Toon posts:

pc hangt met 9600se maar niet met gf2 mx

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben al enige tijd op het forum aan het zoeken naar een oplossing, maar heb nog niks kunnen vinden. Vandaar dat ik dan nu toch een post maak.
Ik heb pas geleden een radeon 9600se gehaald om mijn oude gf2 mx te vervangen. Alleen als de 9600se in het systeem zit valt het beeld opeens uit en hangt het systeem. Als ik nu mijn oude gf2 erin stop werkt alles prima. Ik heb de 9600se ook al in een andere systeem getest en dan werkt het perfect. Nu mijn vraag waar kan dit aan liggen?

Pc specs:

AMD duron 1200
512mb ddr @ 266
120gb maxtor 7200/133 hd
winfast 2000 xp
sweex 5.1 audio kaart
sweex firewire kaar

voeding is 300 watt van het merk q-tec

windows xp sp2

sp2 heb ik sinds kort, maar had dit probleem ook al met sp1.

MvG,
Gregory

Verwijderd

Ik verdenk je voeding, hoewel hij het qua capaciteit wel aan moet kunnen. Q-Tec kan een hele boel verklaren. Post de voltages eens. Die kun je uitlezen doormiddel van de BIOS en eventuele programma's, waaronder SiSoft Sandra, Speedfan en CPU-Z.

Heb je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al door gekeken?

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Heb je de drivers van de GF2 wel verwijderd? Kan conflicten opleveren.

Verwijderd

//Edit...duh niet goed gelezen..

Wat is je mobo merk en type?

[ Voor 113% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2004 14:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit uit speedfan:

VCORE: 1,82V
+3.3V: 3,25V
+5V: 4,87V
+12V: 8,88V
-12V: -2,57V
-5V: -0,7 - -0,17 V
+5VSB: 5,30V
VBAT: 0,00V

Merk mobo: ASRock k7vt2

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2004 14:26 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 14:25:
Ik heb dit uit speedfan:

VCORE: 1,82V
+3.3V: 3,25V
+5V: 4,87V
+12V: 8,88V
-12V: -2,57V
-5V: -0,7 - -0,17 V
+5VSB: 5,30V
VBAT: 0,00V

Merk mobo: ASRock k7vt2
En meet je dezelfde voltages ook met andere middelen? Dat kan namelijk een hoop verklaren. Zijn deze voltages wel gemeten met die 9600 SE erin? Anders heeft het natuurlijk nog geen zin. Heb je de mogelijkheid die voltages te controleren met een multimeter?

Verwijderd

Topicstarter
Nee met gf2 erin. Ik heb geen andere manier van meten. Ik zal straks ff proberen te meten met 9600se erin (moet nu ff weg)

Verwijderd

+12V: 8,88V?
Is dit niet errug laag?

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
kijk anders even in bios en meet met een multimeter. Want 8.8 op 12 volt is wel heel erg laag.

• Patrlck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-08 22:21
Ik zou zowiezo een andere voeding gaan kopen..je 12 volt lijn is veel te laag..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 14:33:
+12V: 8,88V?
Is dit niet errug laag?
metal14 schreef op 20 september 2004 @ 15:47:
kijk anders even in bios en meet met een multimeter. Want 8.8 op 12 volt is wel heel erg laag.
SchiedamLauw schreef op 20 september 2004 @ 16:10:
Ik zou zowiezo een andere voeding gaan kopen..je 12 volt lijn is veel te laag..
Kijk eerst eens voordat jullie wat zeggen. Ten eerste heeft hij de voltages gemeten met die GeForce2 erin en dat draaide goed. Dan moet die gelezen waarde wel verkeerd zijn gelezen, anders kon dat never nooit niet. Ten tweede heeft hij geen beschikking over een multimeter.

Hij zal eens met andere programma's en de BIOS moeten gaan uitlezen, om te kijken of die waarde inderdaad verkeerd is gelezen. Aangezien de meeste programma's van dezelfde chip lezen, zal hij hoe dan ook moeten gaan meten met een multimeter, omdat die chip dan omzeild wordt.

Q-Tec staat er nogal om bekend slechte voedingen te leveren, vooral de 300 en 400 Watters doen het niet erg goed. Het is (los van alle bovenstaande feiten) sowieso verstandig om van Q-Tec af te komen, aangezien de schade aan de reste van de hardware groot kan zijn bij gebruik van een dergelijke voeding. Ik raad de TS dan ook een andere voeding met dezelfde capaciteit aan, maar dan van een A-merk, zoals Antec, Chieftec, Enermax, Tagan, AOpen, Thermaltake, Nexus en Levicom. Eigenlijk had deze vraag uiteindelijk in Welke voeding heb ik nodig? Deel 6 gemoeten, maar aangezien ik daar veelal de vragen beantwoord, is dit net zo handig.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga van de week dan eerst maar eens een nieuwe voeding halen. Bedankt voor de hulp! Mocht het probleem zich dan nog voordoen kom ik er wel op terug (hoewel ik een vermoeden heb dat dat niet hoeft ;) )
Pagina: 1