[FC2] CUPS (raw printing) instelling niet doorgevoerd

Pagina: 1
Acties:

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-02 22:03

jotheman

Was like that when I got here!

Topicstarter
Ik heb een Linux server draaien met Fedora Core 2 erop. Werkt allemaal prima. Vroeger had ik een HP PSC750 printer (zo'n blok met scanblaat enzo) geïnstalleerd en gedeeld via Samba, dat werkte prima.
Nu zit ik op kamers en heb ik een Deskjet 3650 (Yup, die van de Aldi ja ;)) erop aangesloten. Dit werkt prima in zoverre dat ik vanuit Linux prima kan printen. Ik heb 'm gedeeld via Samba wat ook werkt, qua installeren e.d. dan.
Echter nu het probleem: Wanneer ik afdruk krijg ik "client-error-document-format-not-supported", al nagezocht wat 't probleem was met de vorige printer (de PSC750) en toen opgelost. Nu dus weer hetzelfde geprobeerd: mime.conv & mime.types in /etc/cups aangepast zodat er raw geprint kan worden via "application/octet-stream". Dan wil ik weer gaan printen en krijg ik toch weer de format error. De optie lijkt operationeel (niet gecomment) te zijn gebleven. Maar wanneer ik bv. CUPS restart of via Linux (met een Samba queue op de server) probeer te printen staat de optie weer mooi gecomment en niet operationeel.
Hoe kan dit?, kan ik 't blijvend aanpassen of doorvoeren o.i.d.?
Ik heb al chmod 777 op beide files (mime.conv en mime.types) toegepast. Of ligt 't aan de chown ofzo?
't Draait via CUPS, via LPR krijg ik dezelfde foutmelding... Ik heb al met en zonder PostScript geforceerd geprobeerd... no luck :(

I see dead pixels...

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
Kijk eens wat er in de logfiles /var/log/cups/error_log en /var/log/samba/log.smbd staat? Post eventueel het interessante deel van deze files hier.

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-02 22:03

jotheman

Was like that when I got here!

Topicstarter
Staat precies in wat ik hierboven aangaf. Het not-supported bericht en dat ik 't via de settings in mime.conv en mime.types aan kan passen. Verder niets nieuws dus denk dat 't vrij weinig nut heeft om 't te posten...

I see dead pixels...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Probeer cups eens af te sluiten, de entry te uncommenten in de beide files en vervolgens cups weer te starten. Kijk vervolgens of er ook weer wat veranderd is in die bestanden.

Mochten de comments weer vrolijk teruggezet zijn, dan mag je eens onderzoek gaan plegen op de cups startscripts van je distributie. Blijkbaar zijn die zo vriendelijk om die bestanden weer terug te zetten.