[NAT] Services achter firewall niet beschikbaar

Pagina: 1
Acties:

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 12:09
Hoi,

Ik heb een Windows Server 2003 server met de Windows firewall ingeschakeld. Achter de firewall zit een Linux server die o.a. FTP, HTTP en SSH regelt. Dit moet dus beschikbaar zijn vanaf het internet.

Via DHCP heeft deze Linux server het statische adres 192.168.0.49. De poorten 80, 21, 22 en 10000 (webmin) heb ik, op de Windows Firewall, geforward naar deze Linux PC. Toch zijn de services niet beschikbaar. Normaal zou ik een testpagina van Apache moeten zien. Als ik naar het IP van de Linux Server ga, krijg ik wel de testpagina.

Wat doe ik fout? :|

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-05 21:07

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

je moet, behalve de poorten forwarden, ook policies aanmaken zodat TCP en/of UDP verkeer verbinding mag maken met die poorten. Ik ben niet bekend met Windows Firewalls dus ik kan je niet vertellen 'waar te klikken' maar het lijkt me dat je het ook in een Windows firewall in moet kunnen stellen...

offtopic:
wat je in principe fout doet is dat je de Windows bak als firewall gebruikt ipv de Linux bak... meestal is de situatie namelijk andersom :P

[ Voor 26% gewijzigd door Whieee op 20-09-2004 15:53 ]

Launching containers into space

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 12:09
offtopic:
Normaal zou ik de linux bak ook als firewall gebruiken maar mijn opleiding is nogal Windows gebaseerd dus op deze manier oefen ik het beetje in praktijk. Zodra mijn opleiding afgerond is, hoef ik me niet te bedenken w2k3 er af te donderen.