Toon posts:

Lands Of Lore 3 - Out Of Video Ram

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht laat ik weer eens lands of lore 3 gaan spelen.
Het installeren is geen probleem ik start het spel en begin een nieuwe game.
Nu speel ik even het eerst gedeelte en dan krijg je een cutscene en daarna gaat hij laden en zou je normaal gesproken buiten het kasteel beginnen, daar gaat het dus mis, na het laden van het level wordt het beeld zwart en komt de tekst 'out of available video ram' in beeld en stopt het spel ermee.

Mijn eerste gedacht was dat de videodriver niet goed was (daar dat ik 256mb videoram heb) maar het probleem bleef, toen dacht ik nvidia probleem dus ik op mijn asus pundit geinstalleerd (ati radeon 9100 IGP) maar daar kreeg ik hetzelfde probleem mee. Toen op een 233mhz met millenium 2 geinstalleerd (misschien XP probleem) maar dat mocht ook niet baten. Wie weet een mogelijke oplossing voor dit verschijnsel daar dat de foutmelding dus helemaal niet gerechtvaardigd is omdat het beschikbare videogeheugen meer is als de gemiddelde pc als totaal mem heeft.

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
probeer 't is door te Googlen naar 'n programmatje wat "Dosbox" heet, dit heeft dat probleem voor mij opgelost bij de ultima reeks :)

Verwijderd

Topicstarter
Lands Of Lore 3 is een windows game dus die vlieger gaat niet op daar ik dat net gebrobeerd heb

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
hmmm, welke resolutie probeert het spel te draaien, misschien pakt ie een verkeerde combinatie van reso/refreshrate die je monitor of videokaart nie aankan? misschien biedt GTU (geforce tweak utility) of 'n soortgelijk programma voor ati's uitkomst?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb software mode 640x480 16 bit gebrobeerd
3dfx op de 233mhz ook op 640x480 16 bit
op mijn knalsysteem heb ik 640-tot-1600 16/32bit direct3d gebrobeert maar allemaal lopen ze vast op hetzelfde punt