Internet/netwerk via kabel niet, wireless wel*

Pagina: 1
Acties:

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05-2025

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Rare topic he? Het probleem is ook vreemd.

Mijn buurman heeft chello kabel van upc.
De modem is- en staat goed(niet standby, alle ledjes juist) en ook de helpdesk kan op afstand resetten en kijken enzo, zien geen fouten.

Een gewone pc met Windows XP home werkt als we een draadloos 'usb netwer'kaartje' gebruiken, en dAn dus de kabel uit modem naar de wifi router, dit is 100% werkende,

In xp werkt dan ipconfig /renew en ook /release. Software-matig, ip stack gewijze en dergelijke denk ik dan dat xp ok is.

Met de netwerk kaart echter lukt niks, die krijgt geen geldig ip nummer met alles op auto en 0,0 firewall.
De kaart is onboard van mobo en enabled in xp alsmede bios.
Er zijn geen conflicten en volgens hardware beheer werkt ie 100%
Voor de zekerheid zelfs getracht met en zonder power-save optie aan of uit.

Nadeel van deze onboard lan kaart is: geen LEDjes (het is een pentium 4 , 3 ghz van mediamarkt, mobo merk en type onbekend) maar in netwerkinstellingen met monitortjes aan in taakbalk word er wel verzonden(in de honderd) en ontvangen(niets).

In xp werkt dan, met chello modem op de netwerkkaart op mobo, ipconfig release wel, maar met /renew gebeurt er niks, dus geen DHCP contact....

[ Voor 6% gewijzigd door notsonewbie op 20-09-2004 15:32 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Verwijderd

Ik kon niks uit die titel opmaken. Die dus maar even veranderd.

Verwijderd

dus als je een wireless router op je modem aansluit werkt het wel maar als je het modem direct op de computer aansluit heb je wel link maar geen DHCP lease?
Kan je wel op internet via de wireless router? Zo niet dan krijg je gewoon helemaal geen IP toegekend (de router geeft je namelijk een IP).
Als je wel op internet kan via de router dan ligt het probleem dus bij het vrijgeven van een IP door chello en moet je bij hen zeuren dat je geen IP krijgt/ dat DHCP niet werkt.

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2025

RSpliet

*blink*

McAfee gebruiker op een van de 2 pc's?

Schaadt het niet, dan baat het niet

Verwijderd

Seven of Nine schreef op 20 september 2004 @ 15:40:
McAfee gebruiker op een van de 2 pc's?
twee pc's, ik dacht dat het er maar 1 was. sowieso zegt hij 0,0 firewall.

Verwijderd

Toevallig al een cross kabel geprobeerd i.p.v. 1 op 1 utp kabel?
Anders moet je eens even terug schakelen, dus lan snelheid naar 10mbit halfduplex of fullduplex proberen.

• RSpliet

RSpliet

*blink*

okee, dus het is maar 1 pc. Staat het onboard LAN in de BIOS ingeschakeld? Nogmaals, gebruik je McAfee (de virusscanner, niet de firewall)? Zoja, deinstalleer McAfee (waarschijnlijk 7 dan) eens, en zie of het dan wel werkt.

Verwijderd

volgensmij heeft hij de meeste vragen al beantwoord: het computertje in z'n systray knippert. Hij heeft dus link (crosskable is geen optie) en hij heeft een netwerkkaart (dus in de BIOS enabled).

Is het niet zinniger om mcafee gewoon uit te zetten, deinstalleren is zo rigoreus.

De meeste netwerkkaarten zijn autosensing, anders kan je dit even proberen (bij eigenschappen van de netwerkkaart)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2004 16:02 ]

• RSpliet

RSpliet

*blink*

Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 16:01:
Is het niet zinniger om mcafee gewoon uit te zetten, deinstalleren is zo rigoreus.
Helpt niet. hij moet er echt HELEMAAL af. Is bekend foutje, heb ik me ook aan geergert (tot ik uiteindelijk voor een ander OS koos :p)

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Hallo allen, bedankt voor de reacties.
Het betreft 1 pc. 1 chello account. 1 utp kabel (straight of twisted is mij bij deze configuratie niet bekend)
Inderdaad wil half duplex en terug naar 10 mbit vastgezette speed wel eens de oplossing blijken, niet in dit geval echter :-((

Met de router krijgt hij een ip nummer in de 10 serie
direct modem in netwerkkaart ik meen 169, maar in elk geval een lokaal ding en niet chello.

Er is, met modem direct, geen verbinding met internet, ping doet niks. (Ja, time out´s)
Met de wireless router direct achter het modem werkt internet wel.

Wat ik nu ga adviseren is om opnieuw het mac adres door te bellen van de netwerkkaart, op 1 of andere wijze heeft de chello 1-mac-mag... zucht... misschien ineens de laatst toegevoegde mac adress (wifi router) als default gepakt, en dan heb je met chello een probleem.

Er schijnt ook een bij chello geregistreerd ip nummer te zijn waar via en mee e zelf je mac kan ´her zetten in combi met je modem´ ofzo, weet iemand die?

En oh ja, er zat geeneens antivirus op die pc!!!
Ook geen firewall, en xp hadden ze er opnieuw opgezet, idem met de netwerkkaart drivers.

[ Voor 7% gewijzigd door notsonewbie op 21-09-2004 02:42 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Verwijderd

Een nieuw mac-adres kun je gewoon via hun site veranderen.

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 september 2004 @ 03:13:
Een nieuw mac-adres kun je gewoon via hun site veranderen.
Echter als internet niet werkt..........................................

Maar er is een apart IP adress dat de modem ook kent, en dan kan je tOch naar dat ENE ip adres wel komen, die verfrist dan je modem > netwerkkaart > mac adres.Maar ja, welk ip was dat ook al weer.....?
Na de nodige 0900 wisten 3 medewerkers het wel maar het ip niet, eene dat terugbellen....? yup chello, niet dus........

Pagina: 1