Toon posts:

[W2k] Internet Explorer uitzetten in registry

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleempje. We zitten hier in een NT4 Netwerk, we hebben een kantoor en een produktie gedeelte. De mensen van het kantoor mogen gewoon het internet op, maar de mensen van produktie niet.

We werken niet met IP adressen, maar alles staat gewoon open. Er zit uiteraard wel een firewall tussen.

Het produktie gedeelte draait op w2k, nu hebben we al enige oplossingen gezocht zodat ze het internet niet op kunnnen. Dit lukt ook wel, maar de mensen worden steeds slimmer en komen er toch op. Ik heb al IE eraf gegooid, en wat in het register gewijzigd dat de proxy verandert is, maar dan kan je dat nog wel veranderen via configuratiescherm (bij de internet instellingen).

Nu is mijn vraag, weet iemand hoe ik dit op kan lossen? B.v. dat ze het configuratiescherm niet meer zien? (uitzetten in regedit)

Of is er een betere manier.

Ik heb al vele forums doorzocht en kan er nix over vinden (of ik kijk er gewoon overheen).

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-04 17:54

Godjira

To infinity and beyond!

Er zijn een heleboel policy's in te stellen op NT gebaseerde besturingssystemen. Hoe je dit doet is in een heleboel handleidingen/boeken te lezen. Ook op Internet zal dit echt wel te vinden zijn, het is een kwestie van goed zoeken. Ik denk dat je zelfs op de website van Microsoft al heel veel nuttige informatie hierover kunt vinden.

Profile

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit te zoeken maar kan niet vinden.... Ik zit nu met nog maar 1 probleem. Er kan niet meer geInternet meer worden via internet explorer. Maar als je via windows verkenner wilt internetten gaat dat nog wel. Hoe is dit uit te schakelen???

Het gaat hier dus om dat ik het alleen op één werkstation uit wil schakelen. De rest van het netwerk moet uiteraard wel beschikbaar blijven want anders kan ik net zo goed de netwerkkabel eruit halen 8)7

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2004 12:48 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik zou inderdaad de weg volgen waar je al mee bezig was - stel een 'nep' proxy in (bv. 127.0.0.1) voor de produktie PC's, en geef vervolgens aan dat ze de proxy settings niet meer mogen wijzigen.

Dan ben je al een heel eind :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 22 september 2004 @ 14:01:
Ik zou inderdaad de weg volgen waar je al mee bezig was - stel een 'nep' proxy in (bv. 127.0.0.1) voor de produktie PC's, en geef vervolgens aan dat ze de proxy settings niet meer mogen wijzigen.

Dan ben je al een heel eind :)
Dat is wat ik gedaan heb. En IE doet het ook niet meer, maar ze kunnen nu alleen nog via verkenner internetten. En dat wil ik dus ook voorkomen. Het zeggen dat het niet meer mag dat werkt niet echt, want ik zit niet bovenop hun lippen om mee te kijken natuurlijk, ik wil dat het gewoon niet meer kan.

Ik vind het raar dat er niet gewoon een optie voor is om het uit te zetten.

Verwijderd

Je moet Internet Explorer blokeren bij de firewal en de firewal beveiliging met een wachtwoord.

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 09:13
Of gewoon lokaal op het werkstation een policy zetten.
Waarmee je internet Explorer en de Windows Explorer helemaal dicht zet.
Start -> Uitvoeren -> MMC -> Groepsbeleid

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 08:18:
Je moet Internet Explorer blokeren bij de firewal en de firewal beveiliging met een wachtwoord.
Dat gaat niet werken want we werken hier niet met vaste ip adressen.

Verwijderd

Ik bedoel bij die firewall op de computers zelf.

Maar je hebt ook een programma'yje (kan evenb niet op de naam komen) waar mee je een maximale uploud/download liemiet kan instellen. ALs je daar dan internext eploler laat blokeren en beveiligt met een paswoord dan heb je het ook opgelost.

• Henri
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-04 15:57
Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 09:00:
Ik bedoel bij die firewall op de computers zelf.

Maar je hebt ook een programma'yje (kan evenb niet op de naam komen) waar mee je een maximale uploud/download liemiet kan instellen. ALs je daar dan internext eploler laat blokeren en beveiligt met een paswoord dan heb je het ook opgelost.
Netlimiter perhaps ? Is inderdaad een mogelijkheid.
Denk alleen dat je juist w2k gebruikt omdat je policys voor groepen 'vrij gemakkelijk' kan maken, daar zal vast je antwoord inzitten.

[ Voor 14% gewijzigd door Henri op 23-09-2004 10:05 ]

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:05

Arjan A

Cenosillicafoob

Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 08:28:
[...]

Dat gaat niet werken want we werken hier niet met vaste ip adressen.
Je kan op basis van het MAC-adres van de productiemachines IP-adressen in een ander segment toewijzen.
Dat zegment ontzeg je (via de firewall) de toegang tot internet. Geen gekloot op die machines, gewoon centraal op de server regelen.
Anders komen ze er straks achter dat FireFox ook een browser is. Kan je weer opnieuw beginnen...

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-05 11:16

mutsje

Certified Prutser

midget schreef op 23 september 2004 @ 08:28:
Of gewoon lokaal op het werkstation een policy zetten.
Waarmee je internet Explorer en de Windows Explorer helemaal dicht zet.
Start -> Uitvoeren -> MMC -> Groepsbeleid
jij bent heel knap als jij dat kan op een Windows NT4 machine welke geen MMC kent namelijk.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 08:13:
Dat is wat ik gedaan heb. En IE doet het ook niet meer, maar ze kunnen nu alleen nog via verkenner internetten. En dat wil ik dus ook voorkomen. Het zeggen dat het niet meer mag dat werkt niet echt, want ik zit niet bovenop hun lippen om mee te kijken natuurlijk, ik wil dat het gewoon niet meer kan.

Ik vind het raar dat er niet gewoon een optie voor is om het uit te zetten.
Weet je dat zeker? De 'verkenner' is gewoon Internet Explorer namelijk? Zijn het misschien gecachede paginas? :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou het is me eindelijk gelukt hoor!!! We hebben alleen wel op de server gedaan. We hebben in de DHCP server een IP adres aan het MAC adres gekoppeld (een reservering gemaakt). En dit werkt dus perfect.

Nu vonden we het wat lastig om bij iedere pc het mac adres op te zoeken dus hebben we dat in het loginscript opgelost dat hij dat inleest en wegschrijft ergens op het netwerk, tegelijk met computernaam en gebruiker.

In ieder geval bedankt allemaal he!
Pagina: 1