Niet booten met SX6000

Pagina: 1
Acties:

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb sinds een paar dagen een probleempje met mijn computer, op het moment dat ik mijn RAID kaart (Promise SX6000) in mijn computer zet dan wil windows gewoon niet meer booten.
Als ik naar linux ga (via boot cd van gentoo bijvoorbeeld) dan zie ik de kaart niet staan in /proc/pci
(ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zeker weet of hij wel standaard herkent word door de gentoo boot cd)

Ik heb het ook al met een andere raidkaart geprobeerd (ook SX6000) dus daar lijkt het niet aan te liggen.
Maar het is wel vreemd dat het probleem alleen optreed met een SX6000
Ik heb ook al andere pci sloten geprobeerd, alle andere kaarten en schijven loskoppelen.
IRQ's handmatig instellen, andere windows (ook reinstall)
En de kaart zonder schijven laten starten wil ook niet helpen.

Voor zover ik weet heb ik de nieuwste firmware erop staan (nummer komt overeen met de nieuwste bij promise.com)

Mijn vraag dus, weet iemand nog een mogelijke oplossing?
Ik zou eventjes niet meer weten wat ik er mee aanmoet, het heeft eerst altijd vlekkeloos gewerkt en nu werkt het helemaal niet meer.

(kheb wel gezocht maar geen vergelijkbare topics kunnen vinden)

specs

[ Voor 3% gewijzigd door Wolfboy op 20-09-2004 22:23 ]

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Is het geheugen reepje dat er op zit misschien brak? Heb alleen geen idee hoe je dat zou kunnen testen. Kan maximaal 128mb pc133 SD-Ram in. Misschien even testen in een ouwe pc ozo?

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Topicstarter
Ik had eerst 512mb geheugen er op zitten (ja dat werkt, verbaasde ik me ook over)
Dit heb ik ook nog eventjes verwisselt voor een 128mb reepje maar dat werkte ook niet, en de andere kaart heeft een 256mb reepje en daar werkt het ook niet mee :'(

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Topicstarter
klein kickje O-)

[ Voor 91% gewijzigd door Wolfboy op 22-09-2004 01:54 ]

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
dus zonder die sx6000 erin boot win en linux wel?
anders zou je gaan denken aan overleden installaties
en wat doet ie met een win boot schijf erin?

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Topicstarter
Linux boot met en zonder de kaart, maar of hij de kaart goed herkent weet ik niet, ik zie in /proc/pci een lading rotzooi staan maar niets wat op de kaart zou duiden.
Windows boot wel zonder de kaart, maar niet met de kaart.

Maar het zou kunnen dat de windows install gewoon niet goed meer is (die houden het ook nooit meer dan een maand vol hier :( ) dus ik zal morgen een reinstall proberen.

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Topicstarter
Na nog een beetje verder proberen (windows installer wilde niet draaien) ben ik er achter gekomen dat de onboard raid controller van m'n moederbord het probleem is.
Het lijkt er op dat het moederbord dus kapot is, eerst werkte het allemaal wel en nu werkt het gewoon niet meer.

Als ik de onboard raid controller uitschakel dan werkt de SX6000 wel zonder problemen, als ik de SX6000 er uit haal dan werkt de onboard raid controller wel.

Het is dus of de ene of de andere, tegelijk willen ze het niet doen :(

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Topicstarter
Vandaag weer eens geprobeerd en opeens werkt het, geen idee waarom maargoed, het werkt ;)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

d:)b

Niet toevallig in een ander PCI slot gerost? :)

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Topicstarter
Nee dat ook niet, dit is het PCI slotje waar die de hele tijd in heeft gezeten (en ook in andere PCI sloten wilde het niet werken)
Wat nu het probleem was zou ik echt niet weten (misschien kabeltje los :?) maarja het werkt iig :D

Pagina: 1