Toon posts:

[JSP] Gedeeltes op pagina onderverdelen in componenten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me af of iemand een methode weet om onderdelen van een JSP pagina apart te defineren als componenten. Een beetje zoals je in swing aparte componenten hebt. Ik kan wel includes gebruiken maar dat zijn dan meestal niet opzichzelf staande 'fragmenten'.

Het enige wat ik kan bedenken is de gedeeltesvan de pagina in aparte jsp functies te zetten en die stuk voor stuk te includen. Dan heb ik iniedergeval geen variabelen die dwars door elkaar heen lopen. (includes in jsp geven me een beetje het macro gevoel van C).

Wie weet er wat beters?

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:01

Peetman

Tjah....

Je kan zelf taglibs maken om delen als 'componenten' te gebruiken.

Je kan ook gebruik maken van het Tiles framework in combinatie met Struts.

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kijk eens naar het Tiles framework (jakarta.apache.org) dit is daar voor bedoeld.

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

Verwijderd

Topicstarter
Naar taglibs had ik inderdaad al een beetje gekeken, er stond een voorbeeld uitwerking van in Advanced core servlets and jsp's. Ik vond die nog niet echt heel super. Dat tiles zal ik zeker even gaan bekijken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er dus even naar gekeken, maar als ik het goed begrijp moet je dus helemaal struts gaan gebruiken? Het ziet er niet naar uit dat het los kan, of wel?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-05 06:42

momania

iPhone 30! Bam!

Idd moet je dan Struts gebruiken aangezien Tiles geen los staand framework is, maar een plugin voor Struts. :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

of sitemesh: http://www.opensymphony.com/sitemesh/

eneuhm, volgens mij moet het wel mogelijk zijn om de tilesrequestdispatcher aan te roepen zonder via struts te passeren...

google brengt me hier:
http://www.lifl.fr/~dumoulin/tiles/
waar dit staat
Tiles and Struts code are clearly separated. In fact, Tiles can run without Struts. But using both give you interresting features, like forwarding an action to a tile's definition. Following is a list of actual modifications :

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2004 11:50 ]

Pagina: 1