Acer Aspire 1200

Pagina: 1
Acties:

• j86
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-08-2024
Ik heb een Acer Aspire 1200, met een 1.3 gig processor, 128 mb ram, een S3 Graphics Twister en 20 GB HD.
Nu wilde ik graag weten wat ik aan de laptop kan upgraden!
Kan de processor verwisseld worden, kan er een videokaart in, welk ramgeheugen moet ik erin stoppen?
Weet ook iemand tot hoever ik kan upgraden?
Alvast bedankt!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heb je al eens hier een kijkje genomen? :)

• j86
Die had ik nog niet gezien!
Ik zal hem even door gaan lezen!
Maar ik had ergens gehoord dat er in mijn laptop een gewone processor ipv een mobile processor zat, kan dat kloppen?
En ik snap dat het bij elke laptop anders is qua wat er te upgraden valt, heeft er misschien iemand ervaring met mijn laptop?

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Jostheking schreef op 20 september 2004 @ 16:51:
Die had ik nog niet gezien!
Ik zal hem even door gaan lezen!
Maar ik had ergens gehoord dat er in mijn laptop een gewone processor ipv een mobile processor zat, kan dat kloppen?
En ik snap dat het bij elke laptop anders is qua wat er te upgraden valt, heeft er misschien iemand ervaring met mijn laptop?
Ik gok dat ze in jouw laptop niet met een ZIF socket werken. En dus kun je hem dan ook niet upgraden. (Je cpu) Je geheugen moet wel te upgraden zijn.

Zoek anders ff op de acer FTP de handleiding waarin de removable parts staan.

Toen ik nog een TM-800 had kon ik in de handleiding zelfs vinden hoe ik het scherm moest los maken ;)

• j86
Ik heb de upgrade-post doorgelezen, en ben een stuk wijzer geworden :9
Deze link bij acer

ftp://ftp.support.acer-eu...anual/aspire1200ug-en.pdf

heb ik ook doorgelezen (de handleiding) en heb hieruit opgemaakt dat ik alleen zelf geheugen bij kan prikken. (als er nog iemand iets anders uit de handleiding kan opmaken dan hoor ik dat graag!)

Weet iemand of het waar is dat er in mn laptop een normale processor zit ipv een mobile processor? En weet iemand of deze er ook uit kan om daarna verwisseld te worden met een sneller type?
En tenslotte: is er een manier om er een videokaart in te stoppen?

EDIT: Hier Acer Aspire 1200 Notebook/ stond wat verteld over die gewone processor ipv een mobile processor!

PS. ik hoop dat er nog iemand reageert, ik heb hier al vaker een probleem neergezet maar na 1 dag reageert er meestal niemand meer :'( !

1 dag later: dat bedoel ik dus |:(

[ Voor 22% gewijzigd door j86 op 21-09-2004 19:37 ]

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-01 04:06
Een videokaart = no go. Tenzij je de soldeer uber master bent. Zit waarschijnlijk onboard dus...

• j86
Pakjebakmeel schreef op 29 september 2004 @ 08:42:
Een videokaart = no go. Tenzij je de soldeer uber master bent. Zit waarschijnlijk onboard dus...
Hehe, dat ben ik dus niet echt ;)
Weet je misschien ook iets meer over die processor?

EDIT: aha ik heb net mail terug van Acer zelf, en zij zeggen dat een Intel Celeron 1.4 gig het hoogste is wat het moederbord aankan :*) !
Dus voor die 100 Mhz extra laat ik het maar zitten, dat word dus wat geheugen bijprikken!

In ieder geval bedankt allemaal voor jullie reacties!

Nog 1 klein vraagje: Is het normaal dat mijn net geformatte P-1.3 Celeron met 128 RAM laptop langzamer is dan een Intel P-III 500 met 128 RAM?

[ Voor 43% gewijzigd door j86 op 29-09-2004 17:17 ]

Pagina: 1