[WinXP] hoe verander je een theme?

Pagina: 1
Acties:

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-05 12:44
Heey misschien dat hier iemand mij kan helpen...
ik heb een bijzonder moooi theme gevonden... echter.. het is zo ingesteld dat je het rechterdeel vh Startmenu alleen de icoontjes ziet... (dus alleen de icoontjes van Mijn docs/deze pc etc) ik wil graag de titel die erbij hoort zien... heb geprobeerd het .theme bestand te wijzigen... maarja kweenie wat te wijzigen.. nix wijst naarhet start menu.. ook het msstyles bestand geprobeerd met ResHacker.. maar dan weet ik ook niet watr ik moet veranderen..

Het lijkt een heel simpel probleempje te zijn maar ik kom er echt niet uit...

hier de link van het theme (geen prog nodig... slechts het aangepaste uxtheme.dll bestand):

http://www.themexp.org/pr...+WindowsMAX+Unleashed.zip

Als je op de link klikt krijg je een preview en dan zie je gelijk wat ik bedoel
Scroll naar beneden om het te downloaden..

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Jazco2nd schreef op 20 september 2004 @ 12:57:
geen prog nodig... slechts het aangepaste uxtheme.dll bestand
PLEASE NOTE: Style XP or StarSkin software is required to apply this file. Click Here to download a copy of Style XP, or Click Here to download a copy of StarSkin.
:)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-04 17:54

Godjira

To infinity and beyond!

Hiervoor zijn programma's gemaakt:
WindowBlinds
StyleXP

Deze downloaden en gebruiken, klaar.

Ook kun je je uxtheme.dll cracken. Hierover is genoeg info te vinden via de GoT search of op Google.

TGTSoft heeft een style builder programma hiervoor, misschien kun je daarmee dit aanpassen? Dit programma heet StyleBuilder als ik me niet vergis.

[ Voor 29% gewijzigd door Godjira op 20-09-2004 13:14 ]

Profile

Verwijderd

Bij mij werkt de theme ook zonder die programma's. De aangepaste uxtheme.dll moet voldoende zijn lijkt mij :?.

• Jazco2nd
Inderdaad, je hebt helemaal geen StyleXP nodig.... Het staat wel op die site maar dat is gewoon een standaardtekst!

Ik ga dat progje van TGTsoft proberen thnx

• Jazco2nd
heb nu halfuur gerommeld met Stylebuilder... heb er totaal geen ervaring mee maar heb toch het Startmenu net een halve centimeter wijder gekregen... waardoor je nu het icoontje ziet met "De" ervoor, en "Mij" ervoor... wat staat voor Deze computer en Mijn documenten etc...

wijder lukt helemaal niet... ookals ik de andere marges verander... iemand ervaring met Stylebuilder?

• Thanatos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06-2025
Op google is hier genoeg over te vinden.
Ik gebruik zelf overigens UX Theme Multipatcher 1.5.1.
Ik zal hem even online gooien.

• Jazco2nd
Thanatos schreef op 20 september 2004 @ 16:02:
Op google is hier genoeg over te vinden.
Ik gebruik zelf overigens UX Theme Multipatcher 1.5.1.
Ik zal hem even online gooien.
HELAAS, je hebt waarschijnlijk helemaal niet gelezen waarom het gaat!!

ik hoef mijn uxtheme.dll niet meer te patchen ofzo is allang gebeurd... het gaat om het veranderen van een bepaald aspect van een bepaald theme... lees AUB eerst de TopicStart voordat je gaat posten...

• Jazco2nd
OK ik heb nu met Stylebuilder eerst het originele Windowstheme geopend, vervolgens een aantal waardes genoteerd. Vervolgens het andere theme geopend en de waardes vervangen... maar zelfs dat helpt niet!

Er moet toch een manier zijn? met Stylebuilder kom ik er niet uit... heb de maker gemaild maar denk niet dat zijn echte mail adres erbij stond..

Wie heeft ervaring met Stylebuilder EN heeft een paar minuten tijd om mij te helpen?

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Jazco2nd schreef op 21 september 2004 @ 23:36:
OK ik heb nu met Stylebuilder eerst het originele Windowstheme geopend, vervolgens een aantal waardes genoteerd. Vervolgens het andere theme geopend en de waardes vervangen... maar zelfs dat helpt niet!

Er moet toch een manier zijn? met Stylebuilder kom ik er niet uit... heb de maker gemaild maar denk niet dat zijn echte mail adres erbij stond..

Wie heeft ervaring met Stylebuilder EN heeft een paar minuten tijd om mij te helpen?
Misschien kan de maker van het thema je zelf helpen? Mail hem/haar eens en vraag hoe het thema in elkaar is gezet. Meestal staat er op de pagina waar je het thema gedownload hebt wel wie de maker is en een website of een email adres. Kwestie van vragen en hopen op antwoord. Heb zelf helaas weinig ervaring met het maken/aanpassen van thema's.

Profile

• Jazco2nd
Godjira schreef op 22 september 2004 @ 08:49:
[...]

Misschien kan de maker van het thema je zelf helpen? Mail hem/haar eens en vraag hoe het thema in elkaar is gezet. Meestal staat er op de pagina waar je het thema gedownload hebt wel wie de maker is en een website of een email adres. Kwestie van vragen en hopen op antwoord. Heb zelf helaas weinig ervaring met het maken/aanpassen van thema's.
OK sorry hoor maar SJEES kan niemand meer lezen tegenwoordig? je quote nota bene zelf de zin "heb de maker gemaild maar denk niet dat zijn echte mail adres erbij stond"

De oplossing zit bij stylebuilder... zal gewoon zelf verder moeten rommelen denk ik..
heb ook geen vergelijkbaar theme gevonden MET volledig Startmenu

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Jazco2nd schreef op 22 september 2004 @ 10:21:
[...]

OK sorry hoor maar SJEES kan niemand meer lezen tegenwoordig? je quote nota bene zelf de zin "heb de maker gemaild maar denk niet dat zijn echte mail adres erbij stond"

De oplossing zit bij stylebuilder... zal gewoon zelf verder moeten rommelen denk ik..
Excuses, overheen gelezen.

StyleBuilder zou, voor zover ik het programma ken, de mogelijkheid die jij wilt moeten hebben, alleen of de opzet van het thema dit ondersteund is natuurlijk een tweede.

Profile

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 13:34

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Jazco2nd schreef op 22 september 2004 @ 10:21:
[...]

Misschien even kijken op een stylebuilder forum of mailen naar de ontwikkelaar? Je geeft aan dat je de marges niet groter kan maken, dan ligt het probleem denk ik inderdaad bij StyleBuilder. Misschien een bug die ontstaat door een combinatie tussen theme en programma?

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-04 09:15

Hans.Solo

Tank n00bje :P

Je kunt een poging wagen met ResHacker, maar dat is echt hardcore editen.
Als het met stylebuilder al niet wil geef ik je met reshacker nog minder kans

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 13:34

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Hans.Solo schreef op 22 september 2004 @ 13:13:
Je kunt een poging wagen met ResHacker, maar dat is echt hardcore editen.
Als het met stylebuilder al niet wil geef ik je met reshacker nog minder kans
Met reshacker moet je maar net weten waar alles staat. Je edit dan wel helemaal in het bestand, dus dat zou beter werken, maar voor het zelfde geld maak je het bestand daardoor onbruikbaar, wat bij StyleBuilder waarschijnlijk niet gebeurt.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Pagina: 1