Voice over IP: interessant in dit geval?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Goeiedag,

Binnenkort wordt er een studio gebouwd waar eerst een zolder zat. Hier zal netwerk worden gebouwd (wat noodzakelijk is voor internet en bestanden uitwisselen via het LAN) maar helaas geen telefoon omdat de bekabeling lastig te trekken is. Daarom vroeg ik me af of Voice over IP een oplossing was, waarbij er een soort station in de meterkast wordt geplaatst die de gesprekken van mijn toestel verbindt met de homevox. Bestaat zo'n oplossing, en zo ja, waar is het te koop (inclusief de prijs)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Je kunt ook het netwerk over 4 aders aansluiten, dan houd je 4 draden over, goed voor 2 telefoonlijnen *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:10

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Is een normale draadloze telefoon niet een optie? 1 basisstation met meerdere handsets heb je genoeg. Vaak hebben die handsets dan ook weer een losse lader.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:35

ThaHandy

Discovery Channel

Fairy schreef op 20 september 2004 @ 18:08:
Je kunt ook het netwerk over 4 aders aansluiten, dan houd je 4 draden over, goed voor 2 telefoonlijnen *D
is dat ook met ISDN?

homevox = ISDN centrale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Fairy schreef op 20 september 2004 @ 18:08:
Dit is niet altijd even wenselijk mbt storingen e.d. lijkt me. Het liefst zou ik persoonlijk alles gescheiden houden. Maar VoIP is naar mijn weren best prijzig , terwijl je de eigenlijke meerwaarde niet hebt. Je hebt al een homevox , dus je kunt al intern bellen , je werkt ws niet met exotische schakelingen in een centrale dat je daarvoor een pc oid wil gebruiken. Het lijkt me goedkoper voor je om gewoon lekker makkelijk om 2 aderparen op een outlet te monteren , en 2 aderparen op de andere outlet met een opbouwdoosje. En vervolgens op de plek beneden weer een opbouwdoosje beneden waardoor je de draden weer kunt patchen. Dan zit je iig ook niet met enorme lengtes ongestripte kabels :)
ThaHandy schreef op 20 september 2004 @ 18:12:
[...]

is dat ook met ISDN?

homevox = ISDN centrale
Ik heb hier een homevox liggen , die is naar mijn weten 2 aderig , analoog. Maar ISDN gebruikt niet meer dan 4 aders , dus dat zou ook goed kunnen.

[ Voor 15% gewijzigd door Raku op 20-09-2004 18:16 ]

Raku