[XP] WinXP pro met 98 in netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:06

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Topicstarter
M'n schoonvader wil graag thuis een netwerkje maken van 2 pc's. Op beiden staat op dit moment Win98, maar op 1 pc (compaq) is de hardware ondersteuning niet bijster goed. Daarom wil ik graag hier XP op zetten. Maar kan XP Pro wel samenwerken met een Win98 pc in een netwerk (bestanden en printer delen)?
Kan het verkeer beide kanten uit, of kan bijvoorbeeld enkel de XP bak een directory delen met de 98 en andersom niet?

Hier kon uw advertentie staan

Verwijderd

Als je met de search zoekt op XP en 98 netwerk, dan zul je zien dat dit gewoon mogelijk is. Volgens mij staat het zelfs in de FAQ.

Ja dus, het verkeer is naar beide kanten toe mogelijk :).

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-05 10:19
hiervoor kun je in xp een diskette aanmaken die je dan in je 98 bak gooit hoeft verder niks in te stellen. owja je moet nog ff de printer instaleren. dit werkt zeer goed. (@home 3x XP en 2x 98 bak werkt perfect) wel aanmelden bij 98 anders wil XP nog wel eens moeilijk doen (maar dat had je waarschijnlijk al gevonden via de search :P )

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

Verwijderd

r_jansen86 schreef op 20 september 2004 @ 17:16:
hiervoor kun je in xp een diskette aanmaken die je dan in je 98 bak gooit hoeft verder niks in te stellen. owja je moet nog ff de printer instaleren. dit werkt zeer goed. (@home 3x XP en 2x 98 bak werkt perfect) wel aanmelden bij 98 anders wil XP nog wel eens moeilijk doen (maar dat had je waarschijnlijk al gevonden via de search :P )
Met die diskette bedoel je denk ik de 'Wizard Netwerk Instellen'-mogelijkheid.

Die kan gevonden worden onder 'Start -> Programma's -> Bureau-accessoires -> Communicatie -> Wizard Netwerk instellen'. Dit kan overigens alleen onder XP, om de wizard uit te voeren moet je een diskette aanmaken, die later in de Windows 98 computer gebruikt. Dit kan je allemaal tijdens de wizard kiezen :).