Toon posts:

K8v start niet op

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb het volgende probleem,

Vanavond een Amd 3000+ in elkaar gezet en toen alles klaar was heb ik hem proberen aan te zetten maar hij doet gewoon totaal niks alleen het lampje van het moederbord brand voor de rest doet hij helemaal niks.
Ik ben nog beetje noob dus ik weet echt niet wat het kan zijn.
(ik heb ook allen moederbord en proccessor geprobeerd dit mocht niet baten)

Mijn spec's:

Amd 3000+
Asus K8V
Twinmos 512 mb
LG dvd
Antec 2550 350 watt

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Heb je de hangen en opstartentroubleshooter al doorgenomen ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
yep, alles gevolgt hij geeft trouwens in totaal 0 piepen.

Verwijderd

Topicstarter
Moederbord kapot?

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Probeer is een moederbord reset, check of je ram in locatie 1 zit. (meest linker, dichts bij de cpu :9 )

* je kan je reply ook edit-en met deze knop Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif

Verwijderd

Topicstarter
Moederbord is gereset en de geheugen zit op bank 1 dus dat klopt allemaal

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Weet je zeker dat de procesor koeler er goed op zit?

nog niks:
"ik heb ook allen moederbord en proccessor geprobeerd", wat zie/hoor je als je alleen moederbord laat draaien met geheugen?

• ArieKanarie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-03 12:00
Heb je ook dat vierkante stekkertje op je moederbord geplugt ?

Afbeeldingslocatie: http://www.moddin.net/reviews/cactushead/UV%20blue%20PSU%20connector%20kit/uv%20blue%20psu%20connector%20kit%20020_full.jpg

Kan ook het geheugen zijn, sommige twinmos modules geven problemen.

[ Voor 16% gewijzigd door ArieKanarie op 20-09-2004 22:32 ]

• AEZscf
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:47
kijk ook eens of je die stekker niet een kwart slag gedraaid er op hebt zitten. Dit heb ik ook een keer gehad met dit moederbord. Had dezelfde symptomen

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Een AMD 3000+ past niet op dit moederbord.

Dit MB heeft een aardige dame aan boord die foutmeldingen doorgeeft. Daarvoor moeten wel speakers zijn aangesloten. Iets gehoord?

[ Voor 73% gewijzigd door Guardian Angel op 20-09-2004 22:52 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de 4kante plug er goed op zitten en nog niks, ook geprobeerd zonder processor en alleen geheugen ook niks, alleen het lampje brand voor de rest gebeurd er gewoon niks.
Ps. ik hoor geen vrouwtje :*)
Owja ik ken wel meer mensen met de K8v en een 3000+ dit geeft geen problemen :?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2004 23:04 ]

Verwijderd

Guardian Angel schreef op 20 september 2004 @ 22:47:
Een AMD 3000+ past niet op dit moederbord.
Huh? Jawel hoor.

En aan de topicstarter, heb je al hardware uitgesloten? Dus, één voor één hardware eruit halen en kijken of het effect heeft. Koppel DVD speler, harddisk, videokaart, enz, enz eens los.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

offtopic:
Op een K8V (heb er zelf een) hoort een AMD Athlon64 CPU. Een Athlon 3000+ is een socket-A CPU.

ARME AOW’er

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Helaas, dit is echt niet de manier om een "Help, mijn PC doet het niet!" topic te starten. We kunnen namelijk op geen enkele manier uit de topicstart afleiden of je überhaupt ook maar iets hebt uitgezocht, uitgevonden, uitgeprobeerd danwel uitgesloten met betrekking tot het probleem.

Neem voortaan de "Let op" tekst bovenaan in de [New Topic] van elk subforum door eer je er een topic wil openen. In dit geval had je er kunnen lezen dat je in geval van een "Help, mijn PC doet het niet!" topic éérst de startpost van het Beleid van dit subforum moet doornemen. Daarin word je o.a. gelinkt naar een handige Troubleshooter, waarmee je een heel eind verder moet kunnen komen :)

Aangezien je hier relatief nieuw bent, raad ik je aan om terug te klikken naar de [faq]registratievoorwaarden[/] en deze alsnog in z'n geheel te doornemen, incluis de onderliggende linkjes. Zodoende kun je jezelf een beter beeld verschaffen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.