Hoi, tijdens het maken van een programma maak je natuurlijk regelmatig exe files om te testen. Dit is altijd goed gegaan en nu gaat vb na het compilen bij het wegschrijven van de EXE onderuit. En geeft de error Out of Memory, runtime error 7. Het stuk code waar VB op blijft hangen is alleen nooit gewijzigd meer. Hoe kan dit dan? Als ik in het taak beheer kijk is er nog ruimte voldoende over in het geheugen.
Ik weet niet of het zinvol is om in dit geval een stukje code hier neer te gooien maar ik doe het toch maar even misschien heeft iemand er iets aan:
Op regel 9 gaat VB onderuit.
instellingTabLabel.Count heeft de waarde 18 dus ik kan me niet voorstellen dat dat voor VB teveel is.
De beste hit die iktrouwens hier gevonden heb is deze:
[rml][ VB6] Creatie van Exe gaat fout[/rml]
Alleen ik kwam hier nie verder mee
Ik weet niet of het zinvol is om in dit geval een stukje code hier neer te gooien maar ik doe het toch maar even misschien heeft iemand er iets aan:
Op regel 9 gaat VB onderuit.
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| ' Maak een nieuwe tab aan met de meegegeven parameter als tekst. Private Sub createTab(ByVal tabString As String) Dim newIndex As Integer Dim t As Integer ' Top value ' Maak de nieuwe label newIndex = instellingTabLabel.Count Load instellingTabLabel(newIndex) instellingTabLabel(newIndex).caption = tabString t = nextTop nextTop = nextTop + 4 + insTab(0).Height instellingTabLabel(newIndex).Top = t + 2 ' Maak de nieuwe Image Load instellingTab(newIndex) instellingTab(newIndex).Top = t ' Laat de nieuwe tab zien instellingTab(newIndex).Visible = True instellingTabLabel(newIndex).Visible = True End Sub |
instellingTabLabel.Count heeft de waarde 18 dus ik kan me niet voorstellen dat dat voor VB teveel is.
De beste hit die iktrouwens hier gevonden heb is deze:
[rml][ VB6] Creatie van Exe gaat fout[/rml]
Alleen ik kwam hier nie verder mee
[ Voor 7% gewijzigd door TwoR op 20-09-2004 14:21 ]