Ruis in onboardgeluidskaart

Pagina: 1
Acties:

• twitt
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:56
Sinds een tijdje heb ik een probleem met de onboardgeluidskaart van mijn Shuttle AN35N. Als ik door middel van MSN, Teamspeak2 of Skype een verbinding maak met iemand dan hoort die partij een hele harde ruis. Zelf heb ik nergens last van :)

Het vreemde is dat de andere partij bijvoorbeeld mijn wasmachine hoort als ie aanstaat, en als ik op de muur sla, dan stopt de ruis even :?

Mijn conclusie, er gaat wat fout met de aarding van mijn pc. Ik hou dus mijn pc vast met een hand en met een andere de verwarming. Ik krijg dus een schok.
Vervolgens heb ik de voeding van de pc vervangen en de pc aangesloten op een geaard stopcontact. Nog steeds hebben anderen last van die ruis.

Het is wel zo dat er meerdere computers in mijn netwerk van Skype en Teamspeak gebruik maken, maar kan dat voor storing op de lijn zorgen?

Ondertussen ben ik maar even gestopt met Skype, omdat al mijn vrienden ondertussen in de ziektewet zitten wegens acute migraine :)

Ik hoop dat er iemand wel eens iets soortgelijks meegemaakt heeft.

Amd 2000+ Mobile @ 2500Mhz (250x10) / Shuttle AN35N Ultra 400 / Adata Vitesta DDR500

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:39

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Neem eens een stukje op in Cool edit of ander programma waarmee je audio op kan nemen, dan hoor je wat een ander ook hoort -> zal ook wel ruisen.

Waarschijnlijk staat er een extra mic-boost optie aan in je volume control, zet die eens uit en probeer het nog een keer.

Alles kan stuk.

• twitt
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:56
Het probleem is opgelost.
Weer een andere voeding zorgt voor een rustig geluid.
Er zit nu een Aopen 300 Watt in, daarvoor een noname 350 Watt.

Ik vind het al zo vreemd dat als ik veel huishoudelijke apparaten aanzette, de ruis nog steviger/feller werd.

Amd 2000+ Mobile @ 2500Mhz (250x10) / Shuttle AN35N Ultra 400 / Adata Vitesta DDR500