quad 303 + quad 33 meer info AUB

Pagina: 1
Acties:
  • 1.829 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81237

Topicstarter
ik heb vandaag 2x quad 303 eindversterkers gehad en 1x quad 33 voorversterker. deze laatste ziet er niet al te best meer uit (helaas)

Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/ResearchTriangle/Lab/6722/quad3303b.jpg

dit zijn ze van de voorkant

Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/ResearchTriangle/Lab/6722/quad3303a.jpg
en dit van de achterkant.

dat blok waar quad 303 op staat heb ik dubbel.

als ik het goed heb is 1 zo'n blok stereo.

zouden ze te bruggen zijn?

het volledige electrische schema van de 303

het volledige electrische schema van de 33

moet ik hierbij per sé de bijbehorende quad electrostatic speakers gebruiken?

handleiding van de electrostatic speakers

die heb ik nl niet, maar wel 2 350 watt continu boxen (merk weet ik ff niet)

klopt het ook dat de versterker 45 watt per kanaal aan 8 ohm continu is? oftewel in min geval 4 kanalen van 45 watt RMS?

zou ik de quad ook direct vanuit de voorversterkte uitgang van m'n mengpaneel kunnen aansturen?

iemand ook nog tops over het gebruik van dit spul in een PA systeem? het komt in een loods te staan van 6x12 meter en +/- 3.50 hoog (vierkant met schuin aflopend dak

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 81237 op 20-09-2004 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:11

JT

VETAK y0

Kom op man...puur audiofiel super spul met niet al teveel vermogen en jij wilt het gebruiken voor PA ? :o Als er niet ergens staat dat ze te bruggen zijn dan niet. En ik denk het ook niet, meeste thuis versterkers zijn dat niet en al helemaal niet oudjes als deze :) Deze dingen moet je puur gebruiken om te genieten van muziek :)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:39
Anoniem: 81237 schreef op 20 september 2004 @ 20:35:
..
zou ik de quad ook direct vanuit de voorversterkte uitgang van m'n mengpaneel kunnen aansturen?

iemand ook nog tops over het gebruik van dit spul in een PA systeem? het komt in een loods te staan van 6x12 meter en +/- 3.50 hoog (vierkant met schuin aflopend dak
Waarschijnlijk kun je ze idd direct aan t mengpaneel hangen. Zeker weten doe ik het niet. De Quad 405 (die ik heb), heeft een ingangsspanning van 0.5V nodig voor volle uitsturing, itt tot de gebruikelijke 1V....

Of dat ook bij die 303 het geval is weet ik niet.

Voor gebruik in een loods (semi-PA dus, volume is belangrijker dan hifi kwaliteiten) zou ik m zeker niet gebruiken, die Quad is een top-art versterker, en zeer gewild (en dus nog altijd vrij duur). Je kan beter een lowbudget PA versterker kopen, dat geeft meer watts dan die Quad, en het verschil in kwaliteit is minimaal, tenminste, voor jouw doeleinden.

Ter info: een Quad 303 levert minimaal 100 EUR op per stuk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:09
Volgens mij zijn er genoeg mensen die hier nog van willen genieten, en niet de boel willen vernaggelen @ PA spul..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
genieten van muziek..... daar ga ik ze ook voor gebruiken, maar volgens jou kan ik ze dus beter aan m'n wharfedale diamond IV's boekenplank speakertjes hangen.. ik heb geen handleiding bij die mooie quad 303's en al helemaal niet bij m'n quad 33 (mishandeld helaas :( sommige mensen zien de waarde niet... ze wouden ze weg gooien nadat de quad 33 van de plank gevallen was. heb ze maar ingeladen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:27

voodooless

Sound is no voodoo!

Geef die dingen maar aan mij en koop een mooie PA amp idd :+

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
als het zo'n goed dingetje is.. gaat ie m'n thuis setje in.

dan verhuis ik mijn wangine wel naar die loods

die heeft er al vaker staan knallen met goed resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Tis dat je het net iets eerder post... :P

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
whow... jullie gaan er bijna om vechten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Anoniem: 81237 schreef op 20 september 2004 @ 20:55:
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Gek he? Jij krijgt oude, maar oerdegelijke/gewilde versterkers, die per stuk minimaal 100 eur opleveren, voor niets (naar ik begrijp) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-02 08:57

TheLunatic

Ouwe boxen.

omfg, quad gebruiken voor een PA :X

beneden in de huiskamer staat een 33 en een 405, klinkt echt heerlijk :9

[ Voor 53% gewijzigd door TheLunatic op 20-09-2004 21:07 ]

Mother, will they like this song?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
tja ach :0 ik kende quad wel... en wist ook wel wat ik in handen had, mara niet de toepassing ervoor. ze komen uit een jeugdhonk. daar hingen ze met z'n tweetjes aan 4 paar PA boxen. in die ruimte bliezen ze bij wijze van spreke het dak er af met zeer goede kwaliteit. deze ruimte is nog groter dan de loods die ik wil voorzien van een enkel blok op 1 setje van deze pa boxen.

owja ik heb er ook 2x shure sm58 microfoons bij (antraciet grijs) en een D&R 8 kanaals mengpaneel is dat wat?

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 81237 op 20-09-2004 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:14
Ik lees hier in de handleiding:
0.5 Veff voor 30W over 16 Ohm als ingangsgevoeligheid.
Dus aan een mengpaneel hangen mag zeker geen probleem geven.

Uitgangsvermogen:
45W aan 8 Ohm
28W aan 4 Ohm
Bridgen zal dus zeker geen vermogenswinst geven (hiervoor is trouwens dan wel een externe fasedraaier voor nodig)

Alle zaken die in een beetje fatsoenlijke PA bak zitten (softstart, temp prot, clip limiter) ontbreken in de 303. Ook niet zo vreemd voor een ontwerp uit 1969.

Samengevat:
Ja, je kunt ze aansluiten, maar 2x45W in een loods is niet zo veel. Ik zou zeggen, ruil er eentje voor een PA bakje met wat meer vermogen. Zet nieuwe uitgangs en voedingselco's in de andere en gebruik hem voor je hifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dank je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Voor een blokje van 100e help ik deepspace wel ff naar de verdommenis hoor, geen probleem >:)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

JT schreef op 20 september 2004 @ 21:19:
[...]

Voor een blokje van 100e help ik deepspace wel ff naar de verdommenis hoor, geen probleem >:)
En denk maar niet dat ik jou dan niet meeneem die verdommenis in :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
lol ;) ik ga die blokjes ff helemaal mooi opknappen :0 en dara na zie ik wel verder :0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Anoniem: 81237 schreef op 20 september 2004 @ 21:32:
lol ;) ik ga die blokjes ff helemaal mooi opknappen :0 en dara na zie ik wel verder :0
Hmm, jij hebt niet toevallig ergens je adres op internet staan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
* Anoniem: 81237 heeft hele goede sloten :)

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 81237 op 20-09-2004 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

deepspace schreef op 20 september 2004 @ 21:33:
[...]

Hmm, jij hebt niet toevallig ergens je adres op internet staan :+
En jij de jouwe >:)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
jeronimo2003 schreef op 20 september 2004 @ 21:15:
Ik lees hier in de handleiding:
0.5 Veff voor 30W over 16 Ohm als ingangsgevoeligheid.
Dus aan een mengpaneel hangen mag zeker geen probleem geven.

...
0.5 V had de Quad 405 ook... maar volgens mij is een line-out signaal (en ook een mengtafel) normaalgesproken een 1V signaal.......

Ik herinner dat er voor mn Quad 405 een modificatie aangeraden werd als je dat ding "normaal" (dus 1V) wou aansturen

[ Voor 14% gewijzigd door DJSmiley op 20-09-2004 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
tja maar dit is een 303 en geen 405

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:14
Nee, in de 405 kon je een draadbrug leggen waarmee het uitgangvermogen werd beperk, zodat je ook de toenmalige esl's veilig kon aansturen.

Ik weet het niet zeker, maar de uitgangsniveau's van mengtafels, zijn niet bepaald standaard, de unbalanced uitgang bedoel ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114270

sommige mensen zien de waarde niet
:X beetje hypocriet... eerst zelf voor pa gebruiken, en dan andere mensen ervan beschuldigen dat ze de waarde niet zien? omg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ach het is een zeer degelijk stukje techniek moet ik zeggen, heerlijk zwaar uitgevoerd allemaal. bovendien is het Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren (sinds de aanschaf) in ene PA systeem gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:00
Van de 303 heb ik nog een stel schema's liggen. Dacht dat ik die van de 33 ook had maar helaas. Op het diyaudio.com forum is het een en ander voorbij gekomen over condensatoren en gelijkrichters vervangen voor Quad versterkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69057

De Quad's zijn idd uitstekend en nog steeds gewilt. :)
Schema's van zowel 303 als 33 staan op internet, heb ze althans wel eens gevonden.

Moderne apparatuur heeft gemakkelijk betere specificaties, maar dat is voor velen niet maatgevend. De DIN-aansluitingen zijn wat outdated.
owja ik heb er ook 2x shure sm58 microfoons bij (antraciet grijs) en een D&R 8 kanaals mengpaneel is dat wat?
SM58 is de overbekende standaard zangmike. Op zich niet slecht.

D&R is een bekend nederlands merk mixers. Zie http://www.d-r.nl voor info, staan ook veel (oude) manuals online.
De waarde zal afhangen van het type en vooral de staat van de faders. Leeftijd is wat minder interressant bij dat soort producten.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 69057 op 21-09-2004 11:53 ]

Topicstarter
al met al heb ik dus een leuk setje bij elkaar, maar moet ik 1 303 verkopen of inruilen voor een gebruikte PA versterker... ok... leuk :)

Topicstarter
inmiddels toch maar eens een quad 303 aan m'n pa boxen set gehangen (setje wat ik zelf gebouwd heb: fane replica's (duur woord voor zelfbouw) met glijbanen (doolhof) -originele fane 18" modules met bijbehorende tweeters, model is 100% gelijk aan origineel) deze combo gaat echt bloedje hard, in de betreffende loods kreeg ik @ 50% van het vermogen al last van m'n oren.... morgen avond avondje oud hollands loodsfeesten.... aan de aparatuur zal het niet liggen:

2x fane (replica) 18" 350 watt (glijbanen)
1x Quad 303 (classic 1979)
1x 19" D&R 8 kanaals mengpaneel
1x pioneer 19" dubbele cd speler met control panel
1x el cheapo dvd speler
1x pc met Traktor DJ studio 2
2x shure SM 58 microfoons
2x 20 M Luidspreker kabel met XLR pluggen
2x 10 meter microfoon kabel met XLR pluggen

nu verklaren jullie me voor gek, maar nu mijn wangine d00d is (die haalde ik uit m'n berging nadat ie datr ff werkeloos had gestaan en die klonk voor geen meter... eindtrappen dr uit.... DANKJE MICHIEL! (die heeft hem als laatste gebruikt) en bij gebrek aan andere versterkers toch de quad...

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 81237 op 25-09-2004 00:43 ]

• andriess
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Anoniem: 81237 schreef op 25 september 2004 @ 00:40:

Hele hoop tekst, waarvan ik erg verdrietig word. :'(
Srry, maar dit is toch een stukje nostalgie, dat je gaat gebruiken (en gebruikt is) voor zo'n lompe toepassing. |:(

Btw, Ik stort me ook in de race van Deepspace en JT 8)

[ Voor 5% gewijzigd door andriess op 25-09-2004 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
deze "lompe toepassing" (in jullie ogen) heeft ie prima overleeft.

niet met de D&R er aan (paste niet meer in m'n auto dr bij) maar met een ander mengpaneel dat we daar al hadden liggen (een iets mindere helaas)

@ nog geen 30 % van het totale vermogen kon je dr al niet meer bovenuit praten, en @ 50% had iedereen z'n vingers in z'n oren.

iedereen die zegt dat een quad 303 niet geschikt is voor PA werk, wat een onzin. ik durf er een wedje om te leggen. bekijk de schema's van de 303 maar eens. en pak dan de schema's van een goede PA versterker. dat ontwerp is voor 90% gekopieert van de quad.

ok, hij heeft geen clip limiter.

clip limiter is helemaal niet interessant. Als de versterker meer vermogen moet leveren dan dat-ie eigenlijk kan, gaat deze "clippen" dat resulteert in een zwaar vervormd geluid, waar je speakers erg slecht tegenkunnen (kwestie van je spullen kennen en eigenlijk alleen maar om het fool proof te maken)

soft start is ook helemaal niet interessant, dit voorkomt alleen maar het "plofje" dat je hoort bij het inschakelen en uitschakelen wat je in princiepe toch niet tijdens het gebruik doet (ja als de stroom uitvalt) maar alleen ervoor en erna.

temp protection is ook niet interressant, check gewoon af en toe het koellichaam... deze zit bij de quad op de voorkant.

als ie te heet wordt voel je het echt wel. en dan kan je zelf wel ingrijpen als ie te heet wordt.

beter dan dat het koellichaam in de kast zit, en je dus niet voelt dat ie te heet wordt

(de wangine is daardoor ook omzeep geholpen omdat de temp protection uit stond omdat ie af en toe uit viel anders.... (ja michiel... hele slimme actie van je...)

dit is de hele avond zo gebleven dat het aan te raken was zonder je vingers te verbranden.

het blokje icm de voorversterker die in het mengpaneel zit hebben een hele goede prestatie geleverd. ik heb geen vervorming of weizigingen in het geluid geconstateerd tot 90% daarboven begon het een beetje. maar ja zo hard hoefde het toch niet. (je trommelvliezen klapperden gewoon)

de quad 303's gaan nu de hobbykamer in voor een complete restauratie van vooral het voedings gedeelte, bij 1 staan de condensatoren bol. ook de buitenkant moet weer mooier als net uit de doos worden.

hierna ga ik ze in m'n leefruimte plaatsen. en volgende loodfeest gaan ze gewoon weer gezellig mee.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 81237 op 26-09-2004 19:51 ]

Pagina: 1