Toon posts:

[XP] Internet gateway uitgeschakeld na install SP2*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb winXP-prof. Net Servicepack 2 geinstalleerd. Alles werkt prima, kan ook internetten, maar mijn internet gateway staat uitgeschakeld en is niet meer in te schakelen. Deze heb ik nodig om de poorten die Emule gebruikt open te zetten. Heb nu dus een 'low-id'. Heb de firewall en het security-center al uitgezet. Helpt niet. Ben dus niet blij!!!
Suggesties?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand????
Moet ik dan toch mn backup met SP1 weer terugzetten?? :?

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:14
bij mij staattie ook opeens uitgeschakeld maar ik heb nergens problemen mee. emule, bittorrent e.d. werkt allemaal nog perfect

Verwijderd

Ik heb echt geen idee hoe je netwerksituatie eruitziet. Maar als je die softwarematige gateway bij je netwerklocaties bedoeld ? verwijder gewoon dat hele apparaat in configuratiescherm --> software --> windows onderdelen --> netwerk nogwat en daar staat hij bovenin. en vervolgens een poort openknallen in je firewall maar die kan je natuurlijk ook helemaal uitknallen

Verwijderd

Topicstarter
Openknallen? Uitknallen?
De internet Gateway laat zich niet verwijderen. Na volledig uitschakelen van de WinXP firewall heb ik nog steeds hetzelfde probleem.
Irritant is gewoon dat een prima werkend systeem zich na een update ineens anders gaat gedragen. Heb inmiddels weer een downgrade naar SP1 gedaan. Alles loopt weer. Wacht nog wel ff af tot ik meer in de forums lees.

Verwijderd

toch vreemd hoor. ik heb mn gateway gewoon kunnen verwijderen in configuratiescherm --> software --> windows onderdelen toevoegen of verwijderen --> netwerkservices --> client voor het opsporen en het beheren van internet gateway apparaten. dus de internet gateway laat zich bij mij prima installeren / deinstalleren (draai ook sp2). Het is inderdaad irritant dat het na een update zich anders gaat gedragen maar ook dat zijn computers ;) en dat openknallen en uitknallen. tja je moet het toch een naam geven he :D

Verwijderd

Topicstarter
Kan m niet verwijderen omdat WinXP zegt dat de service actief is. Dit is echter nergens zichtbaar. Heb overigens wel al meer reacties gezien op sp2 die niet erg positief zijn.
Evengoed dank voor je reactie. Ik wacht nog even met opnieuw upgraden.

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:23
Misschien een hele gekke post, maar ik heb hetzelfde probleem. Zelfs een verse reinstall helpt niet..

Heb al 30 keer de natinstellingen van mijn modem ingesteld, en die staan ook gewoon goed volgens mij.

En vraagje..

Kan het zijn dat jij ook tiscali (via KPN) hebt, en dat die misschien die poorten hebben dichtgegooit ofzo.

Anders zou ik het echt niet weten. Softwareprobleem kan bijna niet, en modem/router al 50 keer opnieuw ingesteld..

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit bij multikabel. Heeft nix met provider te maken. Zit achter een Router en mn andere PC's in huis draaien nog gewoon goed op SP1.
Ik denk dat als ik wellicht eerst mn internet-gateway verwijder en dan pas SP2 installeer dat ik uit de problemen ben. Nu had ik deze precies geconfigureerd voor Emule en ik heb weinig zin dat nogmaals te doen.
Ben dus moed aant verzamelen.

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-05 23:29

lSltAlKeR

Time destroys everything!

De firewall van sp2 houd het signaal dat je router als gateway fungeert tegen.
Al knal de firewall nu uit (die je lijkt mij aan heb staan in windows zelf) dan tada is je internet gateway daar hoogst waarschijnlijk weer.

Speedtouch freak

Verwijderd

Topicstarter
Als het zo simpel was!!!
Zoals ik al eerder postte; de winXP firewall staat volledig uitgeschakeld.

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Je installatie zal wel een en al "luis" zijn dan.
Doe eens een reinstall.
Heb meer mensen gezien op inet waar upgrade van SP2 m.b.t TCP/IP onderdelen in windows niet helemaal lekker ging

Speedtouch freak

• digitalb
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-04 00:34
Probeer eens Upnp en client voor gateways uit te schakelen in windows,
configuratiescherm-software-windows onderdelen-netwerkservices
Je gateway is dan nog steeds weg (natuurlijk) maar misschien dat je dan via je browser (10.0.0.138?) je poorten kunt openen.

Verwijderd

Topicstarter
Internet Gateway verwijdert, SP2 opnieuw geinstalleerd, in XP firewall alle benodigde poorten opengezet. Emule gestart en waarempel: alles werkt met high-id. Vandaag opnieuw opgestart en de poorten zijn weer dicht. Volgens de instellingen in de firewall NIET, maar ik krijg via geen enkele Emule-server nog een high-id.
De windows firewall is dus nog steeds bagger en niet te configureren. :( :(

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

offtopic:
als ik jouw was zou ik de ongedierte bestrijding bellen Al licht dat er vanacht een "luis" in is gelopen :+

Serieus ik zou gewoon alles er nu opnieuw opknallen. Heel XP opnieuw erop. Zal ergens wel een fout zitten. Dat je firewall TOCH aanstaat terwijl hij van niet aangeeft!

[ Voor 42% gewijzigd door lSltAlKeR op 04-10-2004 17:25 ]

Speedtouch freak

Verwijderd

Topicstarter
Security center in systeembeheer uitgezet. Nu werkt het weer.
Zien voor hoelang. XP er opnieuw 'opknallen' (Ging t maar zo snel) is voor mij pas de allerlaatste optie. Voordat ik alle instellingen en extra plug-ins (videobewerking) weer heb zoals ik het wil.....
Ook niet de meest elegante oplossing. De laatste jaren is het me altijd nog gelukt mn systeem handmatig zo op te schonen dat ik van de problemen af ben... Maar ja, dat verrekte SP2. Ff leren kennen denk.
Dank voor de reactie.

• job
  • Laatst online: 25-04 15:04

job

en wat als je de laatste emule versie erop zet..
De nieuwste versie heeft een optie dat hij de juiste poorten openzet :)
Pagina: 1