Toon posts:

[PostgreSQL] een rule een query-result laten notifyen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan dit? :)

ik ben een programma aant bouwen in delphi dat werkt met een online pgsql database. nu heb ik rules gemaakt die ik door een listener-component in delphi laat opvangen maar k zit met zware performance-issues. zodra er iets veranderd in een tabel laat k dmv een rule een event in delphi triggeren. maar deze ziet alleen DAT er iets gebeurd is en niet WAT. vervolgens moet k dan in de tabel gaan zoeken wat de laatste wijziging is (dmv een timestamp) en vervolgens nog wat gegevens uit andere tabellen erbij rapen voor een berichtje dat k wil laten zien.
dit schiet allemaal voor geen meter op, het programma hangt vele seconden te wachten op al deze db-transacties.
ik dacht zelf aan de optie om postgresql ipv een string (normale event) de result van een query te laten notify-en, maar weet eigenlijk niet of dit wel kan?
iemand hier ervaring mee?

ff nog wat code voor de duidelijkheid:

dus ipv:
code:
1
create rule InsertLogin as on INSERT to login_log do notify login

zoiets:
code:
1
2
create rule InsertLogin as on INSERT to login_log do notify 
   (select * from table where bladiebla=bladiebla)

enige andere oplossing die ik voor dit probleem zie is een thread bouwen die die events verwerkt, maar aangezien er meerdere snel achter elkaar kunnen komen moet ik dan al iets van een queue gaan fiksen..

iig alvast bedankt voor reactie!

edit:

na wat verder gebrainstormed te hebben over dit probleem stuit ik meteen weer op een ander probleem! :(
kan k dalijk hier een query-result gaan laten notyfien dan moet dat delphi component (PostgresDAC) ook nog es snappen dat hij daarnaar moet luisteren. je zet immers vaste strings in je ListenList-property..

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2004 14:21 ]

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 13:44:
ik dacht zelf aan de optie om postgresql ipv een string (normale event) de result van een query te laten notify-en, maar weet eigenlijk niet of dit wel kan?
Kan niet. Zoeken even in de PostgreSQL mailinglists, dit is vorige week nog langsgekomen met een aantal alternatieven.