[azureus] groene smilies worden/blijven blauw, pc traag

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008

• toilet duck
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-04 20:12
heb al heel wat azureus problemen overwonnen, maar het lijkt wel alsof het me gewoon niet gegund wordt! situatie:

-2 XP SP2 pc's (192.168.1.35 en 192.168.1.36 statische ipadressen)
-router SMC 7204 BRA (firmware v1.01)
-Wanadoo adsl lite 1120/352
-poort 6881 doorgestuurd naar 192.168.1.35 (mijn eigen pc dus)
-azureus 2.1.0.4

de poorttest geeft Ok! en in eerste instantie worden de smilies groen (of rood als de torrent niet in orde is maar dat terzijde) maar na heel eventjes worden ze allemaal blauw! ik heb heel veel gezocht op google en op dit forum. ook heb ik al verschillende sites over de router en over azureus bezocht, maar nog zonder resultaat. als ik msn messenger 6.2 tegelijk aanheb met azureus meldt hij zich na verloop van tijd af. ook wordt het internet steeds ontoegankelijker en trager. vergeet ik soms een optie aan/uit te zetten? upnp is al uit in azureus! uiteraard heb ik dhcp op de router volledig uitgezet.

vraagje in de kantlijn: zijn er mensen met ervaring met de speedtouch 510 v4? zou ik toevallig met dat apparaat (met UpNp) van al het gezeur af zijn?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Na mijn weten geeft "blauw" aan dat er geen volledige kopie van hetgene wat je download in de naar jou connected "zwerm" zit. Geel geeft na mijn weten aan dat er iets mis is met je poorten :)

• toilet duck
geniaal....

dat wist ik alleen al! heb je ook een verklaring voor het feit dat ze ALLEMAAL blauw (en enorm traag) worden? ook als er in totaal >20 volledige bestanden beschikbaar zouden moeten zijn?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik ken die SMC routers niet, maar als jij >20 volledige bestanden hebt, dan kan ik het me voorstellen dat jij ook ontiegelijk veel connecties per torrentje maakt. Wellicht kan je router dat niet aan. Probeer het aantal connecties eens naar beneden te schroeven :)

• toilet duck
dank je, ik ga het even proberen :) andere tips blijven tussendoor welkom

• toilet duck
het helpt niet echt volgens mij. de pc wordt nog steeds enorm traag en dan met name het internet. als ik azureus weer uitzet werkt alles naar behoren. iedere torrent die ik probeer geeft een negatief resultaat (=traagheid) hoewel ik ze inmiddels wel groen kan houden! toen ik mijn pc rechtstreeks aan mn usb'tje had werkte het wel naar behoren dus het zou moeten kunnen... :?

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-05 11:33

Godjira

To infinity and beyond!

Mijn PC werd ook vrij traag met de laatste Azureus versie. Ik heb geen idee waardoor dit komt, maar ik ben daarom overgestapt op ABC (Yet Another Bittorrent Client).

Profile

• mouse1277
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-05 17:57
heb je je upload op max staan?
als dat namelijk het geval is wordt je download ook heel traag.
limiteer je upload eens tot ongeveer 80% van de beschikbare bandbreedte.
poort forwarding werkte bij mij ook niet optimaal; ik heb daarom DMZ aangezet in mijn router (linksys) en dat werkt uitstekend :)

p.s. zorg trouwens ook dat je altijd de laatste versie van java hebt. vele vrienden van mij hadden ook big troubles met eerdere java versies. ik weet niet of het bij jou help, maar het is het overwegen waard!

[ Voor 27% gewijzigd door mouse1277 op 20-09-2004 19:20 . Reden: aanvulling ]

Google Pixel 9 Pro XL || Pixel Watch 3 || BMW iX3 High Executive

• toilet duck
upload staat rond de 10 procent (alleen om te testen, dus niet gaan schelden :P ) maar heeft geen zin. ik heb dmz wel overwogen, maar volgens mij verhinderd dat een optimale werking van msn op de andere netwerk pc, en dat 'mag' niet! ik zit wel sterk te overwegen om op een andere client over te stappen maar ik denk niet dat dat de oplossing biedt!

• mouse1277
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-05 17:57
volgens mij heeft DMZ geen invloed op je andere PC met MSN!
try it, zou ik zeggen.
niet geschoten is altijd mis :? .

Google Pixel 9 Pro XL || Pixel Watch 3 || BMW iX3 High Executive

• toilet duck
voor ik dat ga proberen wil ik graag de instellingen van azureus resetten, zodat ik zeker weet dat het daar niet aan ligt. een reinstall werkt niet, en om nou handmatig alle regkeys te gaan verwijderen zie ik ook niet zo zitten. weet iemand hoe ik de instellingen kan resetten? en levert dat dmz niet enorm veel gaten op in de beveiliging of zie ik dat verkeerd?

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:13
toilet duck schreef op 20 september 2004 @ 18:38:
heb al heel wat azureus problemen overwonnen, maar het lijkt wel alsof het me gewoon niet gegund wordt! situatie:

-2 XP SP2 pc's (192.168.1.35 en 192.168.1.36 statische ipadressen)
-router SMC 7204 BRA (firmware v1.01)
-Wanadoo adsl lite 1120/352
-poort 6881 doorgestuurd naar 192.168.1.35 (mijn eigen pc dus)
-azureus 2.1.0.4

de poorttest geeft Ok! en in eerste instantie worden de smilies groen (of rood als de torrent niet in orde is maar dat terzijde) maar na heel eventjes worden ze allemaal blauw! ik heb heel veel gezocht op google en op dit forum. ook heb ik al verschillende sites over de router en over azureus bezocht, maar nog zonder resultaat. als ik msn messenger 6.2 tegelijk aanheb met azureus meldt hij zich na verloop van tijd af. ook wordt het internet steeds ontoegankelijker en trager. vergeet ik soms een optie aan/uit te zetten? upnp is al uit in azureus! uiteraard heb ik dhcp op de router volledig uitgezet.

vraagje in de kantlijn: zijn er mensen met ervaring met de speedtouch 510 v4? zou ik toevallig met dat apparaat (met UpNp) van al het gezeur af zijn?
Ik heb atm exact het zelfde, alles wordt traag etc, kan geen sites meer openen.
Wat ik heb gedaan om het op te lossen is, de max aantal connecties in azureus die bij mij op 1000 stond naar 600 verlaagd. Heb ook 750 geprobeerd dit werkte in het begin maar naar een poosje was het weer kloten.
De downloadsnelheid van azureus is verder goed

• toilet duck
ok ik weet het, een hele stomme vraag... waar kan ik die max downloads ook alweer aanpassen?

• toilet duck
ik heb nog ns even verder gekeken en ik zie bij de details van een van mn groene torrents dat enkele andere clients met 100 kb/s downloaden! bij mij blijft ie geel. het lijkt er dus op dat hij niet in staat is om een verbinding te behouden! kan dit niet aan een instelling liggen? msn vliegt er ook nog steeds na enkele minuten azureus uit... en kan inmiddels iemand vertellen waar ik in moet stellen wat de maximale connecties zijn?

Verwijderd

zou het wat te maken kunnen hebben met service pack 2 voor w xp
sinds ik die geinstalleerd heb valt er niet meer te internetten als azareus download.

zelfs mijn routerpagina openen duurt extreem lang , en een paar seconden na dat ik azareus afgesloten heb werkt alles weer perfect ?

iemand nog suggesties hierover

• toilet duck
de nieuwste shareaza gaat er een stuk beter mee om :-) weet nog niet helemaal hoe het werkt maar vooralsnog lukt het beter

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Tito schreef op 20 september 2004 @ 20:06:
[...]

Ik heb atm exact het zelfde, alles wordt traag etc, kan geen sites meer openen.
Wat ik heb gedaan om het op te lossen is, de max aantal connecties in azureus die bij mij op 1000 stond naar 600 verlaagd. Heb ook 750 geprobeerd dit werkte in het begin maar naar een poosje was het weer kloten.
De downloadsnelheid van azureus is verder goed
Daar zit het probleem, die router kan domweg niet zoveel verbindingen aan.... Schroef dat maximum wat naarbeneden (of koop een betere router)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• toilet duck
die betere router zit ik dus te overwegen. kun je er toevallig tussen neus en lippen door eentje adviseren voor niet al te veel geld (ben slechts arme scholier)?

heb trouwens op die site van shareaza gelezen dat winXP SP2 het aantal verbindingen ook beperkt. zou daar dan niets tegen te doen zijn?

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
zie http://www.lvllord.de/?lang=en voor de patch tegen de beperking vh aantal halfopen connecties binnen Windows XP SP2

• toilet duck
dat ziet er al een stuk beter uit, nu ook met azureus! bedankt bigfoot en alle anderen. aub nog niet op slot, want wil het even een nachtje aankijken met enkele populaire torrents!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:40
hier win98se, en ook regelmatig na enige tijd dat ik geen sites meer kan bereiken. Ik had dit ook met abc. Ook bij mij kan het komen door de router, een edimax (werkt goed, maar geen topmerk ;))

• toilet duck
een nachtje geduld heeft weinig opgeleverd. slechts 250mb gedownload met azureus. gezichtje was weer blauw en wilde niet downloaden, terwijl hij na een herstart weer vrolijk groen werd en met enige snelheid (nog steeds niet optimaal) ging downloaden. internet kon ik vergeten, dus ik azureus afsloot.

hij maakt zo af en toe wel verbinding met een snelle peer, maar na heel even valt die verbinding dan weer weg. het lijkt wel alsof hij geen verbindingen kan behouden!

ik heb echt het gevoel dat het door windows komt. zijn er nog mensen die helemaal geen problemen hebben met een vergelijkbare opstelling? mijn pc is een amd athlon xp 2500+/512mb ddr333

[ Voor 15% gewijzigd door toilet duck op 21-09-2004 09:02 ]

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
toilet duck schreef op 21 september 2004 @ 08:59:
hij maakt zo af en toe wel verbinding met een snelle peer, maar na heel even valt die verbinding dan weer weg. het lijkt wel alsof hij geen verbindingen kan behouden!

ik heb echt het gevoel dat het door windows komt. zijn er nog mensen die helemaal geen problemen hebben met een vergelijkbare opstelling? mijn pc is een amd athlon xp 2500+/512mb ddr333
* bigfoot1942 meldt

Wel maak ik verbinding via mijn Windows Server 2003 pc waaraan een USB ADSL modem hangt. Toen ik nog XP SP2 op die server had staan had ik wel af en toe last van "connection refused" maar downloads gingen practisch nooit op blauw, en gingen wel op max. snelheid. Probeer eens een andere bittorrent client om uit te sluiten dat je een misconfiguratie hebt in Azureus.
ps mijn Windows SP2 is wel gepatched met eerdergenoemde patch, echter het aantal toegestane halfopen connecties heb ik niet van 10 naar 50 of 100 laten verhogen, maar naar 5000.
(door "change" te kiezen kan je zelf een getal kiezen)

• TimBosua
  • Laatst online: 08-05-2023
Ik heb dezelfde router maar draai Emule, zat met hetzelfde probleem, maar je kunt het aantal verbindingen opkrikken met telnet en het volgende commando:

telnet 192.168.1.1 (je router)
login en password geven

modify nbsize maxipsess 500

Dan kun je 500 nog aanpassen, maar voor mij werkt het prima.

Wel even commit&reboot doen dan, anders werkt het niet

[ Voor 9% gewijzigd door TimBosua op 21-09-2004 13:33 . Reden: Meer info ]

• Tito129
  • Laatst online: 09:13
Nvidiot schreef op 20 september 2004 @ 21:36:
[...]

Daar zit het probleem, die router kan domweg niet zoveel verbindingen aan.... Schroef dat maximum wat naarbeneden (of koop een betere router)
Ik ben der zelf niet zo zeker van dat het aan mijn linksys router ligt.
Aangezien ik op de pc waar azureus draait niet meer kan internetten maar op de rest van de pc's in het netwerk nog rustig kan internetten en downloaden.

Dus ik denk dat het echt aan de max connections van sp2 ligt.
Maar azureus staat nu op 600connecties en het werkt nu goed, 1000 was te veel.

• toilet duck
de instellingen van azureus krijg ik nu niet meer in orde. bij shareaza werkt het al aardig, alleen vind ik het erg vreemd dat de upload daar op 180 kB/s staat 8)7 mijn maximus is immers 352 kb/s dus ik zou slechts 30 kB/s upload kunnen halen (in theorie). ik heb em ook al geprobeerd te beperken maar daar lijkt ie geen zin in te hebben. weet iemand hoe dit komt en wat ik er aan kan doen? ik heb het gevoel dat de peers die bij mij downloaden nu foutieve packets ontvangen of zo, een andere verklaring weet ik niet.

• toilet duck
is er niemand die weet hoe ik de instellingen kan resetten? uninstallen en vervolgens reinstallen helpt niet en ik heb geen zin om windows volledig te installeren! ik heb mijn windows reg doorzocht en ik kon alleen verwijzingen naar bestandslocaties vinden (snelkoppelingsregs of zo). verder helemaal niks. zou er ergens anders nog iets kunnen staan soms?

• toilet duck
WHAAAAAA :( ik word echt helemaal gek hier! ben toch maar weer terug gegaan naar azureus, ben btje met de instellingen aan het stoeien. heb nu weer mn hoge snelheid terug, maar na 10 minuten gaat ie weer helemaal flippen! download naar 0, msn afgemeld, internetvensters die niet meer willen laden/openen... ik word er ziek van, letterlijk :'( waarschijnlijk heb ik een instelling in azureus vern**kt! is er niemand die weet hoe ik die kan resetten?

• marteltor
zoals in dit topic al staat: waarschijnlijk is je aantal connecties te hoog. Ik heb het al ingesteld op 100(!!!) maximaal, en nog steeds problemen.
Flashfxp zegt: no buffer space available

• toilet duck
komt dit dan door windows SP2 of door mn router? in mn router staat ie nu ingesteld op 500 en in windows op 5000. ik blijf lekker proberen met azureus, heb inmiddels al eens 10 minuten achter elkaar een snelle verbinding gehad, maar viel dus weer weg. ik houd hoop, maar ik snap er eigenlijk steeds minder van :'( keb al veel te veel geprobeerd... ook nog steeds niemand die weet hoe ik de instellingen van azureus kan resetten?

• marteltor
als je een paar posts hoger had gelezen had je gezien dat het ook met win 98se voorkomt

Verwijderd

Ik had een tijdje soortgelijke problemen met Azureus en bij mij lag het aan de combi Azureus en Zonealarm.

Probeer eens een andere firewall als je Zonealarm gebruikt.

• toilet duck
marteltor schreef op 21 september 2004 @ 22:12:
als je een paar posts hoger had gelezen had je gezien dat het ook met win 98se voorkomt
er zijn zoveel dingen waar het aan kan liggen blijkt... het had gekund dat daar hele andere problemen speelden! in win98se zit iig geen patch die het aantal maximale ip verbindingen beperkt.

het is inmiddels gelukt! ik heb de instellingen in azureus nu volgens mij onder controle. ik heb het aantal verbindingen op 100 staan, terwijl het tcpinogwat.sys op 5000 geconfigd staat en mijn router op 500. het werkt nu best ok, afhankelijk van de torrent snelheid natuurlijk. ik ga em een nachtje testen en dan morgen langzaam het aantal verbindingen opvoeren om de grens te vinden! bedankt voor de hulp tot nu toe.

• Dashinuke
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-05 08:29
*kick*

Wat zijn dan de beste settings voor de connecties, of hangt dit ook af van je router/snelheid ?

kep 85 kb/s download snelheid, en 800 kb/s down

ik heb upload op 60 gezet, download op unlimited, connecties per torrent op 100 en connecties global op 1000

Verwijderd

Moet je daar nou een topic voor kicken? Dat is gewoon een kwestie van een beetje uitproberen. Als de boel er snel uitknalt zet je 'm wat lager en als 't goed gaat probeer je het wat hoger.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.