Toon posts:

DVD speler met goede cdweergave(?)

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een nieuwe DVD speler, met voorwaarde is dat ie Progressive scan heeft/kan.

Op dit moment bestaat mijn setup o.a. uit:
Marantz cd5000
Marantz pm7000
Marantz sr5400
Paradigm Monitor 11 8)

Nu twijfel ik wat ik moet doen.

Wat ik erg belangrijk vind is dat stereo cd weergave goed klinkt.
Daarvoor heb ik echter al de Cd5000.

Hoe is de stereo cd-weergave van een Marantz Dv4400/4500/6400/6500 tov een cd5000 bijv.?
Ik neem aan dat de stereo cd-weergave van een 4500 geen verschil maakt met de 6500 (alleen die heeft dan sacd en dvd).

Verder is de Dv6500 ook erg leuk (sacd, dvd-a), maar zou je niet beter een cheape dvdspeler kunnen halen en een standalone cd speler van de rest van het geld?

Wat is de beste optie:

1) Marantz dv4300 halen voor 130? + losse cdspeler van 600 euro (cd6000 Ki oid.?)
2) Marantz dv4500 en de cd5000 houden
3) Marantz dv6500

Samenvattend komt het er op neer waar je de beste kwaliteit mee haalt.
'cheape' dvd speler en redelijk goede cdspeler of dure DVD speler waarmee je ook een goede cdweergave krijgt.
Mijn budget is de nieuwe setup is zo'n 700 euro. Wat is wijsheid?

Verwijderd

Misschien is de nieuwe philips dvp900sa een aanrader met upsampeling tot DSD?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:43

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 21:09:
Upsampleen naar DSD? Klink grappig, maar ik zou het geen upsamplen moemen, eerder omzetten ;) link misschien? (wat een klote website heeft philips gekregen BTW, vind er niets)

Verder denk ik dat je al ongeveen DV-6400 zult moeten hebben om je CD-5000 te evenaren, misschien zelfs beter.

Ik zou altijd gaan voor een losse CD-speler als je van muziek houdt!

[ Voor 7% gewijzigd door voodooless op 20-09-2004 21:21 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
deepspace schreef op 20 september 2004 @ 21:13:
[...]

Upsampleen naar DSD? Klink grappig, maar ik zou het geen upsamplen moemen, eerder omzetten ;) link misschien?

Verder denk ik dat je al ongeveen DV-6400 zult moeten hebben om je CD-5000 te evenaren, misschien zelfs beter.

Ik zou altijd gaan voor een losse CD-speler als je van muziek houdt!
Ja dat zou kunnen. Wat ik wel weet is dat toen ik mijn cd5000 ging vergelijken met de Onkyo DVD speler (s555) van mijn ouders dat er qua cdweergave geen verschil zat in mijn ogen(oren).
Waarom koopt iemand dan een dure dvdspeler, als je met een goede cdspeler veel meer kan bereiken?
Het beeld van een 'goedkope' dvd speler ook echt wel goed zijn. Alleen zal er dan een dusdanig verschil in audiokwaliteit zitten. Maar dan kan je toch beter een losse cdspeler halen?

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Tja, als je het verschil tussen een DVD-speler en je CD-speler niet hoort, dan moet je je idd gaan afvragen of je wel twee verschillende apparaten nodig hebt...

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:05
Geluidskwaliteit wordt grotendeels bepaald door de gebruikte DA convertors.

Ik had een elcheapo dvdspeler, k*tgeluid gaf dat ding. Nu heb ik een Onkyo DVDspeler, stuk beter geluid, en CD's klinken tenminste vergelijkbaar met mn Yamaha cdspeler

Dat alles zit aangesloten via tulp, ik gebruik dus de DA convertor in mn dvdspeler.
Als je versterker een eigen DA convertor heeft (optisch of coax in), zal het verschil tussen een elcheapo en een topmerk DVDspeler kwa geluid minimaal zijn, is slechts verschillend in de samplingkwaliteit en de nauwkeurigheid van het leesgedeelte.

De gebruikte aansluiting maakt minstens zoveel uit als het merk/kwaliteit van de dvdspeler zelf

Verwijderd

Topicstarter
deepspace schreef op 20 september 2004 @ 21:29:
Tja, als je het verschil tussen een DVD-speler en je CD-speler niet hoort, dan moet je je idd gaan afvragen of je wel twee verschillende apparaten nodig hebt...
Ik hoor het verschil wel tussen mijn pioneer dvd360 en mijn cd speler, maar
die onkyo dvd speler schijnt voor cdweergave ook best goed te presteren.
Hij was ook een stuk duurder dan mijn cdspeler (ik d8 iets van 700 euro paar jaar geleden), dus je zou zeggen dat ze ong. gelijkwaardig zijn qua geluidskwaliteit.
Die onkyo is 2,5-3x zo duur dan mijn cdspeler.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 21:34:
[...]

Ik hoor het verschil wel tussen mijn pioneer dvd360 en mijn cd speler, maar
die onkyo dvd speler schijnt voor cdweergave ook best goed te presteren.
Hij was ook een stuk duurder dan mijn cdspeler (ik d8 iets van 700 euro paar jaar geleden), dus je zou zeggen dat ze ong. gelijkwaardig zijn qua geluidskwaliteit.
Die onkyo is 2,5-3x zo duur dan mijn cdspeler.
Dan denk ik dat je het beste met je huidige CD-speler onder de arm naar de winkel moet om te gaan luisteren. De verschillen zijn best groot tussen de verschillende modellen en prijsklassen.

Maar ik ben wel geinteresseerd in die PCM -> DSD conversie van die Philips ... Ik geloof er namelijk niets van. Dit kan volgens namelijk niet zomaar. Kan ook nergens specs vinden over dat ding.

[ Voor 14% gewijzigd door voodooless op 20-09-2004 21:48 ]

Verwijderd

DVD spelers van het merk NAD zijn aan te raden voor zowel beeldkwaliteit als audiokwaliteit.

De NAD T-533, kost ongeveer 600 Euro
De NAD T-562 met HDCD-decoder, kost ongeveer 900 Euro

Kijk op www.nad.nl voor de specs van deze prachtige DVD spelers!

Verwijderd

Als 2e hands ook een optie is kun je ook eens naar Arcam gaan kijken, voor weinig geld krijg je veel kwaliteit geboden ;) .

Verwijderd

deepspace schreef op 20 september 2004 @ 21:29:
Om de kwaliteit van een goede CD-Player te evenaren met een DVD-Player moet je +/- het drievoudige bedrag op tafel neerleggen. Dit is natuurlijk niet altijd zo, maar in de meeste gevallen wel.

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-02 16:37

EXX

EXtended eXchange

Ik heb zelf een NAD T562. Die heeft compleet gescheiden CD en DVD electronica (IIRC zelfs 2 aparte printen). Alleen het loopwerk is gemeenschappelijk. Zowel de DVD als CD kwaliteit is subliem.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 21:09:
Ah, wat info gevonden ;). Er stond een review in de C't over DivX spelers, en deze stond er ook bij. Zoals ik dacht geen DSD "upsampling" dus :), maar gewoon normale upsampling naar 88.2 of 176.4 Khz. Audiophiel zou ik deze speler niet noemen als ik even naar de testuitslagen kijk. Ondanks SACD en upsampling de meeste belabberde audio uislagen van de hele test :( . Als je van Muziek CD's houdt, afblijven dus!

Pagina: 1