[iBook] Geluid-uit kwaliteit

Pagina: 1
Acties:

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-01 14:07

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Ik had een vraagje over de iBook (die ik miss. wil gaan kopen):
Ik luister nogal veel naar muziek op de computer. Nu weet ik dat ik van de speakers v.e. laptop niet te veel kan verwachten. Gee probleem...dan gebruik ik wel oordopjes. Of niet?

M.a.w.: is de output van de iBook wel goed, maar wordt die teniet gedaan door de matige speakers, of wordt het geluid sowieso al brak ge-output door de geluidskaart, omdat het toch wordt afgespeeld door laptop speakers?

leoaq.fm // Jeune Loop

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:34

chem

Reist de wereld rond

Geluid valt best mee, maar goed; het blijven kazige laptop-speakertjes van niks.

Als je van echt vol geluid wil genieten, dan doet een externe speakerset, of koptelefoon, wonderen. De output is verder van te verwachten kwaliteit; een audiofiel zal er vast iets aan horen, maar ik niet ;)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:33

Q

Au Contraire Mon Capitan!

leokennis schreef op 20 september 2004 @ 19:54:
Ik had een vraagje over de iBook (die ik miss. wil gaan kopen):
Ik luister nogal veel naar muziek op de computer. Nu weet ik dat ik van de speakers v.e. laptop niet te veel kan verwachten. Gee probleem...dan gebruik ik wel oordopjes. Of niet?

M.a.w.: is de output van de iBook wel goed, maar wordt die teniet gedaan door de matige speakers, of wordt het geluid sowieso al brak ge-output door de geluidskaart, omdat het toch wordt afgespeeld door laptop speakers?
Ik wil me bij Chem aansluiten: die "lullige" speakertjes maken geluid, maar daarmee hebben we het ook wel gehad. Er is maar 1 manier om zekerheid te krijgen en dat is om even te gaan luisteren in een winkel. Het is iig beter dan geen geluid. Ik heb zelf een paar goede dopjes gekocht en dat werkt uitstekend.

De enige audio-out is idd de koptelefoon uitgang en ik kan het verkeerd hebben maar ik denk dat op de betere apparatuur niet voor niets appart line-out en koptelefoon-uit zit. Echter, ik vind het geluid via een koptelefoon/dopjes prima.

Belangrijk: ga zelf luisteren.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Laptopspeakers zijn idd per definitie kut. Veel te klein. De headphone-out van Apple producten echter is van fenomenale kwaliteit-- beter heb ik nog niet gevonden in computerhardware. Ze drijven zelfs m'n zwaarste hoofdtelefoon (Beyerdynamic DT770) zonder noemenswaardige moeite aan. M'n discman valt er bijna van flauw.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-01 14:07

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Ok. Dus goed geluid zolang je er een (goede ;) ) hoofdtelefoon op aansluit.

Ach en de speakers, zolang die bliepjes en piepjes geven is het goed ;)

leoaq.fm // Jeune Loop