[Radeon 9600] Scrollen op tv

Pagina: 1
Acties:

• Spinal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-08 09:33
Hallo allemaal

Lange tijd heb ik een Geforce MX440 gehad, en daarme kon ik perfect films kijken op m'n tv via m'n computer. Ik heb nu echter een Radeon 9600 en daar lijkt het allemaal wat anders te werken.
Voorheen kon ik gewoon in Windows XP bij beeldscherm eigenscappen naar instellingen gaan, tv als 2e beeldscherm aanklikken (resolutie 800x600) en het videovenster naar de tv slepen en kijken. Als ik nu mijn tv inschakel krijg ik een probleem dat ik moet scrollen. Ook als ik dit doe via Geavanceerd-Weergaves en daar de tv aanzet (hij zegt daar dat de resolutie 640x400 is) heb ik hetzelfde probleem.
Is er een manier om dit scrollen tegen te gaan? Misschien de resolutie op 720x480 zetten zodat de resolutie overeenkomt met wat een standaard tv aankan? Zo ja, hoe doe ik dit? Misschien dat het met een apart programma kan?
Alvast bedankt voor jullie hulp.

Full-stack webdeveloper in Groningen

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:16
Heb je (na je drivers) wel je control-panel geïnstalleerd?

Verwijderd

Bij nvidia heete het PAN modus, automatic panning, dwz je muis word gevolgd met de uitsnede uitzicht op de tv.

Bij mij is het pas vanaf 1024x768 dat ie automatisch panning inschakelt.

Test eerst is op 640x480 voor zowel je VGA als TV. Het is dan weg toch?

• Spinal
zetje01, installeert ie dat niet automatisch? Ik heb het nu (opnieuw?) geïnstalleerd, nog niet opnieuw opgestart. Zal ik zo eens proberen...
Pieter-Post, de minimale resolutie die ik kan instellen voor zowel VGA als tv is 800x600, 640x480 gaat dus niet lukken...

Verwijderd

Je hebt gelijk, dat lijkt niet te kunnen, maar je moet ook de tv uitgang op 640x480 zetten. En dan het tv scherm primair maken, dan heb je ook geen problemen met video overlays. (Je volgende probleem denk ik misschien.)

Als je de tv resolutie nu op de zelfde resolutie zet als je VGA moet die panning ook weg gaan.

Zodra je de tv weghaalt bij het inschakelen, of uitschakeld, dan springt je VGA terug op de resolutie voor het klonen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2004 22:30 ]

• Spinal
Oke, dat 'control panel' had ik dus al wel...

Hoe zet ik de tv uitgang op 640x480? Is dat wat anders dan gewoon bij bureaublad instellingen de resolutie op 640x480 zetten? (wat dus niet kan) Zoiets had ik gister wel gelezen, maar waar vind ik dat?

• Spinal
Hm... ik weet niet wat ik heb gedaan, maar het lijkt inmiddels te werken.
Als ik nu in mijn 'control panel' de tv-resolutie op 1024x768 zet heb ik geen last van scrollen :)
Hoe dan ook, bedankt voor jullie hulp!

Pagina: 1