[nummerbehoud] kan niet meer na aanvraag?

Pagina: 1
Acties:

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01-2025
Sinds kort heb ik een nieuwe telefoon + vodafone abbo aangeschaft bij gsmweb.
Ik had al een orange abbo, dus ik wilde graag mijn nummer houden. Bij gsmweb vertelde ze mij dat ik eerste een nieuw aboo moest afsluiten, en dan contact op moest nemen met vodafone voor het overzetten van het nummer.

Ik heb dus mijn orange abbonnement stop laten zetten (dit gebeurd per 10 oktober) en ik bel vodavone om nummerbehoud aan te vragen.
toen verteldie die muts aan de telefoon daar dat dat niet kon, "nee, dat kan alleen de winkel waar je hem koopt, nu heb je al een nummer van ons"

nu vraag ik mij af: heeft die muts er gewoon geen verstand van en kan het wel? of heeft gsmweb mij genaaid?

Verwijderd

Nummer kan alleen ovegezet worden als allebei de nummers actief zijn, gewoon het aanvraag form. invullen en opsturen en aangeven dat het abo pas afgesloten mag worden als het nummer is geporteerd.

• bladebla
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:17

bladebla

<Piéééép>

Dan is dat nieuwe nummer toch gewoon een tijdelijk nummer? Niet dat je er direct wat aan hebt, maar bij Telfort krijg je bij de nieuwe sim met dat nieuwe nummer een coupon waarmee je nummerportering kan laten uitvoeren.
Dat dan weer even duurt is een weer ander verhaal, maar ik ben nu wel flauw van het sjouwen met 2 telefoons :)

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 65kWh Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-07-2025

Shedman

Met het hart op de goede plek

Die muts heeft er geen verstand van. Ze hebben vast wel ergens een formuliertje wat je kunt invullen zodat Vodafone je nummer van Orange omzet naar je nieuwe abo bij hun.

Hmmmz ... bij 2call op de site lees ik:
Nummerbehoud naar Vodafone :
van prepaid :
Vermeld op het contract (die u kunt afdrukken na het plaatsen van de bestelling via de site) duidelijk het volledige simkaartnummer en het mobiele telefoonnummer. Geef ook aan van welk netwerk u afkomt en dat dit prepaid is. De verwerking van deze aanvraag duurt ongeveer 7 tot 14 dagen. Na akkoord van portering, door Vodafone, zal de telefoon verzonden worden

van abonnement :
Vermeld op het contract (die u afdrukt na het plaatsen van de bestelling via de site) duidelijk het mobiele telefoonnummer, de provider (van wie u de rekening ontvangt), het netwerk waar u vanaf komt en dat dit een abonnement is. De verwerking van de aanvraag is afhankelijk van de opzegtermijn bij uw oude provider. Het nieuwe Vodafone abonnement gaat pas in op de einddatum van uw oude contract (geen dubbele abonnementskosten). Uw oude abonnement wordt door Vodafone opgezegd, dit hoeft u dus niet zelf meer te doen. De telefoon wordt ongeveer twee weken voor de nummeroverzetting door ons verzonden.
Nummerbehoud naar een nieuw Vodafone abonnement is alleen mogelijk indien u nu een abonnementsnummer heeft dat van een andere provider dan Vodafone is (heeft u nu een bestaand Vodafone abonnement, dan kunt u een order aanmaken voor een verlenging).
Daar lijkt het er dus op dat het alleen kan als je je abo afsluit.

En bij Vodafone op de site zeggen ze:
Nieuw bij Vodafone?

Als je van een ander netwerk overstapt naar Vodafone, dan kun je je nummer ook behouden. Vodafone zorgt voor je nieuwe SIM-kaart met je oude nummer. Ga voor meer informatie naar een Vodafone Verkooppunt bij jou in de buurt. Of bel de Vodafone Klantenservice 1200.
Misschien kun je eens proberen een andere persoon van de klantenservice daar te vragen.

[ Voor 85% gewijzigd door Shedman op 20-09-2004 16:53 ]

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01-2025
hmm... morgen nog maar eens bellen dan (1200 had ik dus gebeld)
of ik ga ff langs in de stad, daar zit zo'n vodafone verkooppunt.

• tjerk_de_boer
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
naar mijn weten(werk bij een mobiele telefoon dealer) is het zo dat je bij vodafone aan moet geven dat je nummerbehoud wenst voordat de aanvraag ingediend wordt.

Verwijderd

Ik heb dus mijn orange abbonnement stop laten zetten (dit gebeurd per 10 oktober) en ik bel vodavone om nummerbehoud aan te vragen.
dat werkt natuurlijk nooit. je moet (ff los van hoe dan) vodafone vragen om nummerbehoud, en dan zegt vodafone je oude orange abo op. heb je dat zelf al gedaan, dan is het nummer al weg.

• tjerk_de_boer
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
nee dat is niet per defenitie zo. Het is mogenlijk je nummer te behouden als je nummer al opgezegd is (hij moet nog wel actief zijn). je moet dan eleen even contact op nemen met je oude provider om te vragen of ze het nummer wat langer in de lucht willen laten zodat de portering kan plaatsvinden

Verwijderd

Vodafone en KPN werken niet met tijdelijke nummers. Je kan dus alleen je nummer meenemen als je dat direct aangeeft. Je abonnement gaat dan pas in nadat het oude abonnement is beëindigd. Er is nu dus geen mogelijkheid meer om het nummer mee te nemen.
Pagina: 1