Wireless printserver?

Pagina: 1
Acties:

• keeztb
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-03-2023
Hallo,

Ik heb op het moment het volgende netwerk:

Router 1 (sweex)
Wan, 3 computers, link naar router 2 en paralelle printer poort.

Router 2 (benq)
Wan (inkomende link van router 1) 2 computers en er zit wifi op.

Het probleem:
De printerserver in de sweex router is #@%$, ja ik weet het dat is sweex ook maar ik weet niet zeker of een router van een ander merk kopen voor mij de oplossing is. Als ik met deze router ga printen dan wil dat wel als het maar kleine dingen zijn, pdf enzo looptie helemaal op vast en begint de printer papier op de spugen enzo.

Wat ik eigenlijk zou willen is af kunnen met 1 router en de printer(s) wireless. Welke printserver zou voor mij goed zijn en is het ook zo dat ik dan niet meer problemen zal hebben met printen? Want ook als ik bijvoorbeeld iets van routenet wil printen ofzo dan maakt hij er een puinhoop van.
Iemand enig idee?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Wees eens specifieker, wat bedoel je met "maakt er een rotzooi van" ?
Als het allemaal vern**kte characters zijn, dan ligt het aan je driver.
Printservers zijn duur, zeker wireless.

[ Voor 17% gewijzigd door KillerAce_NL op 20-09-2004 14:02 ]

• keeztb
Gewoon kleine wordbestanden kan hij wel aan.
Bij pdf, grotere wordbestanden en internetpagina's met van groot formaat (bijvoorbeeld een route uitprinten via routenet) gaan de eerste paar goed daarna begint tekst door elkaar te lopen en dan blijft hij steken bij pagina 3 ofzo en probeert het steeds weer opnieuw te doen. Waardoor er een moeilijk te stoppen hoeveelheid papier uitkomt.

En in principe hoeft het probleem met de sweex niet opgelost omdat ik eigenlijk sowieso naar 1 router wil en de printers wireless wil hebben. Ik heb dus een printserver nodig die aan te sluiten is op paralell en het liefst aan het eind van de kabel omdat alsie achter in de printer moet ik er 2 moet kopen (op het moment heb ik 2 printers op 1 poort met een schakelkastje ertussen.)
Mijn vraag is dus eigenlijk als ik bijvoorbeeld zoiets (http://www.linksys.com/pr...?grid=33&scid=37&prid=440) koop, krijg ik dan niet weer dezelfde printproblemen?
// Ik heb linksys er al over gemailed met die vraag maar zij gaven mij niet een duidelijk antwoord.

[ Voor 48% gewijzigd door keeztb op 20-09-2004 14:20 ]

• keeztb
Iemand die misschien een andere router weet met wifi en een paralelle printerpoort waar ik van op aan kan?

• The.Force
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-04 15:24

The.Force

*Bauer Addict

De Asus WL-500G, SMC Barricade 2804 series ofzo...

Het probleem bij die sweex is volgens mij duidelijk de buffer...

edit: Trouwens welkom op GoT! ;)

[ Voor 27% gewijzigd door The.Force op 22-09-2004 23:36 ]

System Specs!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:28
Ook wel handig om te weten welke printer je hebt. En werkt ie wel goed als je die printer direct op je client aansluit.

Mijn HP Laserjet 5L moet ook geen grote documenten met wat plaatjes voor z'n kiezen krijgen anders gaat ie ook op tilt. Tenminste, onder W2k en XP. Op NT en W9x werkt ie perfect. Heb nu de 6L drivers geinstalleerd en het werkt weer wat beter.

Daarbij komt ook de buffer van de printserver om de hoek kijken. Zelf heb ik een WL500g van Asus, maar met de standaard firmware is printen ook geen pretje. Erg traag, en ook nog fouten. Met de custom firmware van Oleg kan ik tenminste RAW printen en dat gaat weer beter.

Pvouput live

• keeztb
Heb zelf een HP Laserjet 1100, als ik hem direct aansluit op mijn desktop of laptop heb ik er geen enkel probleem mee, maar zodra ik hem achter die router hang vertoont hij pas kuren.

• keeztb
Iemand anders die nog een suggestie zou hebben voor mIJ?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

keeztb schreef op 23 september 2004 @ 10:59:
Heb zelf een HP Laserjet 1100, als ik hem direct aansluit op mijn desktop of laptop heb ik er geen enkel probleem mee, maar zodra ik hem achter die router hang vertoont hij pas kuren.
Laserjet 1000 series (dus ook de 1100) is een thuisgebruikers laserjet. Geen fatsoenlijke netwerkondersteuning. Dat is je probleem.
Heb een 1050 hier gehad, precies hetzelfde.

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-05 12:25

PowerSp00n

There is no spoon

KillerAce_NL schreef op 16 oktober 2004 @ 23:09:
[...]
Laserjet 1000 series (dus ook de 1100) is een thuisgebruikers laserjet. Geen fatsoenlijke netwerkondersteuning. Dat is je probleem.
Heb een 1050 hier gehad, precies hetzelfde.
Daarom laat hij een (wireless) printer server ook het netwerk gedeelte afhandelen? Uiteindelijk komt het allemaal neer op printen.
Pagina: 1