Toon posts:

[ASP/RegExp] Onderdeel van query vervangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu bezig met 't omzetten van 'n vrije grote site/applicatie naar Unicode (UTF-8 ), omdat er ook Japanse teksten opgeslagen moeten worden.

Volgende de documentatie van SQL Server moeten alle queries voorzien worden een extra "N" voor iedere waarde.

Bijvoorbeeld:
code:
1
  INSERT INTO tabel(waarde1,waarde2,waarde3) VALUES('japanse tekens1','japanse tekens2',10)

wordt:
code:
1
  INSERT INTO tabel(waarde1,waarde2,waarde3) VALUES(N'japanse tekens1',N'japanse tekens2',10)

En:
code:
1
  UPDATE tabel SET waarde1='japanse tekens1',waarde2='japanse tekens2',waarde3=10

wordt:
code:
1
  UPDATE tabel SET waarde2=N'japanse tekens1',waarde2=N'japanse tekens2',waarde3=10

Nu heb ik gelukkig al een functie die alle update/insert queries uitvoert, dus ik hoef alleen die functie aan te passen, en dan moet alles straks meteen werken! :*)

Maar nu is er 1 probleem: ik heb geen kaas gegeten van RegExp.
Ik heb al tig sites afgezocht, maar natuurlijk staat dit probleem er niet bij... of iets dat erop lijkt.

Domweg gezien, moet in 't geval van:
- INSERT queries --> Vervang (' door (N' en ,' door ,N'
- UPDATE queries --> Vervang =' door =N'

Maar het is mogelijk dat er binnen zo'n waarde ook een update/insert query (of toevallig ook een ='-combinatie) staat.

Is met RegExp te voorkomen dat er waarden binnen quotes vervangen worden?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2004 15:40 ]

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
Als ik zo naar je queries kijk dan krijg ik niet het idee dat je parameterized queries gebruikt... Misschien is het een ideetje om daar eens naar te kijken, want dan heb je afaik dit hele probleem niet...

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat klopt, maar ik ga natuurlijk niet alle queries van die mega-applicatie/site omzetten naar parameterized queries... het zou toch moeten kunnen met RegExp?

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 17:34:
Ja dat klopt, maar ik ga natuurlijk niet alle queries van die mega-applicatie/site omzetten naar parameterized queries... het zou toch moeten kunnen met RegExp?
waarom niet??? Is gelijk een stuk veiliger en in de toekomst eenvoudiger te onderhouden...

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

Verwijderd

Topicstarter
faabman schreef op 20 september 2004 @ 17:35:
[...]
waarom niet??? Is gelijk een stuk veiliger en in de toekomst eenvoudiger te onderhouden...
Zoals ik hierboven al zei (beetje obscuur moet ik toegeven ;)), database kan ook queries bevatten die uitgevoerd moeten worden.
In zo'n tekstveld kun je natuurlijk geen parameterized query (gemakkelijk) bewaren.

Of er moet ergens een mooi script/component zijn, dat query-strings omzet in parameterized queries.
Maar dan krijg ik daarmee weer een volgend probleem, en het leven is al complex genoeg. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2004 17:47 ]