Macos 10.3 op powermac G3 266mhz

Pagina: 1
Acties:
  • 235 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Sinds kort heb ik een powermac beige g3 266mhz met 128mb ram en probeer daar
macos 10.3 op te zetten. Er staat nu 9.2.2 op. door middel van het tootlje Xportfacto moet het mogelijk zijn om 10.3 te installeren.

Als voorbereiding heb ik 2 aparte ide schijven geprobeert en ge initialiseerd naar een mac filesystem.

Als ik in macos 9.2.2 Xpostfacto opstart en macos 10.3 cd1 in me cdrom speler heb zitten en klik dan op nu instaleren van cd, krijg ik na een minuut stilte de fout "disk error". Nou heb ik al verschillende cdspelers en hd's gebruikt niets hielp.

Nou kan ik wel met dat tooltje Xboot en extenties installeren, maar als ik dan reboot word het beeld zwart met het opstarten en gebeurt er niets. :(

Ook booten van die cd gaat niet loopt ie ook vast.

Wat doe ik nu fout? Heb gelezen dat het wel moet kunnen op die manier.

Alvast bedankt.

[ Voor 4% gewijzigd door eppie op 20-09-2004 15:52 ]

• fcs
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-02 13:45

fcs

hoe boot je van de cd? hou je appeltje c ingedrukt gehouden?
dan zou hij van de cd moeten booten (als ik de juiste optie door geef..)

Verwijderd

Ik kan me herinneren dat als je een IDE CD-ROM speler hebt, deze wel master moet zijn als je er met een OS X 10.2 (of hoger) -installatie cddrom van wilt kunnen booten.
Misschien dat die CD-ROM speler dus als slave staat ingesteld.
Succes!

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2004 22:41 ]

• eppie
  • Niet online
(overleden)
Bedankt voor de replys. :)

Hij staat wel als master, maar als je boot van cd loopt ie vast. En dat is ook normaal met 10.3 op een g3 beige, daarom moet je ook eerst dat tooltje Xpostfacto onder 9.x draaien. Vanuit daar zou je hem moeten kunnen installeren. Maar ik krijg dus steeds disk error en als ik alleen de bootloader installeer start hij wel op van die schijf maar meteen gaat me scherm uit en zit ie vast. Heb ook al een andere videokaart geprobeert maar dat hielp ook niet.

Zijn er geen mensen met 10.3 op een g3 die postfacto gebruikt hebben?

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 10:41

chem

Reist de wereld rond

Als ik jou was zou ik de auteur van xpostfacto vragen of er ergens een discussie platform of FAQ is; dit valt namelijk ver buiten wat Apple ondersteunt en kan enorm veel tijd kosten om aan de praat te krijgen.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• maratropa
  • Niet online
En dan moet je dus dokken :)..

Ik heb hier op een power PC 7500/100 met g3 266mhz kaart :) mac os 10 weten te krijgen, inderdaad ook met xpostfacto. Dat is wel een tijdje gelee, maar ik kan me herinneren dat het xpostfacto verhaal zonder problemen ging. Heeft xpost facto niet nog wat opties waar je wat kan veranderen?

trouwens wat ik er op zette toen was OS 10.0 of 10.1 Misschien dat het daar aan licht?

[ Voor 13% gewijzigd door maratropa op 21-09-2004 10:56 ]

specs

• eppie
  • Niet online
(overleden)
Ik las ergens dat je x.0 t/m x.2 zonder xpostfacto kan installeren, maar xpostfacto heeft zat opties daar maar is mee spelen vanavond :)

Heeft het trouwens veel zin om bijvoorbeeld een g4 cpu in me powermac g3 te drukken of in mijn powermac 9600, aangezien de rest verouderd blijft.

Maar je ziet het zo veel dus vroeg me dat af :)

• eppie
  • Niet online
(overleden)
Hoe boot je een 9600 van scsi cd??

Heb geprobeert met c en option + c maar er gebeurt niets. :(

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 10:41

chem

Reist de wereld rond

Een ISO9660 CD, of een PowerMac 9600 ?

Het eerste lukt niet, het tweede kan zoals je zegt - C ingedrukt houden.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• eppie
  • Niet online
(overleden)
een powermac 9600/300 met scsi cdrom speler :)

Maar probleem is dat hij niet wil booten van cd als ik op de C druk :).

Verwijderd

Probeer de 'oude' combinatie appeltje-alt-shift-backspace eens.

Verwijderd

Volgens mij is het niet hetzelfde probleem wat ik met XPostFacto, maar wellicht helpt het.

Toen ik XPostFacto geinstalleerd had en opdracht had gegeven om te booten van CD, kreeg ik een 'Verboden te parkeren'-teken te zien, oftewel, kan geen bootdisk vinden. Toen heb ik de IDE kabels van de hardeschijf en de cdrom omgewisseld, en vanaf dat punt ging alles vlekkeloos [laat](daarna de kabels wel omgewisseld, geboot zonder CD en de juiste 'startup disk' kiezen).

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2004 11:09 ]

• eppie
  • Niet online
(overleden)
Terr nog bedankt voor je mail.

Dit probleem heb ik ook gehad, en na master/slave te wisselen was dat over (dat teken stond bij mijn cdrom drive trouwens) maar daarna kan ik nog niet installeren van cd, krijg dan "disc error" en kan dus alleen maar Xboot en extenties installen. En als ik dan reboot gebeurt er niet veel. :(

• osx
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-02-2025

osx

Ik heb op mijn G3 beige 10.3 server draaien. Geinstalleerd met de (is het nog beta?) van xpostfacto versie 3. Heb wel wat meer geheugen er in zitten (bij installatie 256 MB, na installatie 640).

Ik heb wel de 0 versie gebruikt: dus 10.3.0 en niet een 10.3.2 of zo. Voor de zekerheid ook de 100Mbit kaart er uit. De HD had ik wel op een sonnet ata66 kaartje zitten, maar dat mag niet uitmaken. Bij de installatie wel gemerkt dat de conputer in slaap wilde vallen en daaruit niet wilde ontwaken. Ik heb dus tijdens de installatie meer dan een uur lang iedere minuut even de muis een setje gegeven. Na installatie nogmaals via xpostfacto aangeven wat je wilt doen: normaal booten van de partitie waarop de meuk geinstalleerd is. Verder geen problemen meer gehad eigenlijk.
Pagina: 1