan's staan naar IN gericht. Hoeveel moet ik er naar buiten gaan richten en welke is dan het beste als je mijn verhaal hierboven leest. de zijkant, boven of de achterkant onder me voeding?
jij schreef ook: Heb 1 fan aan de zijkant van me kast, 1 in de bovenkant en 1 in de achterkant onder me voeding. Dan nog 1 op me processor en 1 op me videokaart.

de uitslag wordt dan:
1 fan aan de zijkant van me kast --> in

Warme lucht stijgt dus;
1 in de bovenkant --> uit
1 in de achterkant onder me voeding --> uit

Verwijderd

Topicstarter
THX voor je post. Hier heb ik heeel veeel aan, nogmaals bedankt!

• Egg
  • Laatst online: 10-01 15:24

Egg

In der Schweiz jah!

als je alles naar binnen blaast wil het ook wel lekker warm worden ja |:(
voor moet je de frisse lucht naar binnen blazen, en achter in je pc moet je een fan of 2 alle warme lucht weer alles naar buiten laten afvoeren, je voeding helpt hierbij ook ietwat mee. dus krijg je een "stroom" duswel "flow" van lucht.
het gebruiken van ronde kabels, en het wegwerken van alle kabels uit deze desbetreffende airflow wil ook nog wel es enkele graden schelen.
btje gezond boeren verstand kan nooit kwaad, dus laat al je creativiteit er s op los :)

MSI GX660R for the win!

Verwijderd

Laat de zijkant naar binnen blazen en dan de achter en boven kant naar buiten blazen. Zo krijg je dat er koele lucht naar je videokaart en cpu word geblazen, de achtervin zuigt de warme lucht direkt van je powersupply weg en de boven kant zuigt de opstijgende warmte eruit. Zo heb je nu een goeie airflo, mede omdat de 2 zuigende vinnen nu koele lucht aanzuigen uit de front van je kast en de zijkant vin koelt direkt op de meest warme onderdelen.

Het is eigenlijk heel simpel, zolang je maar in ogenschouw neemt hoe het snelst de warmte uit je kast krijgt. De fout, zoals jezelf maakt, door alles naar binnen te blazen met de gedachten alles dirkt te koelen werkt niet, simpel vanwege het feit omdat de lucht binnen warm blijft op den duur. Door warme eruit te zuigen, en je zwaarste onderdelen direkt te koelen krijg je het meest optimale effect ;)

edit = typo

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2004 23:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal voor de informatie, ik kan hier echt heeel erg veel mee. Echt bedankt. Me case is 48 graden en me CPU 46. Ik weet verder niet of dit veel of weinig is! Ik ga nu me achter en bovenkant omdraaien.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nu omgedraaid. Het lukte eerst niet met die *piep* schroeven, maar toen kwam me vader met wat vet en ging het gemakkelijk. Me case is nu 35 graden en me cpu 42. maar ik kan pas echt kijken als me comp een uur aanstaat!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Dat klinkt al beter :D

vet in je pc?

Verwijderd

Topicstarter
gewoon je schroefje 2 mm in vaseline doen, dan schroeft ie makkelijk :)

Verwijderd

Topicstarter
Nu na anderhalf uur bijna is me case 38 graden en me cpu 43. Dus dat is al aardig wat beter als eerst. Bedankt allemaal!

EDIT: Nu na een nacht draaien waarin toch heel de nacht eMule draait staan de temperaturen op: Case: 34, CPU: 39 en HD: 29.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2004 09:40 ]

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Kijk dat zijn tenminste normale temperaturen, nu nog leren de edit knop te gebruiken en LifeTecH is weer vrolijk ;)
Pagina: 1