Toon posts:

Opstarten WINXP duurt bijna 10 minuten!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem met de PC van mijn vader. Hij had een HP Pavilion met een AMD Athlon XP2000+ en een 60 GB WD schijf. Na het opstarten duurde het vaak 5 minuten of langer voor hij bij het opstartscherm kwam. Na het inloggen duurde het nog een ´n minuut of 4 voor de computer operatief was. Mijn eerste gedachte.....die HP is kaduuk. Hij wou toch al een snellere en krachtiger computer dus heb ik een AMD Athlon 64 2800 met een MSI K8T moederbord en 512mb 400 mhz geheugen. Harde schijf gewoon overgebouwd en de drivers netjes geinstalleerd. Maar nu blijkt dat het opstartprobleem gewoon blijft. Het duurt net zo lang voor hij weer opgestart is! Dus....er zit een fout in Windows. Ik heb al schijfcontrole gedaan....geen resultaat. Schijfdefragmentatie.....geen oplossing. Kortom.....het blijft een eeuwigheid duren.
De Versie van Windows is: Windows XP SP2 NL

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Heb je WinXP ook al es helemaal overnieuw geinstalleerd :?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Topicstarter
Dat is nou juist het punt. Dat zie ik als echt laatste redmiddel. Maar ik wil eerst kijken of we het anders kunnen oplossen.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:23

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 13:52:
Dat is nou juist het punt. Dat zie ik als echt laatste redmiddel. Maar ik wil eerst kijken of we het anders kunnen oplossen.
Laatste redmiddel ?
Het lijkt mij persoonlijk de enige goede aanpak !

Kost wel moeite om alle software weer te installeren, maar dan draait het wel weer goed.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:02

mickjuh

Good news everyone!

START - UITVOEREN

type: msconfig

ga naar het laatste tabblad, vink daar alle exe's ff uit en kijk of het nog zo lang duurt. Ik denk dat de 4 minuten in windows komen er dan al vanaf zijn.

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:02

mickjuh

Good news everyone!

Laatste redmiddel ?
Het lijkt mij persoonlijk de enige goede aanpak !

Kost wel moeite om alle software weer te installeren, maar dan draait het wel weer goed
Sommige mensen heb behoorlijk wat gigs aan films, mp3s e.d. dat niet zo 1,2,3 te branden valt en dan wil men liever de pc niet opnieuw installeren, als men dit niet had dan had men dat allang opnieuw geinstalleerd...

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-02 21:00
opnieuw installeren zou idd de oplossing zijn

wil je daar echter niet aan, kan je proberen wat oude rommel weg te halen.
- het register opschonen (met reg clean or reg scrubber bv)
- scannen op spyware (ad-aware)
- delete je temp map
- probeer een boot optimizer (fff googlen)
- verwijder programas die in de systeem tray draaien maar je eigenlijk niet of weinig gebruikt
- ongebruikte drivers deinstalleren.

ik heb zelf 2 windows, de ene install is vrij oud, en daar duurt booten ook een minute langer als op de nieuwere (en heel minimalistice) installatie.
hoe veel je op probeer op te schonen ect, het zal waarschijnlijk nooit zo snel zijn als na helemaal opnieuw installeren.
Sommige mensen heb behoorlijk wat gigs aan films, mp3s e.d. dat niet zo 1,2,3 te branden valt en dan wil men liever de pc niet opnieuw installeren, als men dit niet had dan had men dat allang opnieuw geinstalleerd...
format C: is niet persee nodig voor een herinstall.
het verwijderen of renamen van de map windows en eventuweel de documents en settings map (na alle doc's en mail fff ergens anders gebackupt the hebben natuurlijk) kan je je windows ook opnieuw installeren zonder al je data kwijt te zijn.

[ Voor 43% gewijzigd door Countess op 20-09-2004 14:00 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

• PommeFritz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-11-2025

PommeFritz

...geen friet

Er staat ook niet toevallig Linux op geinstalleerd?

FireFox - neem het web in eigen hand

Pagina: 1