Toon posts:

problemen met ATI Catalyst Control Center en 4.9 drivers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Club 3d Ati X800 256mb kaart en heb zojuist de 4.9 drivers gedownload + het control centre. Hier voor gebruikte ik de 4.8 driver, deze werkte snel en probleemloos.
Maar nu ik de 4.9 drivers heb geinstalleerd en gereboot heb krijg ik de foutmelding nadat Windows is opgestart: CLI.exe - Toepassingsfout, Kan de toepassing niet juist initialiseren (0xc00000135). Klik op OK om de toepassing te beeindigen.
Rebooten helpt niet. elke keer als ik het control centre probeer op te starten krijg ik dat.
Verder wordt met de nieuwe 4.9 driver mijn Windows achtergrond opeens heel langzaam van boven naar benden opgebouwd en ook het startmenu verschijnt heel langzaam, is dit een nieuw geintje van de nieuwe driver? Hoort dit zo of ligt dit aan mij?

Mijn systeem:
AMD 2200XP
Windows XP PRO SP2
1280mb RAM

Niks overgeclockt.

Heeft iemand ook dit zelfde probleem of kan iemand mij helpen om het control centre wel te laten werken?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2004 22:02 ]

Verwijderd

je moet wel Net FrameWork 1.1 hebben Klik _/-\o_

Verwijderd

Ik moet je helaas sterk afraden die nieuwe gestileerde drivers te installeren, niet alle opties kunnen worden aangesproken, of gaan moeilijker.

Verder zijn dingen zoals de skins niet helemaal goed geimplementeerd en oogt het instabiel, je komt er vanzelf achter wat ik bedoel als je ze installeert.

Verder weet ik nu dankzij jou waar toen altijd die CLI.EXE steeds vandaan kwamen, had er namelijk redelijk wat als proces staan.

Helaas, zelfs ik kan nog betere skinnings implementeren, bij dit control centre ziet het er alleen goed uit indien je de windows stil laat staan, maar owee als je ze beweegt, je krijgt ongelooflijke tearing omdat geen offscreenbuffer is gebruikt.

Verder heb ik geen goed woord over voor .NET, omdat executables daarvoor gemaakt zo reverse compiled kunnen worden, net als java, dwz je kan alles omzetten in source code, een nieuwe kijk op OPENSOURCE ?

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2004 22:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 22:06:
je moet wel Net FrameWork 1.1 hebben Klik _/-\o_
Dank je! ik ga het direct ff installeren, maare wat doet dat precies? Ik ken het namelijk niet...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 22:14:
[...]

Dank je! ik ga het direct ff installeren, maare wat doet dat precies? Ik ken het namelijk niet...
weet ook niet wat dat doet, maar in iedergeval moet je die instaleren 8)7

maar je kunt beter gewoon de cat 4.9 instaleren zonder die nieuwe control panel , want door die net frame word start windows niet automatisch op je moet dan op dat icoontje klikken voor dat windows zich aanmeld. verry irri :r

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2004 22:17 ]

Verwijderd

Ik heb ook problemen met deze software. Tijdens het installeren zegt ie ineens:

inf fout video stuurprogramma niet gevonden en hij beeindigd setup, iemand een idee waarom?

Heb een ati radeon 9700 mobility in me notebook met windows xp service pack1.

netframework geinstalled

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:58
Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 22:18:

inf fout video stuurprogramma niet gevonden en hij beeindigd setup, iemand een idee waarom?

netframework geinstalled
De standaard drivers van de site van ATI werken niet per definitie met mobility kaarten. Je kunt beter de laatste drivers van de site van je grafische kaart of laptop fabrikant halen.

Mischien dat ze op de het forum van de site van www.Rage3d.de hier iets meer over weten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 22:18:

netframework geinstalled
volgen mij werkt dat niet op een radeon 9700 mobility voor laptops , wel op radeon 9500, 9600, 9700 , 9800 , X300 , X600 , X800 voor pc . weet niet of ik het goed heb :X

Verwijderd

Topicstarter
Met de Net FrameWork 1.1 werkt de control centre inderdaad, ik lijk nu van mn problemen af te zijn. Mijn dank is groot! Nu nog ff de prestaties testen van de drivers.

Ik was al bang dat het een geheugenfoutmelding was en mn geheugen kapot was :7

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2004 22:33 ]

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Ik raad iedereen sowieso het catalist controlpanel af, veel te buggy en het proces vraagt veel geheugen enzo.
Ik vind het instellen van de settings er alleen maar lastiger op geworden; tevens crashed de 3dview heel vaak.
Pagina: 1