Toon posts:

slave-master werkt niet meer in win xp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoihoi

Gisteren heb ik één van m'n hd (slave-master) omgezet tot primairy-master en deze in een oude pc gezet. Later heb ik alles weer terug in de oude staat gebracht, maar sindsdien vertoont de slave-master problemen in win XP.
Win xp herkent de schiujf niet en zegt dat ik hem moet formatteren... Al m'n mp3-files en videobestanden staan erop, dus liever doe ik dat niet!!
Is er een mogelijkheid om de schijf weer gewoon werkende te krijgen?

groet,

Laura

Verwijderd

Wat bedoel je met slave-master? Je hebt Primairy-master, Primairy-slave, Secundairy-master en Secundairy-slave.

Je hebt het jumpertje dus weer goed op de oude plek teruggestoken en de HD weer op de juiste IDE-kabel aangesloten?

Wat voor apparaten met welke instellingen heb je nog meer in je PC hangen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem nu ingesteld op primairy slave, voor zover ik me kon herinneren stond ie daar ook op voordat ik begin te rommelen op m'n pc.

Van welke apparaten op m'n pc wil je iegenlijk meer weten? Weet niet uit m'n hoofd welke HD's ik heb, moet dit thuis effe uitzoeken!

In iedergeval bedankt voor je reply!!

Groet, Laura
Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 14:43:
Wat bedoel je met slave-master? Je hebt Primairy-master, Primairy-slave, Secundairy-master en Secundairy-slave.

Je hebt het jumpertje dus weer goed op de oude plek teruggestoken en de HD weer op de juiste IDE-kabel aangesloten?

Wat voor apparaten met welke instellingen heb je nog meer in je PC hangen?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De jumpers/posities zullen wel in orde zijn. Anders wordt de schijf geeneens herkend ;)

Wellicht gaat het om een dynamische volume en moet je hem opnieuw importeren via de Schijfbeheer? Je kunt via MijnComputer-rechtsklik-beheren of via start-uitvoeren-diskmgmt.msc in de Schijfbeheer komen :)

[ Voor 21% gewijzigd door BalusC op 22-09-2004 15:14 ]