[??] Laptop als Muziekstation

Pagina: 1
Acties:

• Gurbe de n00b
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02-2024
Hallo,

Ik heb hier nog een oude laptop liggen en die heeft een defecte bridge tussen de harde schijf en het moederbord, de CD-Rom en de Floppydrive zijn nog wel operationeel, dus ik zit te denken aan een OS waarmee ik muziek kan afspelen van cd's ik heb eigelijk geen idee wat ik hiervoor moet gebruiken, ik zat aan dos te denken, maar ik begrijp daar niet zoveel van!

In de bios kan ik ook niet veel vinden, nogal simpel! je kunt niet eens de FSB veranderen :P >:)
Dit zijn de spec's van de laptop:
Acer pruttelding
Pentium 1 MMX 166 Mhz
32 MB Ram
verder een simpele videokaart

Portfolio

• Quickkie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-05 22:20
IK weet helaas de link niet maar er is een linux boot floppy waarmee je mp3 kan afspelen van floppy of cd of dacht ik zelfs netwerk moet je maar effe googlen

What we do in life echo`s in eternity

Verwijderd

voor audio cd's kan je gewoon in dos starten en dan met iets als "cdcontrol" een play commando sturen. Voor mp3 cd's zal je er nog een soundblaster driver en een speel programma op moeten hebben (ik gok dat mpg123 ook voor DOS bestaat)

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:09

M-ThijZ

Riding on Rails

IK zou er een GNU/Linux systeem van maken, maar miss ligt windows jou iets meer.

• Gurbe de n00b
Quickkie schreef op 20 september 2004 @ 20:49:
IK weet helaas de link niet maar er is een linux boot floppy waarmee je mp3 kan afspelen van floppy of cd of dacht ik zelfs netwerk moet je maar effe googlen
ER zit wel zo'n cardbus netwerkkaart bij, maar zou linux dat ding herkennen?

en de geluidskaart dan ?

[ Voor 5% gewijzigd door Gurbe de n00b op 20-09-2004 20:53 ]

Portfolio

• Gurbe de n00b
Acid-Rain schreef op 20 september 2004 @ 20:51:
IK zou er een GNU/Linux systeem van maken, maar miss ligt windows jou iets meer.
Ik weet niet als dat met meer linuxen kan, maar volgens mij kan KnoppiX alleen van CD? :S

PS: ik moet nu op bed :'( ... ik check dit topic morgen meteen weer out! ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Gurbe de n00b op 20-09-2004 21:01 ]

Portfolio

Pagina: 1