Toon posts:

[help] 100hz refreshrate aangegeven maar ziet eruit als 50hz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik krijg echt flinke koppijn op het moment, want mijn monitor ( Iiyama visionmaster pro510) doet echt ontzettend vaag. :?
Het lijkt of de refreshrate rond de 50/60 ligt, want krijg er ontzettende koppijn van en de startbalk die trilt wat, en dit is sinds ik vanmiddag weer achter mijn pc kroop.

Ik snap er alleen niks van hoe ik dit moet oplossen, want kabel zit er goed in. Ook staat de refreshrate gewoon op 100hz ingesteld. Ik heb gekeken of de drivers fout waren ofzo, maar die staan nog gewoon goed. 100hz moet ie trouwens ook gewoon aankunnen heeft ie ook altijd op gestaan, en volgens manual moet ie dat officieel ook kunnen.

Ik hoop dat iemand dit probleem bekend voor komt en mij een oplossing kan geven. dank voor reactie alvast! :)

edit: heb overigens ati radeon 9700pro en win xp, misschien wel handig om te vermelden :D

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2004 19:44 ]

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-07 15:47
Gebruik je Windows 2000? Verder heb je wel de goede drivers voor je moniitor?

|>

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:52

-ET-

Phone Home

Wat geeft de monitor zelf aan. Via het OSD van de monitor kan je vaak ook zien op welke refresh hij draaid.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je de frequentie opvraagt, via het OSD, waar staat hij dan op?
en welke reso draai je?
die van mij wil niet hoger dan 85Hz op 1600*1200 (hoewel hij 102 aan zou moeten kunnen).

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 20 september 2004 @ 19:44:
Als je de frequentie opvraagt, via het OSD, waar staat hij dan op?
en welke reso draai je?
die van mij wil niet hoger dan 85Hz op 1600*1200 (hoewel hij 102 aan zou moeten kunnen).
de monitor geeft inderdaad 60hz aan. heel raar, terwijl ik toch echt 100hz heb staan bij beeldschermproperties

weer een edit: draai normaal 1600x1200 @100hz en moet ie ook aankunnen volgens Iiyama

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2004 19:48 ]

Verwijderd

Voor dit probleem is een oplossing, het heeft voornamelijk te maken
met het feit dat windows XP 60 herz in games draait. Ga even op zoek naar
reforce en dan moet je probleem opgelost zijn

groet

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
idd ff reforce downloaden (gebruik ik zelf ook) en dan kan je alles gewoon precies alles zo instellen als je het wilt hebben

ik weet niet op je win xp gebruikt maar daar zit dus een refresh bug in waardoor ie bijna altijd op 60Hz staat

• ozzie1987
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-06 17:41
ga naar de beeldscerm properties en kijken bij displays. daar zie je een monitor,tft,tv en nog iets aangegeven druk op de tv en dan bij max refreshrate 100 hz neerzetten.heb ik ook gehad bij mijn ati r9700pro(en volgens mij kan een r9700 pro niet zulke refreshrates aan)

edit:
ff gecheckt een r9700pro kan maar 85 hz aan op 1600x1200

[ Voor 25% gewijzigd door ozzie1987 op 20-09-2004 19:57 ]

specs:Intel i7 8700K Asus STRIX 2080ti, 16GB memory,2x Samsung 960 1TB SSD, 2x WD Black4TB

Verwijderd

Topicstarter
reforce werkt ook niet, en ook drivers herinstalleren niet.

het lijkt wel of de monitor stuk is, want overal staat 100hz refreshrate, maar als ik dan in het menu van de monitor kijk staat er 60hz, welke resolutie ik ook kies.

de radeon moet volgens mij wel 100hz aankunnen, want het programma geeft bij resolutieopties zelf 1600x1200 @ 100hz als optie. 100hz is wel max trouwens.

maar ook 75hz ofzo wil niet, blijft ie ook op 60hz staan.

• Gurbe de n00b
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02-2024
Heb je de ferqentie al eens terug gedaan naar 60 ofzo, en dan weer op 100, ik heb dit ook wel eens, en mij niet verbeteren is ben dieslekt :9

Portfolio

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik neem aan dat je al hebt rondgekeken in de opties van ATi's control ding? Daar kan je als het goed is ook nog eens de refreshrates instellen van je monitor (monitortype ofzo).

Ik heb wel meer gehad met een Radeon 9500 dat ik volgens Windows op 85Hz draaide, maar mijn monitor nog gewoon bleef draaien op 60Hz. Dat was daarmee op te lossen.

[ Voor 7% gewijzigd door Laurent op 20-09-2004 20:22 ]

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
In Windows heeft het geen zin om je refresh rate hoger te zetten dan wat de ATi drivers toelaten, alhoewel je zecht dat deze al op 100Hz staan. Wel vaag, wat je zou kunnen proberen is het vinkje bij "Use DCC info" uit te schakelen, te vinden bij je ATi drivers, tab Displays.

🌞🍃

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-05 08:17

MXL

Je moet even op zoek gaan naar het programma "refresh rate fix"

Dit is een bekend probleem van de iiyama montoren icm de ati kaarten. Ik heb een vmp450 met 9500pro en hetzelfde probleem. Dit programma forceert de refresh rate, hierna werkt het perfect.