Hardwarematige Firewall/Gateway voor thuis

Pagina: 1
Acties:

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Hoi,

Ik heb hier op dit moment een Windows 2000 Server met een Dlink DFE570 netwerkkaart (4*10/100 Intel) en daarop draait Winroute om m`n internet te delen. Nu denk ik eraan om dit te vervangen voor een Hardware oplossing. (stroomkostgeldenzo/maaktherrie)

De hardware oplossing moet voldoen aan de volgende eisen

-VPN ondersteuning
-VPN Server
- Interface voor Wlan (die eventueel dicht te spijkeren valt)
- Interface voor WAN (heb nu KPN 4048/640 DSL abbo)
- Interface(s) voor LAN
- URL/IP Blocking
- Bandbreedte knijpen (eventueel 20k/sec per ip adres of iets in die richting)

Nu heb ik de volgende dingen gevonden

Draytek Vigor 2600/2900 maakt gebruik van VLAN maar ik weet niet hoever dit gaat. http://www.draytek.nl/vigor.php?show=2900g
Dlink DFL200 is een SOHO Firewall http://www.nhdp.nl/index....ews&file=article&sid=1544

Het budget is 0 maar als het echt een goed apparaat lijkt dan kunnen we dat wel bijstellen denk ik :-)

Mischien zie ik nog dingen over het hoofd ?, of kijk ik naar de verkeerde merken ? Cisco is te duur dat weet ik wel, maar ik hoor jullie mening graag.

[ Voor 13% gewijzigd door raymonvdm op 20-09-2004 20:16 ]

• hesselim
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-08-2024

hesselim

it wasn't me

3com heeft in de office connect serie een aantal producten die aan je eisen voldoen. Ze zijn ook niet al te duur. Alleen bandbreedte afknijpen zit er voor zover ik weet niet bij. Ik heb zelf een 3com dsl/kabel router om dezelfde redenen aangeschaft.
Een ander bijkomend voordeel is dat je er geen onderhoud aan hebt

System Specs

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06-2025

Movinghead

ing.

Cisco Pix 501 is nog wel te betalen voor thuis.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Maar de 501 heeft geen 3 ethernet interfaces dacht ik, en dat is wel iets wat ik poog te behalen. Ik weet ook niet of ik gecharmeerd ben van de vlan optie die de drayteks bieden.

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:05

reiker

dan jij!

Is het niet makkelijker te zoeken naar een apparaat dat je de bandbreedte laat knijpen per ip? Dan kan je er bijvoorbeeld een switch achter hangen.
Ik weet niet of het haalbaar is, maar het kwam ineens bij me op bij het lezen van dit topic...

Volgens mij zijn hardwarematige routers waarmee je bandbreedte kunt limiteren niet te betalen voor thuisgebruik. Je kunt ook de oplossing iets dichter bij huis zoeken, bv: een AMD/Intel mobile cpu, die wat underclocken, low-watt psu erin, papst fans... Toch de functionaliteit, en een laag energieverbruik/geluidsniveau.

[ Voor 24% gewijzigd door reiker op 20-09-2004 23:38 ]

Zo gezegd, zo gedaan.