NPC's bij verschillende games 'uitgesmeerd' over het scherm

Pagina: 1
Acties:

• Big Joe
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-10 19:42
Ik heb bij verschillende spellen zoals doom 3 en call of duty last van uitgesmeerde NPC's. Hier 2 voorbeeldjes:

Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~janwillem/doom3.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~janwillem/doom32.JPG

Ik heb het volgende systeem:

mobo: Chaintech zenith 7NJS (driver versie: 3.22)
proc: Athlon XP 2400+
Videokaart: XFX Geforce 6800 (Driver versie: 64.77 @325/750 niet overgeclockt dus.)
geheugen: 2x kingston 256 mb DDR SDRAM PC3200
hdd: - 1 Sata schijf van hitachi met 160 gig
- 1 ata schijf van hitachi met 80 gig
voeding: Enermax 460 watt

Wat heb ik geprobeerd:

- Drivertjes updaten. Ik heb alle drivers geupdate die er maar waren te updaten. AGP drivers, videokaard drivers, sound drivers, alle servicepacks van windows. Dit hielp ook niet.

- Nieuwste patches van games geinstalleerd. Dit hielp ook niet.

- Daarna heb ik een clean install van windows geprobeerd. Ook dit zonder resultaat.

- Ik had dit probleem ook al toen ik een Radeon 9000 PCI kaartje had. Ik heb al die tijd gedacht dat het dus aan dit kaartje lag. Na dat ik deze had vervangen voor een XFX Geforce 6800 had ik het probleem nog steeds. De videokaart valt dus eigenlijk af.

- Memtest een keer of 4 gedraaid; geen problemen gevonden. Ook heb ik verschillende geheugenreepjes geprobeerd. Maar de NPC's waren nog steeds uitgesmeerd over het hele scherm zowat.

- Een andere monitor geprobeerd. Ik heb m'n goeie ouwe 17" CRT weer uit de kast gehaald maar nog steeds zonder resultaat.

Ik heb de search gebruikt, alle faq's gelezen en heb heel het internet afgestruind maar ik heb dit probleem nergens tegen gekomen.

• Big Joe
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-10 19:42
PROBLEEM OPGELOST

Ik heb de fsb van de processor op 100 gezet. Dan zou de processor gaan draaien op de snelheden van een 1800+.

Toen heb ik ook gelijk in het BIOS de geheugen timings op auto gezet.

Nu doet ie het weer gewoon. Ik moet nu alleen even kijken of het nou het geheugen is of de processor.

Topic kan gesloten worden.