Ati Radeon 9800pro 128 mb kapot?

Pagina: 1
Acties:

• Nero85
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Na een paar weken heel veel plezier gehad te hebben van mijn radeon 9800pro, heeft ie het gister begeven, zo lijkt het. Mn pc stond ruim 3 dagen non-stop aan (alleen aan het downloaden echter) en toen ik even de Sims 2 wilde spelen vond mijn videokaart dat na 2 uur wel weer leuk geweest. Eerst sloeg de computer totaal vast en stond het scherm vol vreemde kleuren, waarna de computer helemaal uitging. Opnieuw aanzetten lukte niet meer, hij reageerde nergens meer op. Na een kwartiertje wachten startte de pc weer op, maar zodra ik in Windows iets wilde doen (internet opstarten, op 'start' drukken) viel de computer weer totaal uit. Zelfs na 12 uur wachten blijft ie binnen een minuut uitvallen.
Ik heb alles in de bios nagekeken, de kabels zitten correct aangesloten, de drivers zijn up-to-date en de cooling fan op de kaart draait naar behoren.

Ik heb nu mijn oude 9600pro weer terug moeten stoppen in mijn pc, maar nu doet ie het in ieder geval wel weer prima.

De onvermijdelijke vraag is nu: Is mijn 9800pro nu echt kapot? Ik kan me moeilijk voorstellen dat zo'n kaart zo makkelijk naar de klote gaat, of kan het ergens anders aanliggen?

Mijn verdere specs zijn:
MSI k8n Neo Platinum
AMD 3000+
512mb Corsair RMS 3200
120 gb Western Digital
Tagan 380 W continu

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Rare kleuren, crashes, terwijl het met je 9600pro prima gaat.. Zoiets komt heus niet door een driver of software instelling, het lijkt er inderdaad op dat je 9800 is heen gegaan.

🌞🍃

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Doet de fan van je 9800pro het wel ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Houd je vinger is op de zere plek, je 9800 dus vanaf dat je de computer aanzet, totdat ie crashed, of laat het vroeger los als ie heet word, zodra je loslaat is ie al zo heet dat je wel los moet laten.

Moet je loslaten dan is het de koeling.

Edit: Hij staat toch niet ook nog is bij de verwarming in de buurt?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2004 22:32 ]

• Egg
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-01 15:24

Egg

In der Schweiz jah!

ziet er naar uit dat je ramdac's rip zijn, had ik ook met me 6800 ultra 8)7
ghehe

MSI GX660R for the win!

Verwijderd

Oververhitting, imo :)
3 dagen lang aan, en dan is die al flink opgewarmt en dan ga je ff gamen en net de laatste zet :9 waarschijnlijk was het slecht werkende koeling.
Zou hem RMA doen :)
Pagina: 1