Toon posts:

Automatsch verbinding met een unix pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende probleem:

Ik heb een win2003 Terminal server draaien, als ik met deze TS connectie wil maken met een unix bak dan vraagt ie normaal gesproken om een gebruikersnaam en wachtwoord.
Nou heb ik ooit een gebruikersnaam en wachtwoord ingevoerd, alleen van de verkeerde gebruiker, nu onthoudt hij altijd deze login gegevens, wat resulteert dat ik niet in de juiste omgeving kom (is afhankelijk met welke gebruiker je inlogt).
Hoe kan ik ervoor zorgen dat als ik opnieuw connectie maak met deze Unix pc dat ie opnieuw vraagt om je logingegevens.

Profiel heb ik al meerdere keren verwidjert maar zonder resultaat, zit waarschijnlijk in het register maar ik kan het niet vinden.

Alvast bedankt voor de moeite voor diegene die mij de oplossing kan vertellen.

Met vriendelijk groet,

Marcel Kegler

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

lama

[ Voor 98% gewijzigd door SSH op 20-09-2004 18:03 ]

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Van wat wil je nou connecten met wat???

Vanaf een win2003 TS naar een unix bak??? ( Welk programma connect je mee??? )
Of Vanaf een unix bak naar win2003 TS??? ( Wat voor unix bak en welk programma??? )

Verwijderd

Topicstarter
Gomez12 schreef op 20 september 2004 @ 18:08:
Van wat wil je nou connecten met wat???

Vanaf een win2003 TS naar een unix bak??? ( Welk programma connect je mee??? )
Of Vanaf een unix bak naar win2003 TS??? ( Wat voor unix bak en welk programma??? )
Het is heel simpel, ik heb hier in het netwerk een unix bak hangen die je gewoon via de windows verkenner kan bereiken, heb je verder geen programma voor nodig. En om verbinding te maken worden de gebruikersgegevens gebruikt die je normaal gebruikt om in te loggen op de unix bak.
Je kan dus via de verkenner op de share komen van de unix bak.
Maar het maakt verder niet uit hoe er connectie gemaakt wordt. Ik heb ooit een keer met mijn gebruikersgegevens ingelogt en dat onthoud ie nu de hele tijd, hoe kan ik ervoor zorgen dat ie gewoon weer om inloggegevens vraagt zodat ik met een andere gebruiker kan inloggen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:32

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Netwerkmap disconnecten, en dan weer connecten onder een andere schijfnaam. Dan vraagt ie volgens mij weer om een wachtwoord.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)