Toon posts:

Geforce2 mx troubles op een k6 systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een K6-2 550, chaintech 5agm3 (mvp3), viper330 ,voodoo2 12mb, 128mb ram, win98.

Nu heb ik Diablo2 aangeschaft en deze hapert nogal eens met veel actie op het scherm.
Dus verving ik de kaarten door een creative geforce2 mx.
Deze krijg ik echter niet goed werkend. :(
Bij diablo2 hapert hij nog meer dan de voodoo2 en het geluid is misvormd. Bij andere spellen is het beeld wel vloeiend maar is het geluid weer misvormd.

Gebeld naar de leverancier en die zegt dat de proc niet sterk genoeg is voor de kaart. Omruilen voor een voodoo3 3000 raadde die TDer ook af.

Iemand suggesties wat nu te doen :?

PS ik heb dezelfde kaart in mijn ander systeem (athlon750, k7pro, 192 mb ram, win98) en daar doet hij het wel goed.

Verwijderd

Hij zou het wel doen op PentiumPro,P2 P3 en other cpu's ,dus moet ie het wel doen mar ik weet niet of die het op een k6 doet,je hebt wel 128mb ,64 is nodig voor een mx dus ik denk dat het aan de kaart ligt,of aan de drivers ofzo

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:24

WouterG

Dit is geen ondertitel

Waarom raade die leverancier een voodoo 3-3000 af? Toch niet omdat deze ook te snel was voor je systeem? Die van mij werkt perfect in mijn AMD K6-2 450@500.

Verwijderd

Tuurlijk gaat die kaart sneller op een P-III 900, maar zou het goed moeten doen op een K6.

check je AGP driver (van de chipset fabrikant) en of je de laatste 6.31 drivers gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens de TDer zou een voodoo3 3000 hem te zwaar belasten. Vond ik ook al vaag. Lijkt mij juist een prima kaart voor een k6 systeem.

Ik ga eens met wat via drivers en 6.xx drivers kloten, kijken of het wat helpt.
Met ghost heb ik toch weer in een paar minuten een schoon systeem.

Tnx alvast voor de input

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:38
Als et niet lukt toch maar inruilen voor een V3-3000. Of anders een TNT2, die draaien ook lekker met een K6je (heb ik namelijk ook..... gehad.....)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:10
Voor MVP3 systemen de VIA 4in1 4.17 gebruiken, deze presteert het beste. Je kunt hem nog ergens tussen de rommel op mijn oude site vinden:
http://www.jgc.f2s.com/downloads.htm

Download daar ook ff regs.zip, die geeft je systeem nog een extra boost...

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 00:18
misschien ligt het aan je mobo (zwakke agp implementatie?) hoor je wel vaker iets over...

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Hier istie niet echt vooruit te branden..nauwelijk sneller als mijn G400 :(

k7/600 met 256 mb..alles scsi..

als ik hem o/c dan wordt ie trager :?

misschien bios setting..vaag..
Pagina: 1