Geluidje van reclame als ringtone (Nokia 6100)?

Pagina: 1
Acties:
  • 264 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161

Topicstarter
Hey all,

Gek word ik er van. Ik wil een geluidje van reclame van tv (het 'OK' van de hamster van de AH-reclame) als sms-melder op mijn Nokia 6100 knutselen. Het lijkt me qua copy-right geen bezwaar: het is HEEL kort en de clip is gewoon van de AH-site te downloaden.

Maar ik krijg het niet voor elkaar! Je moet een geluidje als .mid opslaan wil het mbv Nokia datasuite in de gsm te pompen zijn.

Het is nu een .wav geluidje. Ik heb me gek gezocht naar een conversieprogrammatje, maar ik word er niet wijs uit. Kan het niet?

Ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:42
download nokia pc suite van de nokia site? die kan eht volgens mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:35
Dat gaat echt niet lukken om "real sounds" te converteren naar .mid.
Midi files maken alleen maar gebruik van zogenaamde instrumenten. Als je het al kan converteren gaat het heel beroerd klinken, dat kan ik je garanderen. Alleen de nieuwe generaties gsm's kunnen deze real varianten wel aan. Dit komt vooral omdat ze dan mp3 ofwel wav ondersteunen.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Wellicht kun je MadTracker of iets soortgelijks proberen.
Dat is een muziek-componeer-programma zeg maar die ook met instrumenten werkt.

Open het programma, voeg de .wav toe als instrument(sample), zet de sample in de track en sla het geheel op als een .mid

Klinkt erg omslachtig, maar dat komt omdat 't ook omslachtig is :)
Desalniettemin het proberen waard.

PC1: 9800X3D + RTX 5080
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161

Topicstarter
Op zich snap ik (na nog wat meer zoeken) de theorie: mid = midi = alleen maar muziekinformaite: speel die toon mbv dat instrument af op die snelheid etc.
Dan zou mijn geluidje dus idd niet gaan werken/ slecht gaan klinken (want het juiste instrument zit waarschijnlijk niet in de Nokia).
Toch ff Madtracker geprobeerd. Nu kan ik het opslaan als .Xm bestand. Exporteren als midi lukt echter niet: ik zie nergens die mogelijkheid in Madtracker. Ook converteren van XM naar mid zie ik niet op internot.
Iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Het gaat niet lukken, wat je ook probeert. Dat hamstergeluidje moet ingebakken zitten in je telefoon, anders kun je m niet aanroepen. Aangezien dat geluid er niet inzit, lukt het je niet.

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Pagina: 1