[Mandrake 10.0 + muis] Logitech MX500 word niet gevonden

Pagina: 1
Acties:

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Als eerst wil ik even melden dat ik een absolute nOOb ben in Linux.

Heb net Mandrake 10.0 geinstalleerd geheel met het toetsenbord omdat, de muis het op geen ene optie die je kan kiezen het doet.

Ik heb ookal een usb--> PS2 converter gebruikt, maar alle PS2 opties doen het ook niet.

Wat ik gevonden heb:

http://www.driverheaven.net/showthread.php?t=47030

Dit lijkt me van toepassing ( B) hoor mij)

Wat ik al gedaan heb.

USB --> PS2
In de Bios staat usb muis enabled

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:43
Dat zuigt, want ik weet dat hij het wel degelijk kan doen (ook met USB), ken genoeg mensen die linux draaien en er ook een hebben.

Wat voor moederboard heb je?

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Ik weet niet wat precies de locatie is van je XFree86 config is onder Mandrake (of zijn ze al aan de xorg bij mdk10?), maar die zou je even kunnen zoeken onder bijvoorbeeld /etc/X11

Als je die configfile gevonden hebt, open deze dan even met een text-editor en plak hier in dit topic wat relevante informatie over de instellingen van je muis device. Bij voorkeur tussen [code] of [pre] tags. Gegevens die we kunnen gebruiken heben bijvoorbeeld betrekking op het device path dat XFree gebruikt, en het protocol.

Verder zou je ook even de logfile van XFree kunnen bekijken. Deze zou bijvoorbeeld in /var/log/XFree.0.log kunnen staan.

Om alle XServer errors weer te geven, kun je bijvoorbeeld het volgende commando gebruiken:
grep ^\(EE\) /var/log/XFree86.0.log

En voor warnings dit:
grep ^\(WW\) /var/log/XFree86.0.log

Succes ermee :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• matinez
  • Niet online
Wilke schreef op 20 september 2004 @ 21:49:
Dat zuigt, want ik weet dat hij het wel degelijk kan doen (ook met USB), ken genoeg mensen die linux draaien en er ook een hebben.

Wat voor moederboard heb je?
zie specs :X pardon

Chaintech Zenith nForce3 250
dawuss schreef op 20 september 2004 @ 21:51:
Ik weet niet wat precies de locatie is van je XFree86 config is onder Mandrake (of zijn ze al aan de xorg bij mdk10?), maar die zou je even kunnen zoeken onder bijvoorbeeld /etc/X11

Als je die configfile gevonden hebt, open deze dan even met een text-editor en plak hier in dit topic wat relevante informatie over de instellingen van je muis device. Bij voorkeur tussen [code] of [pre] tags. Gegevens die we kunnen gebruiken heben bijvoorbeeld betrekking op het device path dat XFree gebruikt, en het protocol.

Verder zou je ook even de logfile van XFree kunnen bekijken. Deze zou bijvoorbeeld in /var/log/XFree.0.log kunnen staan.

Om alle XServer errors weer te geven, kun je bijvoorbeeld het volgende commando gebruiken:
grep ^\(EE\) /var/log/XFree86.0.log

En voor warnings dit:
grep ^\(WW\) /var/log/XFree86.0.log

Succes ermee :)
ik snap er de helft van maar ik zal me best doen, kan het ook in windows ?
die log bekijken?

* verder heb ik gevonden dat je op ctrl + alt +f1 moet drukken voor de console.. en dat moet wonderen doen ( hoop ik )

• dawuss

dawuss

gadgeteer

ik snap er de helft van maar ik zal me best doen, kan het ook in windows ?
die log bekijken?

* verder heb ik gevonden dat je op ctrl + alt +f1 moet drukken voor de console.. en dat moet wonderen doen ( hoop ik )
Tenzij je in windows je linux filesystem kunt lezen: nee
(korte versie: nee)

Om de files waar ik het over had te bekijken, kun je bijvoorbeeld less gebruiken (typ eens
man less
in op de console)

less /path/to/file
should do the trick :)

micheljansen.org

• matinez
  • Niet online
Het werkt!

Muis word nu helemaal ondersteunt :)
ThnQx

• dawuss

dawuss

gadgeteer

matinez schreef op 21 september 2004 @ 07:22:
Het werkt!

Muis word nu helemaal ondersteunt :)
ThnQx
Misschien voor archief-doeleinden wel leuk om te vermelden hoe je het nu uiteindelijk gedaan hebt?

micheljansen.org

• matinez
  • Niet online
dawuss schreef op 21 september 2004 @ 12:21:
[...]

Misschien voor archief-doeleinden wel leuk om te vermelden hoe je het nu uiteindelijk gedaan hebt?
oeps vergeten :X , opeens deed tie het nadat ik had gekloot in Systeemconfiguratie --> muis > kies universeel --> USB/SP2

[ Voor 6% gewijzigd door matinez op 21-09-2004 13:21 ]

Pagina: 1