Operating Systeem speciaal bedoeld voor spellen? *

Pagina: 1
Acties:

• Bellsofwar
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-04 19:37
Is er een Modified OS beschikbaar die uitsluitend bestemd is voor games?

Je kan het ongeveer vergelijken met de OS van de XBOX, based op win2000 kernell.

Voor de pc natuurlijk...

Win XP ---> services enz uitzetten enz, maar ik bedoel ook echt een OS die dan als het ware alleen op games gericht is, based bijvoorbeeld op de win XP kernell

Nevermind........

[ Voor 43% gewijzigd door Bellsofwar op 20-09-2004 17:21 ]

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10-2025

potatox

unz unz unz

Niet dat ik weet een bestand os, maar je kunt je eigen maken met de Windows XP Embedded tools.
http://msdn.microsoft.com/embedded/usewinemb/xp/
Je kunt gewoon kiezen welke modules je in windows wilt hebben, zodat hij klein en snel blijft en alleen de benodigde dingen heeft.

--

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Wat voor games ?

Als je bv. die kasten zoals Photoplay en Mindmedia bedoeld kan ik zeggen zal die laatste gewoon op DOS draait.

Er bestaan gestripte versies van WinXP zoals een CE versie oid. maar als die alles bevat om met DirectX aan de slag te kunnen is een 2e vraag, wel kan je een devellopperskit krijgen om het geheel een beetje naar je smaak en PC in te richten.

Ik vrees dat er niet zoiets bestaat om Windows spellen te draaien, je kunt natuurlijk XP installeren en veel dingen eruit gooien om alleen een kaal OS over te houden. Vroeger had je 98lite om ook explorer eruit te gooien, ik geloof dat die ook nog voor XP bestaat.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
ik draai WinXp en ik speel veel games.

Zelfs als ik services uitzet (www.blackviper.com), krijg ik echt geen meer fps of 3dmarks...

Wat wil je er zelf mee bereiken ?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Bellsofwar schreef op 20 september 2004 @ 14:13:
Is er een Modified OS beschikbaar die uitsluitend bestemd is voor games?

Je kan het ongeveer vergelijken met de OS van de XBOX, based op win2000 kernell.

Voor de pc natuurlijk...

Win XP ---> services enz uitzetten enz, maar ik bedoel ook echt een OS die dan als het ware alleen op games gericht is, based bijvoorbeeld op de win XP kernell
Kun je iets duidelijker toelichten wat je er nu mee wilt bereiken? Zou het sneller moeten zijn? Simpeler? Kleiner? Goedkoper? Moet het op Windows gebaseerd zijn? Moet het vanuit Microsoft worden gebouwt? :)
offtopic:
verder is het gewoon kernel hoor; zonder additionele 'l' :)

Games OS > Operating Systeem speciaal bedoeld voor spellen? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Bellsofwar
ok dus ik dacht dat het misschien nog dat beetje extra uit je systeem kon halen,
in verband met soepeler verloop van games en laden van games. Maar is dus niet zo? Het ging er bij mij meer om dat de games geen problemen zouden ondervinden van andere zaken binnen windows, dus net als bij een XBOX alleen bedoeld voor de games, maar als het niets uitmaakt mbt prestaties, laat dan maar.

Het gaat niet zozeer om de snelheid van windows ivm overige applicaties, maar meer in die zin dat de games nog beter kunnen draaien. Dus een speciale aparte OS, gebouwd op een windows kernell evt, is niet noodzakelijk, dat alleen voor games is bedoeld. Zeg maar als het ware dat je je pc ombouwt tot een soort console met alleen datgene dat je nodig hebt om de games te spelen, dus cd erin en gamen maar...maar goed, laat maar joh...forget about this topic

[ Voor 39% gewijzigd door Bellsofwar op 20-09-2004 17:20 ]

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Wat jij bedoeld is wat Movix is voor films in Linux denk ik...

Ik denk toch dat Services uitzetten, een hoofdmenu schrijven in een of andere programmeertaal die fullscreen is en links heeft naar verschillende games preinstalled op je PC het dichtst erbij komt. Die Windows Embedded tools zijn, net zoals Windows zelf, niet gratis, en zijn imho ook niet relevant hier.

Het probleem waar je mee blijft zitten is dat je er niet echt een console van kan maken, omdat je gewoon spellen op een PC moet installeren, en zo dus niet direct van CD of DVD kan spelen zoals je bijv. met een playstation of xbox kan.

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• Bellsofwar
ja zoiets! inderdaad, dat was wel zo ongeveer wat ik bedoelde.
Pagina: 1