Toon posts:

[HD] Welke Hard Disk??

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een extra HD.
Momenteel heb ik een Maxtor Diamond Plus 9 8MB cache 80GB 7200rpm, en ik ben hier redelijk tevreden over.
Daarvoor had ik ook al een Maxtor 20GB 5400rpm (vroeger ;) ).
Nu hoor ik de laatste tijd veel geluiden over defecte Maxtors.
Dit zie ik dus niet echt zitten.
Welke HD raadden jullie me aan. Het is gewoon voor 'huis-tuin-en-keuken' pc (zie hieronder), voornamelijk gebruikt om films en muziek op te slaan.
Ik denk dat een omvang van ca. 120GB wel voldoende voor me is. Mijn huidige 80GB staat voor ca. 75% vol nu en het lijkt me dus verstandig er 1 extra aan schaffen.

Wat is jullie advies? Welke merken en types zijn zeer aan te raden? Gewoon Maxtor of bijvoorbeeld liever Western Digital?

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-03 21:03
maxtor of de western digital 160 gieg is 100 euro plus min en doen het over het algmeen prima... maarre heb je wel door de topics heen gebladerd want er staan er wel honderd topics over....?! 8)7

edit: welke harde schijf te nemen?! is er al een van!!! effe zoeken...
Welke harddisk zal ik nu maar eens nemen...

[ Voor 30% gewijzigd door DaannO op 20-09-2004 21:08 ]

• Wim8282
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:32
Misschien dat je onderstaande poll eens kunt bekijken van X-bit labs:
http://www.xbitlabs.com/misc/poll_display/75.html

Volgers de lezers van X-bit labs produceren Seagate en Western Digital de meest betrouwbare harddisks. Persoonlijk ga ik altijd voor WD. De laatste tijd overlijden toch wel heel veel maxtors uit mijn omgeving.

[ Voor 51% gewijzigd door Wim8282 op 20-09-2004 21:10 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van dit subforum hoe je een harddisk moet uitzoeken :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

En zwahillius: die poll uit je linkje is niet gebaseerd op harde cijfers, maar eerder op eigen ervaringen/meningen en het is niet uitgezet tegen de hoeveelheid harddisks waar het over gaat. Zo staat bijvoorbeeld Samsung ver achterop, terwijl het naast Seagate de meest betrouwbare harddisks maakt. Dat Samsung in die poll achterop staat komt omdat er relatief weinig schijven van zijn verkocht. De voorsprong van WD is lichtelijk overdreven. Uit een serieus marktonderzoek een jaartje terug (check www.hardware.fr ) staat WD op de derde plek. Achter Seagate en Maxtor. Dat er "zoveel" Maxtors overlijden komt overigens omdat dat verreweg de meestverkochte merk is. Het is dus puur relatief :)

Die poll is mi dus onbetrouwbaar.

[ Voor 27% gewijzigd door BalusC op 20-09-2004 21:24 ]

Dit topic is gesloten.