Wlan netwerk met 4 accespoints mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik heb in het verleden een BEFSW11 Links 11mbit routertje/accespoint gehad, wegens beperkt bereik heb ik hem weer de deur uit gedaan. Maar nu dat we 3 laptops in huis hebben wil ik het toch weer proberen.

Nu mijn vraag aan jullie hoe ik het beste aan kan pakken om alsnog voldoende bereik te hebben door het huis heen.

Mogelijkheid één : 4x een 54mbit linksys routers kopen en bridgen? (prijs tussen een accespoint en accespoint/router scheelt niets.. kan ik toch net zo goed een router kopen en de router functie uitschakelen?)

Weet alleen niet of dit wel mogelijk is en of dit wel effiecent gaat werken. De vaste werkplekken zijn voorzien van wired lan via een 3com switch in combinatie met een speedtouch 510i router.

Wifi zal vooral gebruikt worden voor het werken op andere locaties en het gebruik van internet. Hoeft geen 54mbit verbinding te zijn dus.

Suggesties of ideeen zijn van harte welkom!

Dus een accespoint beneden bij de meterkast, acces point in het midden van het huis en op de 2 en 3rde verdieping. Eigenlijk wou ik er dan nog één hebben aan de achterkant van het huis om zo de tuin van internet te voorzien. Maar ik vraag me of dit allemaal niet te veel word, ik heb nog geen situaties met meer dan 2 accespoints hier voor bij zien komen. Misschien hebben jullie raad.

Mogelijkheid twee : Een of twee hele sterke omni antennas aanschaffen/maken ?

Bij Mogelijkheid twee twijfel ik of dit wel gaat werken aangezien het hier om een groot oud huis gaat met veel obstructies en hele dikke muren.

Als voorbeeld bepaalde ruimtes heb je niet eens bereik met je telefoon vanwege de dikke muren en de goede isolatie. Zelfs niet met kpn. Als ik dan die kamer of ruimte uitloop wil ik nog weer bereik krijgen, en buiten de deur is het volledig bereik. De draadloze internet/telecommunicatie golven hebben het dus erg moeilijk bij ons.

Mijn V&A

Verwijderd

omni antennes zijn vrij prijzig, kan je net zo goed 4 AP's/WiFirouters nemen.

je kan op een wireless router ook gewoon een client aansluiting naar je netwerk leggen i.p.v. de router aansluiting gebruiken (je zal alsnog DHCP uit moeten zetten).