hauppauge pvr 250: apparaat in gebruik

Pagina: 1
Acties:

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:14

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Topicstarter
Ik heb een Hauppauge PVR 250 kaart gekocht en die werkt goed met de standaard software die erbij wordt geleverd (Wintv2000 en Wintv32). Hij kan capturen, ik kan zenders zien en alle invoerbronnen zijn te bekijken.

Maar, zodra ik andere software wil gebruiken om op te nemen van de kaart (bijv. VirtualDub of Webcam32 of Windows Media Encoder) dan zeggen alle programma's dat het apparaat in gebruik is oid. Zelfs na een reboot en zonder ook maar een proggie te hebben gestart wat maar gebruik zou kunnen maken van de kaart. Hij blijft ten alle tijde komen met hetzelfde bericht dat de kaart al in gebruik is. Het gekke is dat alleen wintv2000 en wintv32 goed werken, verder helemaal niets.

Een aantal foutmeldingen:

Opstarten van webcam32:
Afbeeldingslocatie: http://www.insane-hq.org/~nestor/files/zooi/melding1.jpg

Opstarten van Windows Media Encoder:
Afbeeldingslocatie: http://www.insane-hq.org/~nestor/files/zooi/melding5.jpg

Opstarten van Virtualdub:
Afbeeldingslocatie: http://www.insane-hq.org/~nestor/files/zooi/melding2.jpg

Heb al HWCLEAR.EXE geprobeerd om alle driverzooi te verwijderen en daarna installatievolgorde weer van Hauppauge geprobeerd, dus nieuwste drivers e.d., maar helaas niet werken. Windows XP is week geleden nog opnieuw geinstalleerd en SP2 er overheen gegooid, verder niets bijzonders eik. Iemand enig idee?

[ Voor 6% gewijzigd door Tjeerd op 20-09-2004 21:58 ]

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:39

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Ik heb dezelfde kaart en ik ben bang dat ik de vervelende taak heb om je teleur te stellen.

De PVR 250 heeft hardware matige MPEG encoders aan boord. Dat is mooi maar meteen ook het nadeel, met de PVR 250 kan je geen ruwe video capturen (AVI) en dat is nou net wat een capture kaart zou moeten kunnen om met de windows media encoder of andere encoders te kunnen werken.

Je bent aangewezen op de MPEG output van deze kaart en op de applicaties die ermee werken kunnen zonder tussenkomst van AVI.

De PVR 250 is tenslotte gemaakt voor het opnemen van MPEG, realtime en afspelen daarvan. Voor het capturen naar andere video formaten moet je gewoon een hele andere (en ook goedkopere) kaart hebben (niet van de PVR serie dus).

Alles kan stuk.

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:14

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Topicstarter
Argh, dat stukje had ik ff over het hoofd gezien, dat is waar ook. Nuja, maar ff kijken, op zich was ook de bedoeling om hem voor realtime mpeg2 encoden te gebruiken en dat doet ie prima.

Ik leg me er maar bij neer en anders nog maar een kaartje erbij, dank voor de snelle reply :)

[ Voor 7% gewijzigd door Tjeerd op 20-09-2004 22:40 ]

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.