Toon posts:

Geen verbinding met werkgroep na aanmelden op school.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik op school draadloos internet heb gebruikt, vertikt mijn laptop het om thuis de werkgroep(en) weer te zien, en ook zien de andere pc's de laptop niet. Het enige wat naderhand nog helpt is Systeemherstel.
De geïnstalleerde software voor netwerkondersteuning is SecureW 2.20.
Tips die ik daar kreeg waren: Werkgroep thuis hernoemen, dit doet echter niets.
Thuis staat er een smc 2804WBR, met mac-filter. Rest van de filters is uitgeschakeld.

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:31
Krijg je wel een ip van je wireless router thuis :?
Gebruik je dat SecureW actief of niet :? Anders verwijder die software en kijk of het dan wel goed gaat.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Lees de FAQs eens, met zo een draadje kunnen we niet echt veel. Ten eerste, welke besturings systeem draai je? Hoe heb je je netwerk(verbinding)en geconfigureerd op de pc, etc etc//

Verwijderd

Topicstarter
Het netwerk werkt prima. Ik kom alleen de werkgroepen niet op.
Heb SecureW ook al verwijderd, het werkt echt alleen wanneer ik systeemherstel doe.
Hij ziet de werkgroep trouwens nu wel, krijg alleen de melding dat ik (beide richtingen, lap --> pc, pc --> lap) geen toestemming heb om erop te komen. Terwijl het prima werkt wanneer ik 's ochtends thuis wegga.
Draai trouwens XP Home SP2 (zonder SP2 bestond het probleem ook al)
Het is Wifi... en heb verder niets ingesteld. Wordt thuis allemaal standaard geactiveerd, dus ip enzo wordt auto toegekend.
Op school via instellingen in SecureW.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2004 18:05 ]

Verwijderd

Al even gereboot? NetBIOS-reset gebeurt enkel bij rebooten :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik neem mijn laptop niet heen en weer naar school terwijl hij aan staat.

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01-2025

Paitor

rages doen :P

Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 18:09:
Ja, ik neem mijn laptop niet heen en weer naar school terwijl hij aan staat.
Als je hem dicht doet wil hij nog wel eens hibernaten of iets van die onzin...
Mocht je hem wel gewoon uitzetten, dan heb ik niets gezegd, maar het kan zijn dat je je hier dus in vergist ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Paitor op 20-09-2004 18:12 ]

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Verwijderd

Topicstarter
Nup, sluit hem aan't eind van de schooldag helemaal netjes af.

Verwijderd

Ik heb ook zo'n dergelijk probleem. Maar ik heb wel een oplossing voor mijn probleem gevonden. Mijn probleem is dat ik geen verbinding kan krijgen bij ons op school, bij het inpluggen op het netwerk.

Mijn probleem kent 2 oplossingen:
1. Voor het opstarten de netwerkkabel / wireless kaart erin doen.
2. Rebooten nadat je de netwerkkabel / wireless kaart erin gedaan hebt na het starten van je OS.

Ik werk met windows XP home NL en werkt prima zo. Maar het is wel irritant.

Ik hoop dat het jouw probleem ook oplost, tis proberen waard

Verwijderd

Topicstarter
Geprobeerd, maar heeft niet geholpen. Heb trouwens alles softwarematigs al geprobeerd. (en ook firmwarematig, router etc.) Windows Netwerken weggegooid en opnieuw geinstalleerd, etc etc. maar alleen systeemherstel werkt. (naar mijn weten)
En ik zou het graag op een andere manier willen kunnen doen

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2004 21:23 ]

• krozzzkabouter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-10-2025

krozzzkabouter

Vroemmm vroemm....

Ik heb zelf ook dit probleem en kom er maar niet achter wat het probleem is. Hopelijk kan iemand hier ons helpen, want er zijn ongetwijfeld veel meer mensen die dit probleem hebben.

Zodra ik met mijn laptop op school ben geweest of bv. bij een maatje en connectie heb gemaakt via WiFi, kan ik thuis niet meer op de shares van mijn andere PC's komen.

Mijn laptop draait windows XP sp2. Probleem met internet is er nooit, dat werkt altijd en overal.
Het netwerk thuis draait ook gewoon perfect (verschillende desktops naar elkaar gaat prima, alleen de laptop kan de desktops met geen mogelijkheid meer in het netwerk vinden)

Overigens geeft hij wel gewoon de goede netwerknaam aan (in mijn geval MSHOME)

Als ik mijn ghost terug heb gezet werkt het allemaal weer perfect, dus het probleem lijkt te liggen bij het feit dat je connectie maakt met een ander netwerk via WiFi . Daarna werken de shares dus nooit meer.

sorry voor de topickick, maar aangezien er nooit een goed antwoord is gekomen lijkt me het verstandig dit topic te kicken en niet een nieuwe aan te maken :)

Specs: [Gamestation] - [Laptop] - [Server/Mediacenter]

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-03 23:10
Ik heb precies het zelfde probleem en met mijn ken ik nog een paar mensen die dit ondervinden.

Het zou mooi zijn als er eens een oplossing voor zou zijn.
Opnieuw aanmelden bij netwerkgroep oid helpt niet. Heb al verschillende topic langsgelopen voor dit probleem, maar nog steeds niet het bevredigend antwoord gevonden.

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

• krozzzkabouter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-10-2025

krozzzkabouter

Vroemmm vroemm....

Nog maar een subtiel kickje :+

Niemand die enig idee heeft ? :'(

Specs: [Gamestation] - [Laptop] - [Server/Mediacenter]

Pagina: 1