Ik sta op het punt om een nieuw systeem te kopen. Welke CD/RW kopieert echt alles??????? (met de juiste software natuurlijk)
Verwijderd
Volgens mij zo'n beetje allemaal; ik heb al een oud beestje (Delta, double speed) en ik heb nog niks gehad dat-ie niet kan kopieren (met Nero of WinOnCD, uiteraard). Zelfs overburnen lukt prima, ook op sommige merkloze CD's van 2,50.
Ik zit zelf ook te kijken naar een nieuwe CD/RW en mijn oog is gevallen op de HP92x0 / sony 140S.
Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me
yamaha plextor teac..dat zijn een beetje de merken waar je naar moet kijken volgens mij. Dat wil niet zeggen dat alle andere nie tgoed zijn. hp's doen het best. maar je krijgt zo'n pakket software erbij (waar je ook voor moet betalen) dat dat helemaal niet echt interessant is.
die 3 die ik noemde, dan heb je gewoon goeien.
Als je alles wil kopieren moet je even kijken welke allemaal in de lijst van cloneCD staan..
die 3 die ik noemde, dan heb je gewoon goeien.
Als je alles wil kopieren moet je even kijken welke allemaal in de lijst van cloneCD staan..
Hallo,
Het belangrijkste is natuurlijk hoeveel je geld hebt/wilt besteden. En wil je scsi of IDE?
Wat je ook doet, kies een plextor! Dat zijn de beste, dat is de fabrikant die zich alleen bezig houdt met cdrom/cdrw. Je zou bijvoorbeeld net als ik kunnen kiezen voor de [b]Plextor 8/4/32 [/b], 4 MB cache, dus buffer underruns komen niet of nauwelijks voor.
Ik heb zelf ervaring met de HP 8100, en dat was een hele goede, nooit problemen, dus die nieuwe HP/Sony zal zeker ook heel super zijn, maar hou er wel rekening mee dat ie duurder is dan de Plextor.
De plextor kan je al voor 675,- halen bij Pulsar computers in Dordrecht.
Nog veel succes!
Hoi!
BansheeBoy Se
Het belangrijkste is natuurlijk hoeveel je geld hebt/wilt besteden. En wil je scsi of IDE?
Wat je ook doet, kies een plextor! Dat zijn de beste, dat is de fabrikant die zich alleen bezig houdt met cdrom/cdrw. Je zou bijvoorbeeld net als ik kunnen kiezen voor de [b]Plextor 8/4/32 [/b], 4 MB cache, dus buffer underruns komen niet of nauwelijks voor.
Ik heb zelf ervaring met de HP 8100, en dat was een hele goede, nooit problemen, dus die nieuwe HP/Sony zal zeker ook heel super zijn, maar hou er wel rekening mee dat ie duurder is dan de Plextor.
De plextor kan je al voor 675,- halen bij Pulsar computers in Dordrecht.
Nog veel succes!
Hoi!
BansheeBoy Se
:{ ²
Het voordeel van de HP/Sony is dat ze beter samenwerken met ClonCD
Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me
Aopen gaat ook heel lekker
maar wat je ook doet, alsjeblieft GEEN philips, niets dan ellende slechte service, ga zo maar door
maar wat je ook doet, alsjeblieft GEEN philips, niets dan ellende slechte service, ga zo maar door
ik moet het HP wel meegeven dat ze een erg prettige helpdesk hebben. Ik heb zelf een hp 7200i gehad (traag gevalletje, maar deed het wel goed)
1 keertje een (software) probleem mee gehad en dat was na 1 telefoontje weer afgehandeld. Dat is wel positief
1 keertje een (software) probleem mee gehad en dat was na 1 telefoontje weer afgehandeld. Dat is wel positief
Yamaha is mooie brander met een (groot) nadeel: clone cd ondersteund m niet en zal dat niet gaan doen ook.
Heb zelf hp7200 gehad, niet alles lukte altijd (beetje onstabiel, weet niet of dat nu nog met de hp's is, maar ik hoor een collega met een hp8100 wel vaak schelden)
Heb nu een plextor 4/2/20, is zeer stabiel, copieert alles, ben er zeer tevreden over.
Moet er wel een scsi kaartje bij kopen want is geen ide.
Heb er ook een scsi ultraplex 32 speed cdrom bij, is een ideale combinatie voor on-the-fly copieeren.
En voor de echt moeilijk leesbare cd's gebruik ik gewoon mn 36 speed a-open (ide), die leest zowat alles.
Dit is minstens zo belangrijk: een goede cdrom speler om voor wat moeilijkere cd's images te maken op harde schijf, om daarvanaf te kunnen wegbranden.
Dat is bij mij in de praktijk het grootste probleem (nu niet meer dus): Het goed (lees foutloos en snel) inlezen van een cd.
Wel uiteraard 1 copy maken van een gekochte cd voor eigen gebruik..
Heb zelf hp7200 gehad, niet alles lukte altijd (beetje onstabiel, weet niet of dat nu nog met de hp's is, maar ik hoor een collega met een hp8100 wel vaak schelden)
Heb nu een plextor 4/2/20, is zeer stabiel, copieert alles, ben er zeer tevreden over.
Moet er wel een scsi kaartje bij kopen want is geen ide.
Heb er ook een scsi ultraplex 32 speed cdrom bij, is een ideale combinatie voor on-the-fly copieeren.
En voor de echt moeilijk leesbare cd's gebruik ik gewoon mn 36 speed a-open (ide), die leest zowat alles.
Dit is minstens zo belangrijk: een goede cdrom speler om voor wat moeilijkere cd's images te maken op harde schijf, om daarvanaf te kunnen wegbranden.
Dat is bij mij in de praktijk het grootste probleem (nu niet meer dus): Het goed (lees foutloos en snel) inlezen van een cd.
Wel uiteraard 1 copy maken van een gekochte cd voor eigen gebruik..
Pagina: 1