Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[feature] Pushmessages automatisch in notes opnemen

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Topicstarter
Het zou leuk zijn als pushmessages automatisch in de notes zouden kunnen worden opgenomen - nu is het vaak een handmatig gecopy en paste om toch de notes maar compleet te houden :)

Natuurlijk kan je zeggen dat de PM's eeuwig naleesbaar blijven, maar aangezien de notes veelal als 'dossier' gebruikt worden is het handig als alles gewoon bij elkaar staat :)

Dus.... Zit het er al in? :)

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:16

SmartDoDo

Woeptiedoe

Ik denk dat het een heel nuttige feature zou zijn. Kan zeker tijdbesparend en efficiënter werken gok ik zo. Mijn zegen heb je iig :)

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Vergeet niet het checkboxje of het er wel of niet in moet ;)

En dan liefst in de PM-templates configureerbaar maken of het default wel of niet in de notes moet \o/

Professionele website nodig?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Zou het niet handiger zijn om aan de PMs een extra property te hangen 'Laat zien bij notes' en vervolgens de PM en Notes tabel samen te listen bij het opvragen van de notes? Op die manier wordt voorkomen dat de data tweemaal wordt opgeslagen in de database :)

edit:
Ik bedoel dus dat de PM niet ook als note wordt opgeslagen; maar dat PMs in hetzelfde scherm als PMs worden weergegeven (met zelfde layout en sortering)

[ Voor 25% gewijzigd door Spider.007 op 20-09-2004 15:18 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• curry684

curry684

Users mogen PM's wel zien en eigen PM's deleten, en ze mogen geen enkele note zien, en mods kunnen alleen eigen PM's verwijderen, en admins alle PM's etc.

Alleen al het hele securitymodel is genoeg reden om die scheiding te behouden ;)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

curry684 schreef op 20 september 2004 @ 15:25:
Users mogen PM's wel zien en eigen PM's deleten, en ze mogen geen enkele note zien, en mods kunnen alleen eigen PM's verwijderen, en admins alle PM's etc.

Alleen al het hele securitymodel is genoeg reden om die scheiding te behouden ;)
Volgens mij zou de technische implementatie een stuk netter kunnen worden met mijn hierbovenstaande oplossing. :)

Als ik ervanuit ga dat er een tabel PushMessages en een tabel Notes bestaat; waarbij de user alleen de PushMessages kan bekijken (de security zit hier in de layout/view en niet in de DB denk ik) en de mod momenteel twee weergaven heeft (1 voor Notes, en 1 voor PushMessages) dan kan de weergave voor Notes toch zo worden aangepast:
select * from PushMessages, Notes
in plaats van
select * from Notes
:? Hiernaast wordt zoals aangegeven redundante opslag van gegevens vermeden (een PM zowel in de PM, als in de Notes tabel)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

curry684 schreef op 20 september 2004 @ 15:25:
Waarom mogen users geen enkele note zien!? (Ervan uitgaande dat je het hebt over de notes die over henzelf gaan. :)) Tevens kan ik volgens mij geen PMs deleten, maar alleen verwijderen.

Het lijkt me trouwens ook onverstandig om het te doen aangezien er nog redelijk wat zooi (= voor notes irrelevant) in PMs kan staan.

offtopic:
/me wil ook een feature-request te bespreken waar bepaalde gewaardeerde users de mogelijkheid krijgen om mods PMs te sturen.

[ Voor 7% gewijzigd door Opi op 20-09-2004 16:00 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Topicstarter
OpifexMaximus schreef op 20 september 2004 @ 15:59:
Waarom mogen users geen enkele note zien!? (Ervan uitgaande dat je het hebt over de notes die over henzelf gaan. :))
Die discussie kan je beter in Lieve Adjes voeren als je dat niet heel erg vindt, dat is namelijk puur een beleidsmatige discussie en heeft 0,0 met de technische implementatie te maken, daar waar dit topic voor bedoeld is :)
Het lijkt me trouwens ook onverstandig om het te doen aangezien er nog redelijk wat zooi (= voor notes irrelevant) in PMs kan staan.
Nee hoor :)
offtopic:
/me wil ook een feature-request te bespreken waar bepaalde gewaardeerde users de mogelijkheid krijgen om mods PMs te sturen.
Ook daarvoor kan je misschien een topic in LA openen :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

OpifexMaximus schreef op 20 september 2004 @ 15:59:
Tevens kan ik volgens mij geen PMs deleten, maar alleen verwijderen.
Is dat niet hetzelfde dan?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Nee, sterker nog: niemand kan via het forum PM's of postings deleten, het enige wat er gebeurt is dat er een vlag gezet wordt, en hij daardoor niet meer wordt weergegeven.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

elevator schreef op 20 september 2004 @ 16:01:
[...]

Die discussie kan je beter in Lieve Adjes voeren als je dat niet heel erg vindt, dat is namelijk puur een beleidsmatige discussie en heeft 0,0 met de technische implementatie te maken, daar waar dit topic voor bedoeld is :)
Ik wilde het ook niet ter discussie stellen aangezien het volgens mij al eerder besproken is en ze opvraagbaar leken te zijn wat zou suggereren dat er geen problemen waren wanneer de users ze zouden zien, maar dat het alleen gegarandeerd moest worden dat ze niet in handen van derden zouden vallen. Ik zal het laten rusten. :)
Nee hoor :)
Hoe bedoel je dit? Er staat bij mij wel een redelijke hoeveelheid irrelevante informatie in. :) Laat maar, ik zie al dat het enkel een optie is en PMs dus niet standaard naar de notes worden gestuurd, maar alleen als het crewlid dit relevant lijkt.
Ook daarvoor kan je misschien een topic in LA openen :)
Ok :)
Ik bedoelde verbergen. Zoals moto-moi al zegt. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Opi op 20-09-2004 16:12 ]

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
moto-moi schreef op 20 september 2004 @ 16:05:
Nee, sterker nog: niemand kan via het forum PM's of postings deleten, het enige wat er gebeurt is dat er een vlag gezet wordt, en hij daardoor niet meer wordt weergegeven.
even tussendoor sneaken... als je via de back gaat zie ik alleen "Bekijk pushmessages - Bekijk alle aangetekende berichten die deze gebruiker heeft gehad (link naar board) "
en nergens anders ook een optie om ze daar aan te passen/te deleten. Zie ik wat over het hoofd?

(voor ik commentaar krijg, ik ben admin op een ander react forum)

[ Voor 3% gewijzigd door ArthurMorgan op 21-09-2004 12:50 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• curry684

curry684

React geeft niet de mogelijkheid om PM's of notes te wijzigen: er is zelfs geen rechtenentry voor aanwezig bij 'Wijzigen'.

En als ik naar jouw PM's kijk staat daar echt overal een deleteknop bij, heb je daar wel rechten voor op dat andere board? :)

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ik heb alle rechten....

Bedoel je niet die hideknop, daar staat een leuk prullenmandje bij, maar hiden is wat anders dan deleten ;)

edit: Heb in de admin even alles helemaal op ja gezet, maar er veranderd ook niks...

[ Voor 25% gewijzigd door ArthurMorgan op 21-09-2004 13:02 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Alfredt schreef op 21 september 2004 @ 12:49:
even tussendoor sneaken... als je via de back gaat zie ik alleen "Bekijk pushmessages - Bekijk alle aangetekende berichten die deze gebruiker heeft gehad (link naar board) "
en nergens anders ook een optie om ze daar aan te passen/te deleten. Zie ik wat over het hoofd?
De hideknop kun je achteraf enablen door in de db te gaan klootviolen, vanuit de admin kun je dat niet achteraf aanpassen.

En als je dat niet bedoelt, je weet me wel te vinden op ICQ ofzo ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-11 22:17

chem

Reist de wereld rond

Het blijven wmb 2 gescheiden systemen.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.